Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wspomaganie skrzypi (po wymianie paska i napinacza)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z racji ze napinacz paska wyzionął ducha postanowiłem go wymienić razem z paskiem

No i po całej operacji wymiany przy kręceniu kierownicą słyszę piszczenie paska, ale nie przez cały czas tylko powiedzmy chwile przed końcem skrętu słyszę mocny pisk kręcę w druga i znów słyszę

patrzyłem na pasek i zauważyłem ze mocno się trzęsie między alternatorem a pompą.Sprawdzałem naciąg na wyłączonym silniku i jest dobry

Wcześniej tego nie było gdyż stary napinacz był na sztywno zatarł się na sprężynie.

Nie byłem pewien jaki płyn nam w układzie więc dziś go wymieniłem na Febi zielony mineralny, przepłukałem układ i zalałem świeży z nadzieją na poprawę, lecz i to nie pomogło. Wygląda to tak jakby w momencie większego obciążenia pompa przyhamowywała i wtedy piszczy

No i pytanie czy to już pompa siada, czy maglownica?

Opublikowano

wg. mnie to nie pasek piszczy a pompa wspomagania :hi: a dlatego w skrajnych położeniach kierownicy najbardziej ponieważ wtedy jest najwyższe ciśnienie w układzie wspomagania .

Opublikowano

sprawdz kształt klinów paska czy masz takie same jak w starym pasku...to też może być przyczyną skrzypienia po wymianie paska...szczególnie jak przedtem tego nie miałeś...

Opublikowano

wg. mnie to nie pasek piszczy a pompa wspomagania :hi: a dlatego w skrajnych położeniach kierownicy najbardziej ponieważ wtedy jest najwyższe ciśnienie w układzie wspomagania .

to że w skrajnych położeniach piszczy to mi nie przeszkadza, a to że gdy kręcę kierownicą to chwile przed położeniem skrajnym jest pisk i jak kręcę w druga to co jakiś czas zapiszczy, dziś zrzuciłem pasek, napinacz trzyma mocno, kolo pompy kreci się w miarę lekko (nie jest luźne) kolo wiatraka kreci się dość lekko, a te drugie koło pasowe zaraz pod kołem wiatraka dość ciężko w porównaniu do pompy czy koła wiatraka, nie wiem jak powinno być normalnie, ale wydaje mi się ze mniej więcej tak samo jak koło wiatraka, aha i alternator też lekko idzie (jak zakręcę to zrobi parę obrotów)

Wspomaganie działa tak ze dwoma palcami obrócę kierownica od końca do końca bez problemu

I zauważyłem jakby przetarcia na górnej części paska (tej bez rowków)

jutro zrobię foto i film nakręcę żebyście wiedzieli o co chodzi.

sprawdz kształt klinów paska czy masz takie same jak w starym pasku...to też może być przyczyną skrzypienia po wymianie paska...szczególnie jak przedtem tego nie miałeś...

Tylko że przedtem miałem zatarty napinacz i pasek był na sztywno, a teraz jak się kiera kręci to widać jak pasek (między kołem wiatraka a kołem pompy) wpada w wibracje i napinacz pracuje

Z rana sprawdzę stary pasek, i zobaczymy

aha, jak dodam troszkę gazu, tak mniej więcej na 1200obr to jest niby ok, i odpowietrzone raczej jest dobrze bo w zbiorniczku wyrównawczym nie robi się piana

Opublikowano

W starym miałem kliny tego kształtu \_/\_/\_/\_/\_/ a nowy pasek co kupiłem to miał \/\/\/\/\/ i po kilkunastu km zaczoł popiskiwać pod większym obciążeniem(np.kręcenie kierą)...zanim do tego doszłem to pompe,sprzęgło alter.i połowe rolek chciałem wymienić...kupiłem nowy pasek o klinach co trzeba i problem natychmiast zniknoł :gwizdanie:

Opublikowano



Tylko że u mnie wygląda na to że ściera tą płaską stronę, pasek ma niecały tydzień a już prawie napisów nie widać :shocked:
I sprawdziłem stary pasek i prawie się nie różnią troszkę grubością ale to chyba z racji przebiegu starego
Opublikowano

U moich rodziców tak piszczało jak na wideo kiedy magiel już lał z kazdej strony płynem i wtedy pompa tak piszczała..

Wymiana mala, nowy płyn nawet bez płukania układu i cisza nastała.

Opublikowano

magiel suchy, płyn nowy febi ;(

kurde chyba kupie pompę i wymienię zobaczymy czy to ona

Opublikowano

Ten układ to wróżenie z fusów, czasami błachie rzeczy jak wymiana zbiorniczka od wspomy ratuja przed poważnymi kosztami.

Może masz układ zapowietrzony. Jesteś z Poznania więc napewno macie tam magików co zajmują sie regeneracją. Spróbuj.

Opublikowano

ten jest boscha i od "gładkiej" strony są "bąbelki" których już prawie nie ma bo się ścierają

Opublikowano

Sprawdz zbiorniczek, w środku jest sitko. Lubi się zapychać :cool1: Przepłucz benzyną.

Opublikowano

Panowie odświeżę temat, może komuś się kiedyś przyda ;) winą tych pisków było sprzęgieł-ko alternatora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...