Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Konsekwencje nieskasowanych inspekcji?


Jana51

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z moim Audi Avant 1,9 tdi rocznik 1996. Otóż jeżdżę od paru miesięcy z nieskasowaną inspekcją numer 2, czyli chyba chodzi o duży przegląd, oraz z też nieskasowaną olejową i w ciągu ostatnich dwóch tygodni powtórzyła mi się trzy czy czterokrotnie następująca sytuacja:

Parkuję na przykład przed sklepem, wyłączam silnik, a po paru minutach gdy wracam i przekręcam kluczyk w stacyjce Niunia normalnie zapala, ale natychmiast gaśnie. Przy drugiej próbie to samo, ale już przy trzeciej odpala bez najmniejszego problemu, czyli jak zwykle na tak zwany "dotyk".

I tu pytanie: czy to zapalanie od czasu do czasu dopiero za trzecim razem może być związane z nieskasowanymi inspekcjami, czy też jest to objaw jakiejś awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za błyskawiczne odpowiedzi na moje pytania - na kogo jak na kogo, ale na miłośników Niuń zawsze można liczyć ;-)

Jeśli jak piszecie nieskasowane komunikaty mają znaczenie li tylko informacyjne, to faktycznie przy tych objawach najbardziej podejrzany jest immobiliser. I w związku z nim mam więc jeszcze jedno pytanie: to urządzenie działa na zasadzie identyfikowania konkretnego kluczyka z pasującym tylko do niego samochodem, czy zatem da się stwierdzić co nawala - umownie mówiąc "czytnik" chipa zatopionego w kluczyku, czy też sam chip?

Wożę już zresztą ze sobą drugi kluczyk, którym to sprawdzę, kiedy tylko opisany uprzednio problem znów się pojawi, ale może ktoś miał już z czymś takim do czynienia?

Virus191 - żadna z kontrolek się nie świeci, a ponieważ na samodzielne robienie logów jestem za cienki, więc pewnie w któryś wtorek pod katowickim realem spróbuję kogoś o to pomolestować - a propos - nie lubię tak na sępa, czy zatem jakiś ośmiopaczek będzie satysfakcjonował ewentualnego molestowanego, czy też może istnieje w tym względzie jakaś klubowa taryfa? ;-)