Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Mycie wtrysków w myjce ultradzwiękowej


rob3rt3

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro chcesz myc koncowki w myjce, to masz problem pewnie z kopceniem, twarda praca, albo cos jeszcze innego..

po wyjeciu koncowek a potem zlozeniu ich do poprzedniego stanu na tych samych podkladkach regulacyjnych, to ustawisz podobne cisnienie, jakie bylo przed rozkreceniem. W wyniku eksploatacji, cisnienia otwarcia potrafia sie zmniejszac, z sugerowanych 190bar przedwtrysku robi sie 150bar albo i mniej , co w znaczacym stopniu wplywa na rozpylenie dawki. (wiadomo ze im mniejsze cisnienie tym gorsze rozpylenie) wtedy leje a nie robi sie mgielka.. tak wiec ja osobiscie dal bym do pompiarza ktory ustawil by Ci dokladnie obydwa cisnienia. Dla twojego silnika jest chyba 190/300 bar jezeli dobrze pamietam. POwodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to , że mam dostęp do myjki ultradżwiękowej i mogę umyć w niej wtryski za darmo,ale nie chciałbym czegoś spaprać.Obecnie troche puszcza czarne bąki,na wolnych obrotach czasem czuć drgania i na VAG-u w grupie 013 wszystkie korekcje są na minus ;od -0.8 do -0,5.Myślę że mój tok myślenia co do powodu tych objawów jest słuszny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt zapewne jeszcze czegoś takiego nie robił, albo nie chwalił sie na forum, bo nie slyszalem zeby ktoś myl końcówki w takiej myjce.

Myślę, ze umycie ich, a potem złożenie u jakiegoś pompiarza, z ustawieniem ciśnień na pewno nie zaszkodzi, ale czy pomoże? :gwizdanie:

możesz sprawdzić :D może sie okazać dobra alternatywa dla wymiany końcówek w takiej sytuacji. O ile zadziała ten sposób. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że mycie nic nie pomoże, obyś nie popsuł końcówek.., przynajmniej ja tak myślę znając zasadę działania i budowę takiego wtrysku... zrób 2min loga 001 i potem 2min 013, przed logami silnik musi być dobrze rozgrzany do 90C i wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne, następnego dnia po nocy przekręć kluczyk aż podświetli się deska, włącz logowanie 001 na chwile by sprawdzić ustawienie RSW, następnie zaczynasz logować 013 i odpalasz zimny silnik, logujesz co najmniej 2min, na podstawie tych logów coś można o układzie wtryskowym powiedzieć ale to i tak jest mało, nie ma jak zawieść wtryski do pompiarza, objawy wadliwych wtrysków to duże spalanie, brak mocy powyżej 3000obr, problemy z zapalaniem, i dużo czarnego dymu przy każdym depnięciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma czegoś takiego jak reanimacja pompek, jest tylko jedna alternatywa, wymiana końcówek na nowe i ustawienie ciśnień :)

tak się zastanawiam co ty chcesz czyścić i jaki ma dać to efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli końcówki są w nagarze lub w jakiś inny sposób zabrudzone to myjka powinna dać lepiej radę niż jakieś płyny,przy wyeksploatowaniu mechanicznym to wiadomo że tylko wymiana-przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, znasz jakieś inne wyeksploatowanie niż mechaniczne bo ja nie, we wtrysku panuje ciśnienie 190-300bar które nie pozwoli na to by jakiś bród zalegał w środku, wątpię by myjka ultradźwiękowa lepiej czyściła niż wtłaczana ropa pod ciśnieniem 300bar, gdzieś czytałem ze z zewnątrz nie wolno dotykać końcówki wtrysku i czyścić bo potem on jest do wyrzucenia ale dlaczego tak jest nie wiem

o jakich groszach mowa? 800-1000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, znasz jakieś inne wyeksploatowanie niż mechaniczne bo ja nie, we wtrysku panuje ciśnienie 190-300bar które nie pozwoli na to by jakiś bród zalegał w środku, wątpię by myjka ultradźwiękowa lepiej czyściła niż wtłaczana ropa pod ciśnieniem 300bar, gdzieś czytałem ze z zewnątrz nie wolno dotykać końcówki wtrysku i czyścić bo potem on jest do wyrzucenia ale dlaczego tak jest nie wiem

o jakich groszach mowa? 800-1000zł?

Nie taniej:

http://allegro.pl/koncowki-wtryskow-bosch-1-9tdi-p520-ahf-afn-alh-i1796302843.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz pojęcia jak jest zbudowany wtryskiwacz,nie masz możliwości ustawienia ciśnienia wtrysku to nawet nie rozkręcaj wtryskiwacza.Czyszczenie końcówki wtryskiwacza za pomocą ultradzwieków nie przywróci jej sprawności.Jedynym skutecznym sposobem jest regeneracja końcówki wtryskiwacza chonowanie stożka w korpusie oraz szlifowanie stożka na igle wtryskiwacza.Jeszcze jedno końcówki wtryskiwacza za grosze to mit niema tanich markowych koncówek to na pewno lepiej regenerować stare oryginalne niż montować chińskie czy brazylijski .Lepiej się chodzi w oryginalnych adidasach niż w trampkach z chin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regenerowanie końcówek to według mnie kasa wywalona w błoto, jedyne rozwiązanie to zakup nowych markowych i spokój na 200tys km, ja jako laik w temacie mowie regenerowaniu końcówek stanowczo NIE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...