Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak przyśpieszam, to dymi na czarno


Placek007

Rekomendowane odpowiedzi

zaczyna się przy turbinie a kończy się przy kolektorze dolotowym

mały niuans - dolot (czyli układ dostarczania powietrza do silnika) zaczyna się od łapacza powietrza zaraz za grilem a nie przy turbosprężarce i kończy w głowicy gdyż kolektor ssący jest również elementem układu dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się - cały kawał rur i złączek, którędy płynie powietrze niezbędne do spalania paliwa w komorach cylindrów :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna się przy turbinie a kończy się przy kolektorze dolotowym

mały niuans - dolot (czyli układ dostarczania powietrza do silnika) zaczyna się od łapacza powietrza zaraz za grilem a nie przy turbosprężarce i kończy w głowicy gdyż kolektor ssący jest również elementem układu dolotowego.

tylko że łapacz powietrza nie będzie miał wpływu na czarny dym :wink4: a jak widać kolega nie jest chyba super mechanikiem

kolektor fakt :good: ale z praktyki wiemy że najczęściej dolot nieszczelność łapie na drodze między turbiną a EGR nawet bym powiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, to najczęstsze przyczyny nieszczelności w dolocie ale są jeszcze nieszczelności pomiędzy przepływką a turbo a te objawiają się zupełnie innymi odczytami z grup 003 i 008 oraz 010 statycznie i dynamicznie i świadczą o nieszczelności pomiędzy przepływką a turbosprężarką i też mają swoje odzwierciedlenie w logach. MAFactual jest wtedy konkretnie mniejszy od MAFspecified w grupie 003 a odbija się to od razu na reszcie wskazań w ww. grupach bo wtedy przepływka mierzy rzeczywistą masę zasysanego powietrza znacznie poniżej wartości dopuszczalnej - to taki skrót w porównaniu z grupą 011 - w 011 jest OK a w np. 003 jest dużo poniżej 250 mg/skok w statycznych i dynamicznych itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel

Twoja wiedza i sposób jej przekazywania mnie powala :good: o cierpliwości nie wspomnę... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aju jest prosty sposób na sprawdzenie czy dolot jest szczelny czy dziurawy i czy za przepływką czy przed :

zawsze bierz za wskaźnik logi z turbodoładowania czyli logi dynamiczne z grupy 011 - te zawsze muszą być OK (bez względu na odczyt z przepływki - poza pewnymi zmianami, których na dzień dobry nie jestem w stanie Ci wyjaśnić). Jeśli logi w 011 dynamicznie będą zawsze w miarę poprawne a mimo to logi z 003 dynamicznie będą odbiegać to : jeśli wskazania w 003 będą zawyżone (tu musisz znać wartości nominalne dla każdego z diagnozowanych silników - te wartości albo trzeba mieć albo trzeba je poznać) - to świadczyć to będzie o nieszczelności w dolocie jeśli wartość będzie świadczyć powyżej 1270 mg/skok dla turbo GT 15 lub jeśli będzie to wartość powyżej 1275 mg/skok powyżej wartości dla GT 17. Jeśli te wartości będą poniżej oczekiwanej przy logu statycznym i logu dynamicznym to wiadomo, że MAF zaniża wskazania dlatego, że logi mają być zaniżone - to tylko takie moje drobne spostrzeżenia - czyli logi mają być zafałszowane - ot taka drobna różnica pomiędzy tym co podaję a co ma być podane - to nie moja wina -ktoś kto się włącza ma swoje problemy a ja na to leję i mam to w d..pie. Wiem, że ktoś te logi obserwował ale teraz mnie to nie obchodzi - no ja Cię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...