ino_hizo2 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Witam, Po dwóch latach w miarę bezstresowej jazdy auto padło. Pojawiło się szarpanie, nierówna praca i przygasanie silnika. Podłączenie vag-a wskazywało w pierwszej kolejności na czujnik halla (błąd 515), ale po dokładnym wyczyszczeniu czujnika i sprawdzeniu miernikiem daję on sygnały takie jak powinien (potwierdziło to 2 niezależnych mechaników). Idąc dalej tropem zapłonu na warsztat wziąłem cewkę zapłonową i z przerażeniem stwierdzam, że połączenie przewodu (WN), który z niej wychodzi się wypaliło/utleniło (zakup nowej [beru], kopułka i palec też [bosch]). Ale przejdźmy do do sedna. Składając wszystko do kupy zauważyłem, że palec rozdzielacza wskazuje 4 cylinder (wszystkie znaki ustawione ok, oprócz wałka rozrządu - przestawiony dokładnie o 180 stopni). Troszkę zdenerwowany całą sytuacją postanowiłem zdjąć pokrywę zaworów, aby zobaczyć/potwierdzić czy rzeczywiście tak jest (dołączam zdjęcia, aczkolwiek marne bo robione telefonem) Zauważyć można, że krzywki na 4 tłoku uniesione są do góry, czyli tzw. GMP ustawione jest na 4 cylinder. Pytając kilku "specjalistów" uzyskałem informacje, że rozrząd jest przestawiony, ale zgodnie z zasadą (1-3-4-2) takie ustawienie też może być, ważne aby palec rozdzielacza też wskazywał 4 cylinder. I tu moje pytanie do Was. Co zrobić z tym fantem, bo przed rozebraniem nieświadomy jeździłem tak około 25000 km (czyli od zakupu) i wszystko było w najlepszym porządku.
darek Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Nie masz przestawione.Jak teraz zrobisz jeden obrót wału to będziesz miał na pierwszym.Na dwa obroty wału aparat robi jeden obrót.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się