Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Konsekwencje nieskasowanych inspekcji?


Jana51

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem z moim Audi Avant 1,9 tdi rocznik 1996. Otóż jeżdżę od paru miesięcy z nieskasowaną inspekcją numer 2, czyli chyba chodzi o duży przegląd, oraz z też nieskasowaną olejową i w ciągu ostatnich dwóch tygodni powtórzyła mi się trzy czy czterokrotnie następująca sytuacja:

Parkuję na przykład przed sklepem, wyłączam silnik, a po paru minutach gdy wracam i przekręcam kluczyk w stacyjce Niunia normalnie zapala, ale natychmiast gaśnie. Przy drugiej próbie to samo, ale już przy trzeciej odpala bez najmniejszego problemu, czyli jak zwykle na tak zwany "dotyk".

I tu pytanie: czy to zapalanie od czasu do czasu dopiero za trzecim razem może być związane z nieskasowanymi inspekcjami, czy też jest to objaw jakiejś awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za błyskawiczne odpowiedzi na moje pytania - na kogo jak na kogo, ale na miłośników Niuń zawsze można liczyć ;-)

Jeśli jak piszecie nieskasowane komunikaty mają znaczenie li tylko informacyjne, to faktycznie przy tych objawach najbardziej podejrzany jest immobiliser. I w związku z nim mam więc jeszcze jedno pytanie: to urządzenie działa na zasadzie identyfikowania konkretnego kluczyka z pasującym tylko do niego samochodem, czy zatem da się stwierdzić co nawala - umownie mówiąc "czytnik" chipa zatopionego w kluczyku, czy też sam chip?

Wożę już zresztą ze sobą drugi kluczyk, którym to sprawdzę, kiedy tylko opisany uprzednio problem znów się pojawi, ale może ktoś miał już z czymś takim do czynienia?

Virus191 - żadna z kontrolek się nie świeci, a ponieważ na samodzielne robienie logów jestem za cienki, więc pewnie w któryś wtorek pod katowickim realem spróbuję kogoś o to pomolestować - a propos - nie lubię tak na sępa, czy zatem jakiś ośmiopaczek będzie satysfakcjonował ewentualnego molestowanego, czy też może istnieje w tym względzie jakaś klubowa taryfa? ;-)

Pozdrowionka wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przekręceniu na zapłon ma się zapalić pomarańczowa lampka z kluczykiem (nie zapalaj auta) i po 3 sekundach ma zgasnąć. Problem polega na słabym styku na łączu pętli immo koło stacyjki pod kierownicą. W "zrób to sam" jest ładny opis jak tam się dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...