Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Móje pierwsze testy VAG - wyniki do bani...


amper

Rekomendowane odpowiedzi

Wyniki mojego pierszego testu VAG, zrobione ze względu na podejrzenie zapieczonych kierownic spalin oraz wadliwą przepływkę (to już wcześniej stwierdził Spanky na swoim VAG). Przez jakiś czas starałem się ostro przegazowywać samochód wg. rad z forum, pomagała ale na krótko...machałem też sztangą od turbiny...mało co sie zmieniło...

Chciałbym byście rzucili okiem na wyniki, w końcu to mój pierwszy samodzielny test :)

Moje wnioski: turbina do czyszczenia, przepływka do wymiany (czyli potwierdziłem to co jakiś czas temu powiedział mi Spanky).

Sorry że nie udało mi się zaczynać pomiarów od 1500 rpm, ale żona jakoś sie nie synchronizowała ze mną :kox: Ale i tak chyba widać co jest nie tak...(wg mnie oczywiście).

Pomiarów nie dałem rady powtórzyć, bo następnego dnia samochód zamulił sie załkowicie...czuć tylko delikatny podmuch mocy tak w granichach 2100-2300, potem nic nie ładuje... może jakaś rurka odpadła... :wallbash:

I jednego nie rozumiem z tych wyników: w grupie 011, w zakresie 1900 - 2900 widać ogromne preładowanie turbo, a mocy nie było...takie malutkie doładowanie...dlaczego?

A, no jutro z rana rozpocynam poszukiwania uzdrawiacza turbin (czyściciela :decayed:), mam nadzieję że turbo nie padło na amen...

Grupa 003:

Group A: '003 Group B:

Engine speed MAF (specified) MAF

TIME 870-950 rpm 230-370 mg/H

STAMP /min mg/R mg/R %

0.55 2289 850.0 1090.0 4.8

0.95 2373 850.0 1095.0 4.8

1.33 2478 850.0 1105.0 4.8

1.73 2583 850.0 1140.0 4.8

2.13 2688 850.0 1135.0 4.8

2.53 2772 850.0 1140.0 4.8

2.93 2877 850.0 1095.0 4.8

3.31 2961 850.0 1030.0 4.8

3.71 3066 850.0 765.0 4.8

4.13 3129 850.0 655.0 4.8

4.53 3234 850.0 630.0 4.8

4.93 3297 850.0 640.0 4.8

5.31 3360 850.0 650.0 4.8

5.71 3444 850.0 650.0 4.8

6.13 3507 850.0 660.0 4.8

6.53 3570 850.0 675.0 4.8

6.93 3654 850.0 685.0 4.8

7.33 3738 850.0 675.0 4.8

7.73 3801 850.0 680.0 4.8

8.13 3864 850.0 675.0 4.8

8.53 3927 850.0 680.0 4.8

8.93 3990 850.0 680.0 4.8

9.33 4053 850.0 680.0 4.8

9.73 4116 850.0 685.0 4.8

10.11 4179 850.0 695.0 4.8

10.51 4242 850.0 700.0 4.8

10.91 4305 850.0 675.0 4.8

11.31 4347 850.0 690.0 4.8

11.71 4410 850.0 680.0 4.8

12.10 4473 850.0 655.0 4.8

12.50 4515 850.0 620.0 4.8

Grupa 008:

Group A: '008 Group B:

Engine speed I.Q. Driver's req.

TIME rpm 40.0-42.0 mg/H 35.5-36.5

STAMP /min mg/R mg/R mg/R

0.38 1722 41.0 39.8 38.6

0.78 1827 44.0 40.4 42.6

1.18 1932 44.2 41.0 43.6

1.58 2037 44.6 41.0 44.0

1.98 2121 45.2 41.0 44.0

2.38 2247 45.0 41.0 44.0

2.78 2352 44.8 41.0 44.0

3.18 2478 44.6 41.4 44.0

3.56 2562 44.4 41.4 35.6

3.96 2667 44.2 41.2 33.4

4.36 2751 44.2 41.0 35.2

4.76 2856 44.0 41.0 37.4

5.16 2940 44.0 40.8 38.4

5.55 3045 44.0 40.8 37.6

5.95 3129 44.0 40.6 36.2

6.35 3234 44.0 40.4 36.4

6.75 3318 44.0 40.4 36.8

7.15 3402 44.0 40.2 36.6

7.53 3486 44.0 40.0 36.4

7.93 3570 44.0 39.8 36.4

8.33 3654 44.0 39.6 36.8

8.73 3738 44.0 39.6 36.8

9.13 3801 44.0 39.2 37.6

9.51 3885 44.0 38.8 37.4

9.91 3969 44.0 38.4 37.6

10.31 4032 43.8 38.4 37.8

10.71 4116 43.6 38.4 37.2

11.11 4179 43.4 38.4 36.2

11.51 4263 43.2 37.8 35.8

11.91 4326 43.0 36.6 35.2

12.31 4389 42.8 34.6 33.2

12.71 4431 42.6 33.2 30.4

13.11 4473 42.6 31.6 29.2

Grupa 011:

Group A: '011 Group B:

Engine speed Specified MAP Actual

TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080

STAMP /min mbar mbar %

0.36 1722 1285.2 1428.0 58.6

0.76 1785 1866.6 1540.2 26.3

1.16 1890 1927.8 1917.6 57.8

1.56 1974 1948.2 2213.4 73.7

1.96 2079 1948.2 2397.0 81.7

2.36 2184 1948.2 2478.6 88.1

2.74 2289 1948.2 2478.6 91.6

3.14 2373 1948.2 2458.2 94.4

3.54 2478 1948.2 2488.8 94.4

3.94 2583 1948.2 2519.4 94.4

4.34 2667 1948.2 2519.4 94.0

4.74 2772 1948.2 2509.2 94.0

5.14 2856 1948.2 2499.0 93.6

5.54 2961 1948.2 2213.4 82.1

5.94 3045 1948.2 1683.0 66.1

6.34 3129 1948.2 1581.0 62.6

6.74 3192 1948.2 1591.2 62.2

7.14 3276 1948.2 1632.0 63.8

7.54 3339 1948.2 1672.8 64.1

7.94 3423 1948.2 1683.0 63.8

8.34 3507 1948.2 1713.6 64.5

8.74 3570 1948.2 1734.0 64.5

9.14 3654 1948.2 1744.2 64.9

9.54 3717 1948.2 1754.4 63.0

9.94 3801 1948.2 1785.0 63.4

10.34 3864 1948.2 1815.6 64.1

10.72 3927 1948.2 1836.0 63.0

11.12 4011 1948.2 1856.4 63.4

11.52 4074 1938.0 1866.6 64.1

11.92 4137 1927.8 1866.6 63.8

12.32 4200 1917.6 1876.8 63.4

12.72 4284 1907.4 1856.4 64.1

13.12 4326 1876.8 1856.4 62.2

13.52 4368 1856.4 1836.0 62.2

13.92 4431 1846.2 1887.0 64.1

14.31 4473 1825.8 1846.2 62.6

14.71 4515 1805.4 1825.8 64.1

15.11 4032 1213.8 1540.2 56.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka do czyszczenia/wymiany i te kierownice. Skoro butowanko nic nie daje to chyba będziesz musiał dać do czyszczenia/regeneracji.

Mocy nie ma, bo nie dość, że silnik wpada w notlaufa to jeszcze przepływka tnie dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka tylko do wymiany, bo była już dwa razy czyszczona :) I raczej to pogorszyło sprawę...

Coś czuję że te logi można przedstawić jako przykład złego działania turbiny i przepływki :)

Umówiłem się już na czyszczenie turbiny (250 zł), ale przepływomierz mnie zabił - 440 zł jesli mam oryginalny...jesli nie to ponad 1000...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj,

przepływka może być ok, bo dopiero teraz zauważyłem, że w momencie pojawienia się przeładowania równocześnie przepływka zaczęła słabo mierzyć. Na razie zajmij się turbiną - wydaje mi się ona wymaga już ręki fachowca. Nie wiem gdzie w W-wie to zrobić, ale może poszukaj na forum lub zaraz któryś z chłopaków coś podpowie - Spanky wiesz coś w tym temacie ???

Po regeneracji lub zmianie turbinki powinno wszystko wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, tak własnie planuję zrobić - najpierw turbina, potem zrobię pomiary przepływki. Turbo mają mi wyczyścić w Wawie, w jednym z warsztatów Q-service.

Q-service to ta sieć warsztatów ?

Jeżeli tak, to lepiej poszukaj sobie firmy zajmującej się regeneracjami turbin, a nie dasz do serwisu takiego - oni sami też pewnie tego robić nie będą. Lepiej jak dasz to firmie specjalizującej się typowo w naprawach turbin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... odczepcie sie narazie od lmm .. nie ma tlenu [turbo nie pompuje] to i lmm tnie dawki ... :naughty:

a co do czyszczenia kierownic to ostatnio robilem diagnoze A4 AFN i wyszlo ze zaluzje stoja deba [walilo rowno 2570 mabr :kox:]... kolega zostal skierowany na Mineralna na czyszczenie turbulum .. po powrocie zrobilismy kontrolne logi turbo ladowalo idealnie [wymagane 1948-pompowalo 1948 ! ] ....

p.s warsztaty typu W-coś tam bym sobie odpuscil ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky daj dokładne namiary na ten zakład na Mineralnej...

Mineralna 26 ... :naughty: [siedziba klubowego chipsmachera]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ... odczepcie sie narazie od lmm .. nie ma tlenu [turbo nie pompuje] to i lmm tnie dawki ... :naughty:

Odpuściliśmy sobie już ... spoko - wczoraj jak pisałem nie zauważyłem na początku notlaufa :th:

p.s warsztaty typu W-coś tam bym sobie odpuscil ... :wink4:

Zdecydowanie. A co do Mineralnej to rzeczywiście masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuściliśmy sobie już ... spoko - wczoraj jak pisałem nie zauważyłem na początku notlaufa :th:

kurcze .. dopiero teraz zobaczylem Twoj kolor ... [juz nie bede podskakiwal ... :naughty:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze w kwesti dydaktycznej (bo to dział nauki VAGa :) ) - w którym dokładnie momencie zauważyliście tego notlaufa?

Grupa 003

2.93 2877 850.0 1095.0 4.8

3.31 2961 850.0 1030.0 4.8

3.71 3066 850.0 765.0 4.8

4.13 3129 850.0 655.0 4.8

Grupa 011

5.14 2856 1948.2 2499.0 93.6

5.54 2961 1948.2 2213.4 82.1

5.94 3045 1948.2 1683.0 66.1

6.34 3129 1948.2 1581.0 62.6

kurcze .. dopiero teraz zobaczylem Twoj kolor ... [juz nie bede podskakiwal ... :naughty:]

A przyjedź Ty na spota ... nic to nie zmienia :tongue4::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze w kwesti dydaktycznej (bo to dział nauki VAGa :) ) - w którym dokładnie momencie zauważyliście tego notlaufa?

Grupa 003

2.93 2877 850.0 1095.0 4.8

3.31 2961 850.0 1030.0 4.8

3.71 3066 850.0 765.0 4.8

4.13 3129 850.0 655.0 4.8

Grupa 011

5.14 2856 1948.2 2499.0 93.6

5.54 2961 1948.2 2213.4 82.1

5.94 3045 1948.2 1683.0 66.1

6.34 3129 1948.2 1581.0 62.6

zacznijmy moze od tego ze tutaj nie ma notlauf'a ... !!!!

notlauf to jest tryb awaryjny a na tych logach go nie ma .... !!!!

na poczatku turbo pompuje duzo ,potem zbija ponizej wymaganego [nawet do 1500 mbar] a potem probuje sie podniesc co sie w 90 % udaje ... daje rade pompowac do 1845 mbar :naughty: ...

notaluf to jest tutaj :

2caec335f3c4c428m.jpg

widac roznice :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, niech będzie. Ostatnio mi się wszystko miesza ... za dużo informacji przyjmuje do głowy - poza tym dzisiaj się nie wyspałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - jutro oddaję samochód z reklamacjalmi, dodatkowo za radą Spankiego zrobiłem BS 011. A po teście pojawił mi się bląd...

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Pierwszy - to dziadostwo za które mam sie zamiar wziąść - już dawno Spanky mi to stwierdził, ale ostatnio samochód zgasł podczas ruszania - dlaczego - immobilajzer zadziałał :) wkurzajace...

Drugi - noo właśnie...co to jest?

A oto wyniki:

Group A: '011 Group B:

Engine speed Specified MAP Actual

TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080

MARKER STAMP /min mbar % STAMP

0.39 903 OFF 999.6 99.6

0.79 903 ON 989.4 99.6

1.19 903 ON 999.6 0.0

1.60 903 ON 1009.8 0.0

1.99 903 ON 1020.0 0.0

2.39 903 ON 1020.0 0.0

2.79 903 ON 1030.2 0.0

3.18 903 ON 1040.4 0.0

3.58 903 ON 1040.4 0.0

3.98 903 ON 1040.4 0.0

4.38 903 ON 1040.4 0.0

4.78 903 ON 1040.4 0.0

5.18 903 ON 1040.4 0.0

5.58 903 ON 1040.4 0.0

5.99 903 ON 1040.4 0.0

6.39 903 ON 1050.6 0.0

6.79 903 ON 1040.4 0.0

7.19 903 ON 1040.4 0.0

7.59 903 ON 1050.6 0.0

7.99 903 ON 1040.4 0.0

8.39 903 ON 1040.4 0.0

8.79 903 ON 1050.6 0.0

9.19 903 ON 1040.4 0.0

9.59 903 ON 1050.6 0.0

10.01 903 ON 1040.4 0.0

10.41 903 ON 1040.4 0.0

10.81 903 OFF 1040.4 0.0

11.21 903 OFF 1030.2 99.6

11.61 903 OFF 1009.8 99.6

12.02 903 OFF 1009.8 99.6

12.42 903 OFF 999.6 99.6

12.82 903 OFF 999.6 99.6

13.23 903 OFF 999.6 99.6

13.64 903 OFF 999.6 99.6

14.05 903 OFF 999.6 99.6

14.46 903 OFF 999.6 99.6

14.85 903 OFF 989.4 99.6

15.25 903 OFF 989.4 99.6

15.66 903 OFF 999.6 99.6

16.08 903 OFF 989.4 99.6

16.47 903 OFF 989.4 99.6

16.87 903 OFF 989.4 99.6

17.27 903 OFF 989.4 99.6

Wg. mnie jest ok...czyli dalej pozostaje kwestia samej turbiny...

A ps. dlaczego podczas wykonywania BS 011 w okienkach pomiarowych pojawiły sie ERRORY?? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym chyba jednak powalczyl z turbulum .... niech wyczyszcza tak jak trzeba ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...