Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Dziwna praca silnika


malinek21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy odłączenie akumulatora może spowodować takie coś.

Silnik odpala normalnie wolne obroty odpowiednie ale gdy dodaje stopniowo gazu silnik kopci na szaro siwo strasznie smierdzi ten dym ropą szczypie w oczy i silnik nierównomiernie pracuje.Samochód nigdy wczesniej nie kopcił ani troche wiadomo przy butowaniu ale to na czarno a nie na szaro niewiem w czym lezy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wina odlaczenia akumulatora.

byc moze cos jest nie tak z katem wtrysku.

podepnij do kompa i zloguj grupe 004.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co rozumiem to stało Ci się to nagle, z dnia na dzień.

odłączenie aku czegoś takiego by nie zrobiło, a dlaczego odpinałeś aku? może w tym tkwi problem?

kąt wtrysku też by sie sam nie przestawił,

przyczyn może być wiele więc bez logów za dużo nie zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiołem aku bo miałem stłuczke audi i mi sie alarm włączał co chwile i zeby w nocy nie budzić ludzi odłączyłem aku.Prosze pokierujcie mnie mam vaga co sprawdzic jakie grupy żeby sprawdzić kąt i wtryski a możę jeszcze coś za to odpowiedzialnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzej silnik do temperatury roboczej czyli w okolicach 90*C (wartość sprawdź vagiem po wejściu w 01 Engine, 08 Meas. Blocks, grupa 007, ostatnie pole) a następnie wybierz grupę 000 i zrób log statyczny klikając na ikonkę "log" oraz "start" a po 20 sekundach zakończ log klikając na "stop" oraz na "Done/Close". Potem w tej samej grupie kliknij na ikonkę "Switch to Basic Settings" w dolnym lewym rogu okienka i znowu zloguj jak wyżej tylko przez 50 sekund (będzie w czasie przełączenia na Basic Settings mrugać kontrolka świec żarowych i tak ma być). Potem zrób log dynamiczny grupy 000 a następnie grupy 004 na 3 biegu w zakresie od 1500 do 4200 obrotów z pedałem gazu całkowicie przez cały czas na maksa w podłodze. Linki do logów wklej na forum. Oczywiście przed logowaniem najpierw odczytaj ewentualne kody błędów w 02 Fault Codes po wejściu w 01 Engine. Błędy zapisz sobie abyś mógł je nam podać a następnie zobacz czy dadzą się skasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Sztomel jutro załącze logi.Aha a logów dynamicznych nie dam rady zrobić bo mam uszkodzoną belkę po stłuczce i kolo z tyłu mam pod kątem.:([br]Dopisany: 15 Wrzesień 2011, 13:15_________________________________________________Tutaj jest dalszy ciąg wątku teraz sprawdziłem poziom oleju i jest według mnie rzadki nigdy jak sprawdzałem to nie kapało mi z bagnetu sprawdzałem na zimnym to czyli gdyby sie rozgrzał ten olej to byłaby woda czyżby sie paliwo dostało do oleju?? Pewnie któryś wtryskiwacz siadł??[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 17:29_________________________________________________czy to że mam przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku morze wpłynąć na pracę silnika.

czy kąt jest ważny tylko przy zapalaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

kontynuuje mój problem samochód pali bez problemu wolne obroty równiez ok.Samochód dymi na szaro.Sprawdziłem poziom oleju na bagnecie i jest o jakieś 3-4mm nizej niz powinno być.W tym silniku od wymiany do wymiany ani milimetra oleju nie ubywało logi robiłem wszystko wyszło ok na wolnych orotach bardzo lekko kopci ze prawie nie widać a przy około 2 tys obr/min strasznie kopci.Luzu na turbinie nie ma wzdłuznego wogóle a poprzeczny bardzo mały ledwie wyczuwalny niewiem co sie podziało z tym silniczkiem.[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2011, 15:12_________________________________________________Tak samo rozbierałem dolot i jest tam jak zawsze było film olejowy:).Może to usczelniacze na zaworach powiedziały papa?Co wy na to??

[mod]nie zakładaj nowego wątku dla kontynuacji tego samego problemu. wątek został scalony - Musashi[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to że mam przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku morze wpłynąć na pracę silnika.

czy kąt jest ważny tylko przy zapalaniu silnika.

przeciez pisalem tobie zebys zrobil log grupy 004. to wlasnie kat wtrysku. jest kluczowy dla prawidlowej pracy silnika.

byc moze poluzowane sa sruby mocujace pompe i sie przestawila stad nieprawidlowa wartosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy bez vaga da sie jakos okreslic czy wtrysk leje?

Tak, chociaż nie ma 100% pewności. Da się jedynie wskazać ewentualny lejący wtrysk na słuch i dotyk. Na słuch gdy się jest obeznanym i słyszało się pracę wielu silników. Na dotyk: chwytasz poszczególne przewody wysokiego ciśnienia, jak któryś mocniej bije to wtrysk jest podejrzany o początki lania. Generalnie maślane uderzenia powinny być przy zdrowych wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...