slowik1 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Witam, zauwazylem, ze u mnie egr otwiera sie przy gwaltowniejszym wcisnieciu pedalu gazu, przy delikatnym dodawaniu gazu do 2500 nie slychac egr (dalej nie probowalem), ale ostatnio potrafi zamykac sie i otwierac z czestotliwoscia okolo 2 razy/sek. na wolych obrotach lub podczas jazdy z mala pradkoscia (przy wiekszej predkosci moze po prostu tego nie slysze). Dzieje sie tak najczesciej jak ruszam pod obciazeniem przy malych obrotach, lub jak kilka razy dodam gwaltownie gazu na luzie. Czy to oznacza, ze konczy mi sie zawor egr, czy to cos innego, moze to proble z jego sterowaniem, zawor jest lekko mokry. Nie zauwazylem spadku mocy, przyspiesza raczej rownomiernie od 1400 do 3200 obr (probowalem przy wcisnietym pedale gazu mniej wiecej na 3/4). Napisalem, ze to egr ale moge sie mylisc, jest to dziwiek taki jakby zamykala sie jakas klapka.
Sztomel Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 zauwazylem, ze u mnie egr otwiera sie przy gwaltowniejszym wcisnieciu pedalu gazu Napisalem, ze to egr ale moge sie mylisc, jest to dziwiek taki jakby zamykala sie jakas klapka. czegoś tu nie rozumiem : to zauważyłeś czy domyślasz się bo to dwie różne rzeczy ? Gdyby EGR się otwierał przy dodawaniu gazu to auto by się czołgało a nie przyspieszało. Przez "zauważyłem" rozumiem zdjęcie węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR przy pracującym silniku i popatrzenie do jej wnętrza na reakcję zaworu EGR w trakcie dodawania i odejmowania gazu. Tu masz przykład prawidłowej pracy zaworu EGR na przykładzie silnika z Mondeo (oczywiście w Twoim silniku jego obudowa wygląda zupełnie inaczej ale jak spojrzysz do jej wnętrza to zauważysz zawór wraz z trzonkiem i to jak i kiedy się będzie podnosił) : I teraz kwestia wycieków oleju dwoma otworkami po bokach obudowy zaworu EGR pod grzybkiem siłownika podciśnieniowego, do którego podłączony jest wężyk podciśnienia. Wycieki z tych otworków będą następowały wtedy kiedy tuleja prowadząca trzonek zaworu wewnątrz obudowy będzie miała luzy i tamtędy właśnie olej dostaje się do góry pod membranę siłownika wylewając się otworkami na zewnątrz.
slowik1 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2011 OK, zle sie wyrazilem. Wiec tak, domyslam sie, bo dzwiek dochodzi z miejsca gdzie jest egr. I jeszcze jedno, jesli juz pojawily sie slady oleju (nie kapie z niego, ale jest on powiedzialbym wilgotny), to swiadczy to o tym, ze jest on do wymiany, tak?
Sztomel Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 to swiadczy to o tym, ze jest on do wymiany, tak? oczywiście, że nie. Z każdym wyciekiem z niego oleju można sobie poradzić a z wadliwą jego pracą również. Przypuszczam, że w Twoim przypadku nie chodzi o zawór EGRa o co konkretnie to już będzie wiadomo jak się podniesie pokrywę górną silnika.
slowik1 Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 wczoraj jeszcze raz obejrzałem z kumplem skąd idą przewody podciśnieniowe do EGR'u i jeden z nich doprowadzony jest do jakiejś membrany/zaworu: , a doprowadzony jest z tego miejsca: Jak zdjąłem i zgłuszyłem ten przewód, to objawy ustąpiły. Po zagłuszeniu tego przewodu ERG otwiera się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i jak silnik jest obciążony np. ruszanie pod górkę. Nie wiem też, czy powinien tak głośno się otwierać (słychać stuknięcie klapki). Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak ten element się nazywa i jak prawidłowo powinien działać i jak u Was pracuje zawór EGR?[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2011, 10:11_________________________________________________Dzięki Sztomel za podpowiedź, a sytuacja wygląda następująco: winne jest to coś zaznaczone na zdjęciu co się nazywa przemiennik podciśnienia. Koszt w serwisie około 480, zamiennik 130 PLN. Może komuś się przyda tak informacja. Pozdrawiam.
Sztomel Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 czyli chodzi o N18 na drugim foto bo na pierwszym jest zawór ogrzewania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się