jaras231 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Witam Z racji ze napinacz paska wyzionął ducha postanowiłem go wymienić razem z paskiem No i po całej operacji wymiany przy kręceniu kierownicą słyszę piszczenie paska, ale nie przez cały czas tylko powiedzmy chwile przed końcem skrętu słyszę mocny pisk kręcę w druga i znów słyszę patrzyłem na pasek i zauważyłem ze mocno się trzęsie między alternatorem a pompą.Sprawdzałem naciąg na wyłączonym silniku i jest dobry Wcześniej tego nie było gdyż stary napinacz był na sztywno zatarł się na sprężynie. Nie byłem pewien jaki płyn nam w układzie więc dziś go wymieniłem na Febi zielony mineralny, przepłukałem układ i zalałem świeży z nadzieją na poprawę, lecz i to nie pomogło. Wygląda to tak jakby w momencie większego obciążenia pompa przyhamowywała i wtedy piszczy No i pytanie czy to już pompa siada, czy maglownica?
MASATO Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 wg. mnie to nie pasek piszczy a pompa wspomagania a dlatego w skrajnych położeniach kierownicy najbardziej ponieważ wtedy jest najwyższe ciśnienie w układzie wspomagania .
Bertoni Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 sprawdz kształt klinów paska czy masz takie same jak w starym pasku...to też może być przyczyną skrzypienia po wymianie paska...szczególnie jak przedtem tego nie miałeś...
jaras231 Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 wg. mnie to nie pasek piszczy a pompa wspomagania a dlatego w skrajnych położeniach kierownicy najbardziej ponieważ wtedy jest najwyższe ciśnienie w układzie wspomagania . to że w skrajnych położeniach piszczy to mi nie przeszkadza, a to że gdy kręcę kierownicą to chwile przed położeniem skrajnym jest pisk i jak kręcę w druga to co jakiś czas zapiszczy, dziś zrzuciłem pasek, napinacz trzyma mocno, kolo pompy kreci się w miarę lekko (nie jest luźne) kolo wiatraka kreci się dość lekko, a te drugie koło pasowe zaraz pod kołem wiatraka dość ciężko w porównaniu do pompy czy koła wiatraka, nie wiem jak powinno być normalnie, ale wydaje mi się ze mniej więcej tak samo jak koło wiatraka, aha i alternator też lekko idzie (jak zakręcę to zrobi parę obrotów) Wspomaganie działa tak ze dwoma palcami obrócę kierownica od końca do końca bez problemu I zauważyłem jakby przetarcia na górnej części paska (tej bez rowków) jutro zrobię foto i film nakręcę żebyście wiedzieli o co chodzi. sprawdz kształt klinów paska czy masz takie same jak w starym pasku...to też może być przyczyną skrzypienia po wymianie paska...szczególnie jak przedtem tego nie miałeś... Tylko że przedtem miałem zatarty napinacz i pasek był na sztywno, a teraz jak się kiera kręci to widać jak pasek (między kołem wiatraka a kołem pompy) wpada w wibracje i napinacz pracuje Z rana sprawdzę stary pasek, i zobaczymy aha, jak dodam troszkę gazu, tak mniej więcej na 1200obr to jest niby ok, i odpowietrzone raczej jest dobrze bo w zbiorniczku wyrównawczym nie robi się piana
Bertoni Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 W starym miałem kliny tego kształtu \_/\_/\_/\_/\_/ a nowy pasek co kupiłem to miał \/\/\/\/\/ i po kilkunastu km zaczoł popiskiwać pod większym obciążeniem(np.kręcenie kierą)...zanim do tego doszłem to pompe,sprzęgło alter.i połowe rolek chciałem wymienić...kupiłem nowy pasek o klinach co trzeba i problem natychmiast zniknoł :gwizdanie:
jaras231 Opublikowano 18 Września 2011 Autor Opublikowano 18 Września 2011 Tylko że u mnie wygląda na to że ściera tą płaską stronę, pasek ma niecały tydzień a już prawie napisów nie widać I sprawdziłem stary pasek i prawie się nie różnią troszkę grubością ale to chyba z racji przebiegu starego
yamahayzfr13 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 U moich rodziców tak piszczało jak na wideo kiedy magiel już lał z kazdej strony płynem i wtedy pompa tak piszczała.. Wymiana mala, nowy płyn nawet bez płukania układu i cisza nastała.
jaras231 Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 magiel suchy, płyn nowy febi ;( kurde chyba kupie pompę i wymienię zobaczymy czy to ona
graba83 Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Ten układ to wróżenie z fusów, czasami błachie rzeczy jak wymiana zbiorniczka od wspomy ratuja przed poważnymi kosztami. Może masz układ zapowietrzony. Jesteś z Poznania więc napewno macie tam magików co zajmują sie regeneracją. Spróbuj.
przepychacz Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 ... ja kiedyś miałem problem jak wymienili mi pasek na Gates, on do strony bez klinów jest gładki i świecący..po wymianie na conti wszystko ustało...
jaras231 Opublikowano 1 Października 2011 Autor Opublikowano 1 Października 2011 ten jest boscha i od "gładkiej" strony są "bąbelki" których już prawie nie ma bo się ścierają
Nelson Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Sprawdz zbiorniczek, w środku jest sitko. Lubi się zapychać Przepłucz benzyną.
jaras231 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Panowie odświeżę temat, może komuś się kiedyś przyda winą tych pisków było sprzęgieł-ko alternatora
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się