Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVK] Wymiana tarcz, klocków i płynu w warsztacie


klaymen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przymierzam się do wymiany kilku rzeczy w aucie - warsztat ma odpowiednie wyposażenie jeżeli chodzi o sprzętu, ale wiadomo że jak się nie zna dobrze któregoś z mechaników to różnie to może być: trzeba pilnować samemu wszystkiego i nie dać się naciągnąć i oszukać. Ostatnio miałem taką sytuację, że jak poprosiłem o sprawdzenie amortyzatorów to na fakturze oczywiście znalazła się odpowiednia pozycja, ale jakoś o wydruku z komputera firma już zapomniała. Na moją prośbę o wydruk - musiałem jeszcze raz wjechać na kanał, test został wykonany i dopiero miałem konkretną informację. Podejrzewam że wcześniej mechanik jeżeli cokolwiek zrobił to tylko poświecił sobie na kanale, pobujał autem i stwierdził że "może być" (taką odpowiedź dostałem na pytanie "A jak tam amortyzatory ?"). Teraz wracając do sedna sprawy:

Czytając kilka innych wątków - doczytałem informację że porządny warsztat samochodowy przy wymianie tarcz (chodziło bodajże o EBC) dokonuje pomiaru bicia i w przypadku pozytywnego wyniku wpisuje wynik pomiarów na kartę gwarancyjną dla potwierdzenia prawidłowej instalacji tarcz. Wczoraj dotarły do mnie nowe tarcze Ziemmermann Sport z klockami Saxid, do tego chciałbym wymienić płyn na coś takiego jak np. Motul Racing 660. Teraz pytania: czy powinienem wymienić coś jeszcze, zwrócić uwagę na coś dodatkowego ? Czy oprócz wydruku/potwierdzenia z pomiaru bicia tarcz mogę poprosić o dodatkowe informacje (w kontekście wymiany klocków i płynu) ? Z góry dzięki za wszelkie dodatkowe info, które pozwoli mi nie dać się "zażyć" przez mechaników w warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytania: czy powinienem wymienić coś jeszcze, zwrócić uwagę na coś dodatkowego ? Czy oprócz wydruku/potwierdzenia z pomiaru bicia tarcz mogę poprosić o dodatkowe informacje (w kontekście wymiany klocków i płynu) ? Z góry dzięki za wszelkie dodatkowe info, które pozwoli mi nie dać się "zażyć" przez mechaników w warsztacie.

Zwruc uwage na stan przewodow hamulcowych gumowych jak i miedzianych, w porzadnym zakladzie powinni tagze sprawdzic prowadnice zaciskow czy nie sa zatarte, no i oczywiscie przesmarowac prowadnice najlepiej smarem miedzianym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...