Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wymiana czy remont silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z silnikiem w mojej audiczce.

Zerwał sie napinacz paska klinowego, pasek klinowy wkrecil sie w pasek rozrzadu i go przestawil. W takim stanie przejechałem ok 5 km ( wracałem a w zasadzie dotoczyłem sie do domu). Auto spadło calkowicie z mocy, i zaczeło wydawac charakterystyczny metaliczny dzwięk z pokryw silnika.

Początkowo myślałem, że to rura w dolocie, gdyż miałem jakis czas temu taki problem i objawy byly podobne. :wallbash:

Po ogledzinach mechanika ( jako takich) stwierdził , że naprawa bedzie kosztowac około 5tys zł.

Chciałbym poradzić się czy jest sens naprawiać czy może wymienić silnik ( jak tak to najlepiej jaką zamiane przeprowadzic, jakie ceny mniej wiecej sie kształtują)

Jest oczywiste , że kupując inny kupuje wzasadzie kota w worku i z tym wiążą sie pewne obawy jednak cenowo chyba wyjdzie taniej ? Nie orientuje sie za bardzo. Dodam, że w starym silniku walki też nie były za dobre. Prosze o jakies sugestie/ pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano

ja jako mechanik na poczetek załozył bym nowy pasek ustawił rozrzad tak jak powinien byc i spróbuje odpalic. jak bedzie ładnie pracował po ustawieniu kata wtrysku to jestesmy w domu... ale wiadomo kazdy chce zarobic i widzie wszystko w czarnych kolorach.

nigdy nie kupił bym uzywki motoru 2,5 - nie dostaniesz dobrego silnika... a jak kupowac uzywke to odrazy wyłozyc szmalec na hydrulike i wałki. i wtedy to ma jakis sens... tak zrobił moj koleżka bo u niego tłoki az popekały jak spotkały sie z zaworami... szukał silnika chyba z 3 miesiace z czego 2x były silniki odsyłane... ogolnie szmalu od groma wyłozył.

Opublikowano

Pasek klinowy jak i rozrządu wymieniony na nowy. Jednak ciągle slychać ten glośny metaliczny dzwięk.

Czy ustawienie wtrysku ma tu znaczenie ?

Nie wiem czy mechanik ustawiał te wtryski, jutro do niego zadzwonie i zapytam.

Z tego co widze na allegro zestaw kpl rozrząd + kpl wałki = ok 3.800zł

Ile może kosztować cała ta robocizna? ...czyżby drugie tyle ?

Opublikowano

od przestawienia sie rozrzadu nie ida walki ale zawory spotykaja sie tlokami... bez sciagania pokryw zaworow ciezko cos powiedziec...

Jezeli mechanik wycenial koszty bez sciagania pokryw zaworow to ma dar i powinien pracowac jako wrozka w jakism serwisie 0700

Jezeli sciagal pokrywy i uznal, ze "przy okazji" trzeba wymienic walki to chyba lepiej szukac drugiego silnika

Jezeli to manual to poszukiwania lepiej rozszerzyc o kompletnie inny silnik (za osprzet do 2,5 mozna troche dostac: vp44, turbo itp)

Przemek

Opublikowano

klepie moze hydrosztos którys...

Opublikowano

Wałki to moja własna inicjatywa wyniany(poniekąd), juz wczesniej silnik pracował inaczej,

po drodze ( wczesniej zdecydowanie) odwiedziło się kilku mechaników, byli zdziwieni

pracą tego motoru..

w negatywny świetle oczywiscie ( chodziło im o wałki, ale jak nie zaglądali

to moze to co innego, i moja idea wymiany wałków jest calkiem nie potrzebna)

Co prawda wewnątrz jest tak wyciszony, że nie jeden 1.9 glośniej klekota ale z zewnatrz to

inna sprawa. I nie o to w tym wszsytkim chodzi.

Jeśli miałbym robić ten silnik to już wolałbym porządnie.

Czyli wałki+ rozrząd+ niewiadomo co po drodze.

Nie mam jak przetransportować narazie auta do mechanika "number 2", który zrobi mi te mam nadzieje

fachowe ogledziny i nie naciągnie. Jednak jesli sporo sie tam narobiło to hmm ...

nie wiem czy własnie ta wymiana silnika bedzie zdrowsza czy jego remont.

Chyba poki tam nie zajrzy to na nic wywody...

przemek4net : Jest to manual... o jakich silnikach myslisz?

SotoM : A co to są te hydrosztosy ? jak juz mi go prześwietli to może warto zapytać go tez i o to..

PS: ile bym dał żeby można było tu włożyć 1.9 eh taki swap to juz gruba kasa silnik leży inaczej, komputer do wymiany pewnie z elektroniką/kablami i do koła tego nie przymocuje zapewne ;p bo inne wymiary... to auto w chwili obecnej może tyle kosztowac ;p... no cóż..

Opublikowano

nie mysle o zadnym silniku ale zauwazam fakt ze majac manuala jest wieksza swoboda wyboru (spasowac tipa od 2.5 w silnikiem np 1,9 moze okazac sie ciezko)

W manualu 2.5 jest inaczej brany sygnal predkosci (zamiast z absu to z czujnika skrzyni czy odwrotnie)... podrzucam temat do rozpoznania.

Jest pare rzeczy inaczej rozwiazanych w v6 niz r4 (np turbo masz "centralnie" a nie z boczku jak w R4 co jakos tam wymusza sztukowanie wydechu) - nie jest to operacja plug&play

Trafilem jednka na kogos przypadkiem kto mial (nawet nieswiadomy na poczatku bo tak kupil) 2.5 na chyba 1.9 (a moze 2,0?) zmieniony

masz auto pewnie z immo2 wiec zmiana silnika na taki co siedzial w aucie z immo3 byc moze tez jakies komplikacje pociagnie...

Pozdrawiam,

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...