Doman13 Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 mój klimatronik zgłupiał zupełnie mianowicie: wieje tylko na środek, tylko zimnym powietrzem, bez możliwości przełączenia góra-dół, oczywiście miga około 2 min przy przekreceniu kluczyka. Kody klimatronika pokazały błąd 6.1 Ale.... Podpiąłem Vaga i owszem wykrywa klimatronika ale przy łączeniu się z nim, po wielu próbach skanowania, Vag wyświetla komunikat: Too many errors for connection walczyliśmy z tym klimatronikiem we dwóch z grzankiem ale problem połączenia pozostał. Czy to są zimne luty? czy coś innego? czy może to błąd tego czujnika (błąd 6.1) czy ktoś tak kiedyś miał? Jeśli to zimne luty to jak je naprawiać (łopatologicznie )(laik w lutowaniu, chociaż lutownicę ma) Czy też może oddać panel do elektryka W niedalekiej przyszłości mam jechać do Krakowa, więc może tam jest kotoś mądry co się zna na klimatroniku
kobra7 Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Trzeba przeprogramować pamięć w klimatroniku (wyczyściła się), Ostatnio ustawiałem dyszy spryskiwaczy i widocznie przepięcia od silniczków skasowały eeproma (93C46), może się to zdarzyć też jak komórkę trzyma się blisko panela klimy. Jak coś to musiałbyś dołożyć jeszcze 60 km od Krakowa, to mogę Ci to zrobić.
Doman13 Opublikowano 13 Lutego 2008 Autor Opublikowano 13 Lutego 2008 Ja bym zaczął od nastaw i kodowania. czy mam to rozumieć jako: nastawa: Basic Settings, wpisz "001" i wybierz "Go" kodowanie: kod który mi wysłałeś? tylko gdzie go wpisać (kabel vag mam od dziś) na komputerach PC się znam bo je serwisuje tylko nie wiem czy ten kod jest dobry bo nie podałem nr Klimatronika. A teraz go wykręciłem i mam nr. 5hb 006 500-11 8DO 820 043 D proszę o pomoc bo zima się wróciła..... W Krakowie muszę być w poniedziałek i do piątku...
kobra7 Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Ja też najpierw próbowałem, kodowania ( mi się zmieniło na 00127), zmieniłem, próbowałem robić base stting, ale ciągle zrywał komunikację i nie było szans na uruchomienie w ten sposób. Jak prównałem później zawatość eepromu, to widać było że poprostu została skasowana ( same FF), tylko tam gdzie wpisuje kodowanie i częściowo nastawy coś się zmieniło. Jak znajdziesz kogoś z programatorem to mogę Ci wysłać plik do tej pamięci.
szogun0 Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Ja bym zaczął od nastaw i kodowania. czy mam to rozumieć jako: nastawa: Basic Settings, wpisz "001" i wybierz "Go" kodowanie: kod który mi wysłałeś? tylko gdzie go wpisać (kabel vag mam od dziś) na komputerach PC się znam bo je serwisuje tylko nie wiem czy ten kod jest dobry bo nie podałem nr Klimatronika. A teraz go wykręciłem i mam nr. 5hb 006 500-11 8DO 820 043 D proszę o pomoc bo zima się wróciła..... W Krakowie muszę być w poniedziałek i do piątku... Tak, w taki sposób nastawy. Ale wcześniej wybierasz w programie Coding (recode, czy jak tam się nazywa) i wpisujesz wartość, którą ci podałem. Jak nie pomoże, to wersja taka jak podaje Kobra7. PS: Kobra7, czy xproga zaliczysz do gó...progów? Czy ma jakieś szanse?
kobra7 Opublikowano 13 Lutego 2008 Opublikowano 13 Lutego 2008 Nie mam go, więc trudno coś o nim powiedzieć. Ja zaczynałem od Ponyproga i mam go dziś i używam, jest o wiele przyjemniejszy w obsłudze niż te wszystkie kombajny i mogę nim programować w układzie ( mam przerobioną przez siebie wersję na lpt). Oczywiście mam też "kombajn" Beeprog+, ale do eepromów naprawdę wolę prostego pony. Zastanawiałem się kiedyś nad kupnem Xproga, ale wybrałem wtedy Upę, ale nie wiem czy go nie kupię ( wersja z podstawkami pod motorole). Mam na pozbyciu Uproga.
Maciek903 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Ja mialem podobny problem i tez mnie to wnerwilo prubowalem wszystkiego poprawialem zimne luty, ale dowiedzialem sie ze sterownik sie rozkodowal i dlatego miga trzeba go ponownie zakodowac tu masz stronke z kodowaniem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=6358.0 Tu masz przebieg kodowania znalazlem na forum napisal go alvaro ale to chyba slowa szogun0 wiec on ci pomoze :> cytuje " Zaczynamy: Warunek konieczny. Exclamation Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione. Brak zapisanych błędów w sterowniku. Podłączasz VAG Uruchamiasz silnik. Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO: Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji. Dalej 07 Kodowanie Wpisujesz wartość i potwierdzasz. Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings. Silnik musi nadal pracować, i Mima być włączona w tryb AUTO. 04 - Basic Settings n Potwierdzasz n Wpisujesz numer grupy 001 n Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz, n Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe. Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0). Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się. Jeszcze raz dla pewności odczytujemy błędy i kończymy pracę VAG-a. Od tej chwili możemy cieszyć się ponownie prawidłową pracą naszej automatycznej klimatyzacji. "
Doman13 Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Opublikowano 14 Lutego 2008 Jak zrobić by nie było zapisanych błędów w sterowniku skoro nie mogę się z nim połączyć używając vag-a (za dużo błędów dla połączenia) - to jest mój problem. Podłączyłem dziś na chwilę inny panel i zaczęło wiać ciepłym ale tylko na szybę, dół i środek nieaktywny. (chociaż dalej migał) chcę zrobić by mój się zachowywał się tak samo (niech miga ale niech wieje ciepłym tylko na szybę)
Gość spedyt Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 Jak zrobić by nie było zapisanych błędów w sterowniku skoro nie mogę się z nim połączyć używając vag-a (za dużo błędów dla połączenia) - to jest mój problem. Muszisz to zrobić innym interfejsem, brak połączenia to problem kabla(interfejsu) na USB
Doman13 Opublikowano 14 Lutego 2008 Autor Opublikowano 14 Lutego 2008 potrzebuje pilnie numeru lub oznaczenia czujnika temperatury cieczy chłodzącej (do klimatronika)bo zdechnięty i przez niego nie moge zakodować klimy. Ten od błędu 6.1 Swoją drogą, klimatronik ma własny czujnik temperatury? a może, pomysł chyba diabelski... wyjąć czujnik temperatury dla wskaźnika temp na liczniku i włożyć na miejsce czujnika klimatronikowego, a potem szybko zrobić adaptacje (boje się że w Aso nie mają na stanie czujnika) miałem 18 błędów klimatronika wszystkie oprócz tego czujnika wykasowały się i nie powróciły. To chyba postęp...
kobra7 Opublikowano 14 Lutego 2008 Opublikowano 14 Lutego 2008 W pewnych wersjach klimy po zrobieniu base setting pojawie się ten błąd i należy go po prostu wykasować i nie brać go po uwagę (tak jest opisane w elsie). Ja mam orginalny interfejs z Ross Techa z CAN i nie udało mi się przywrócić klimatronika do życia. Dopiero przeprogramowanie pamięci pomogło.
Doman13 Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Opublikowano 15 Lutego 2008 czy można operację kodowania i nastaw klimatronika robić w temperaturze poniżej zera na zewnątrz? Coś mi się o uszy obiło że nie można a dziś zimno jak diabli. ------------------------------------------------------ sytuacja po południu się zmieniła diametralnie. Podjechałem do serwisu Kijanka w Kielcach gdzie podpieli auto pod ich komputer. I ten komputer pokazał oczywiście błąd czujnika temperatury (faktycznie nie jest wpięty w króciec, czyli miejsce gdzie powinien być). No i na serwisie nie mogli przez ten błąd zaadaptować klimatronika. Jednak ten serwis zrobił tak że wieje ciepłe powietrze tylko na szybę. Dalej panel miga, ale w końcu wieje ciepłym... Po tej operacji podpiąłem swój komputer, przestawiłem szybkość portu i od tej chwili vag łączy się z klimatronikiem. Aż szlag mnie trafił że wcześniej nie przestawiłem portu. Jednak jest następny problem. Skasowałem swoim vagiem błąd czujnika i on nie powrócił. Zakodowałem klimatronika, ale nie mogę zaadaptować klimy, Basic settings są niedostępne. potrzebna zarejestrowana wersja
piotros Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 witam.jestem tu nowy.nie bardzo wiem o co chodzi.ale mam problem z klimatronikiem.miga przez jakis czas,wieje tylko na rece i tylko zimnym powietrzem.mieszkam w Płocku i nie bardzo wiem do kogo mam sie tu udac.nikt nic nie wie.a sam podejrzewam ze nie dam rady tego zrobic.obilo mi sie o uszy ze jakies klapy mogly sie zawiesic.prosze o pomoc.z góry dziekuje. nr gg 2182227
ROBERT Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 ...Jak zrobić by nie było zapisanych błędów w sterowniku skoro nie mogę się z nim połączyć używając vag-a (za dużo błędów dla połączenia) - to jest mój problem Jeżeli VAG nie łączy Ci się z klimą zajrzyj TUTAJ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się