Fakier Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Witam, zrobiłem pare logów dynamicznych, proszę o ich analizę, ewentualnie jeżeli są źle zrobione, proszę o podpowiedź jak wykonać je poprawnie. Logi robiłem tak: 3 bieg, około 1500rpm pedał do podłogi, i tak aż do troche ponad 100km/h (nie bardzo miałem gdzie się lepiej rozpędzić ) zauważyłem jendo - rpm na vag'u dolatywały tylko do około 2500rpm, a potem już wyżej nie chciały - czyżby uszkodzony czujnik obrotów, tylko który odpowiada za obroty - czujnik hala (ten na wałku rozrządu), czy może ten na wale korbowym? Jeszcze jedno mnie dziwi - w grupie 2 rpm lecą aż do 5tyś, natomiast w grupie 5 requested rpm zatrzymuje sie na 1850, a rpm actual do 2550. Może ma ktoś logi dynamiczne z ADR'a - chodzi mi o przepływomierz - czy w moim adr'ku mieści się on w normie, czy może mierzy nie tak jak trzeba? Log (1 - 000) Log (2 - 002) Log (3 - 005) Log (4 - 005,005) Log (5 - 006) Log (6 - 008) Log (7 - 009)
IDUAL Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Sprawdź błędy na silniku jeżeli masz uszkodzony czujnik halla powinien być on wyświetlony.[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 11:35_________________________________________________CO do przepływomieża to mam takie coś że robisz statyczny log 002 i na pozycji 4 wskazania muszą sie mieścić w przedziale [2,0 do 4,5 g/s] jeżeli sie mieszczą to pokazuje dobrze. Wartość mniejsza niż 2,0g/s - Duża ilość fałszywego powietrza między kolektorem ssącym a czujnikiem masy powietrza - sprawdzić cały układ dolotowy powietrza. Wartość większa niż 4,5g/s - Silnik obciążony przez dodatkowy agregat – usunąć zwiększoną wartość obciążenia silnika
motor144 Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 1.To rpm zatrzymujące się na 2550 obr./min jest O.K. (pomimo, że na zegarach masz max obrotów) ale dlaczego tak jest nikt do tego jeszcze na forum nie doszedł, ale nie świadczy to o jakimkolwiek uszkodzeniu. 2.Przepływka przy tej mocy silnika max wskazanie (przy max obrotach) powinna dochodzić do 100g/s więc masz ją sprawną (gdzieś to jest podane na naszym Forum z wiarygodnego źródła ). A coś się dzieje nie tak, że robiłeś logi, czy tylko z ciekawości?
Fakier Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Dzięki za odpowiedzi na silniku raz na jakiś czas pojawia się jeden błąd: 00561 - Mixture Adaptation 15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent ale to napewno jest spowodowane tym że autko jest zagazowane. log statyczny grupy 2 Log (0 - 002) wskazanie mieści się w prawidłowym zakresie Autko ma słabe przyspieszenie, niby żadnych błędów nie ma, ale nie lata tak jak powinno
motor144 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 O błędzie 00561 składu mieszanki jest dużo na naszym forum i jako jego przyczynę wymienia się mnóstwo rzeczy nawet jak gazu w aucie nie ma. Ja gazu nie mam i też mi się pojawiał do czasu likwidacji do zera wszystkich nieszczelności w dolocie i ze swojego doświadczenia myślę że to bardzo częsta przyczyna pod warunkiem, że sprawne są wszystkie elementy odpowiedzialne za ustalanie składu mieszanki. Jeśli prawidłowo zrobiłeś logi statyczne (grupa 000) to widać z nich nieprawidłowe wyuczone wartości przy obciążeniu (stąd słabe osiągi). Sprawdź (usuń) nieszczelności w dolocie + wymień filtr powietrza. Sprawdź czy na 100% szczelna odma olejowa( ja wymieniłem na nową z ASO i miała wadę i wymieniałem drugi raz Zrób reset ECU , przepustnicę wyczyść i zaadaptuj VAG-iem, pojeździj dynamicznie na samej benzynie ze 100-200km, zrób logi statyczne grupy 000 i co dalej się okaże Co do gazu to nie jestem w temacie ale ci co używają tej paskudnej używki to twierdzą, że może namieszać w mapach wtrysku więc reset powinien dać efekt .
Fakier Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Log statyczny (grupa 0) grupa 0 po resecie kompa i przejechaniu 100km na benzynie
motor144 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Jak porównać poprzednie logi w grupie 0 i teraz to wszystkie wartości są w dobrych zakresach. Jedynie trochę chyba mała wartość kąta wyprzedzenia zapłonu(kolumna nr5) bo jest 6 a powinno być blisko 12 stopni. Jeśli w twoim roczniku jest klasyczny aparat zapłonowy to może można by to skorygować (podjechać na regulację). Warto by też sprawdzić ustawienie rozrządu. Zbyt mały kąt wyprzedzenia zapłonu zdecydowanie wpływa na słabszą dynamikę przyśpieszania. Czy w jeździe widzisz teraz( po resecie) jakąś różnicę?
Fakier Opublikowano 22 Września 2011 Autor Opublikowano 22 Września 2011 za wyprzedzenie zapłonu odpowiada komputer i napinacz łańcucha (przynajmniej tak mi się wydaje ) podmieniałem komputer, ale nie zmienia to nic, rozrząd jest ustawiony na 100% prawidłowo, ostatnio zmienaiłem łańcuch i napinacz... może poprostu się już przyzwyczaiłem i brakuje mi mocy
motor144 Opublikowano 22 Września 2011 Opublikowano 22 Września 2011 Przypuszczałem tylko czy w twoim roczniku ADR nie miał przypadkiem tak jak 1.6 jeszcze klasycznego aparatu zapłonowego. Jeśli nie to faktycznie komputer ale na podstawie sygnałów z czujnika położenia wału i Halla oraz tak aby osiągnąć bezpieczny poziom spalania stukowego ( dwa czujniki). Jeśli masz na przykład dużo nagaru w komorach spalania wyprzedzenie zapłonu będzie zmniejszane (dynamika wtedy spada) przez ECU żeby spalanie stukowe ograniczyć( warto by było z ciekawości na biegu jałowym zlogować grupę 16). Może mają rację Ci którzy uważają że z logowania Pb niewiele można łatwo zdiagnozować. Najprościej pomierzyć np. kompresję żeby ocenić kondycję silnika. Co do mocy to ja mam trochę już też takie wrażenie przy swoim ADR-e, chociaż bez gazu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się