mardokondo Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 Witam serdecznie! Jestem nowym użytkownikiem forum, także przy okazji chciałbym się przywitać serdecznie! Stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 2.5 TDi V6 (AFB-skrzynia manual) z 1998 roku. Pech chciał, że padł mi rozrząd. Zakupiłem drugi silnik od Audi A4 B5 2.5 TDi V6 z 2000r(AFB-skrzynia automat). Chcę przełożyć sam silnik(komputer mam swój dobry). W związku z taką podmianą mam parę pytań: -czy będzie jakiś problem we współpracy nowego silnika ze skrzynia manualna(gdzieś na forum doczytałem, że może pojawić się koniczeność przeprogramowania sterownika); -czy będzie problem z wiązkami przewodów? Bardzo bym prosił o jakąś poradę, bo w internecie są pobieżne informacje na ten temat, a takiego konkretnego przypadku jak mój(odnośnie A4B5),nie udało mi się odszukać. Dlatego też w ostateczności postanowiłem założyć nowy wątek:)A może jest ktoś zorientowany w temacie, kto by mi podał swój nr na priv, a ja bym zadzwonił, żeby nie robić problemów na forum:)
przemek4net Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 na forum audi klub polska (poszukaj watku) byly jakies przypadki swapow skrzyn manuali do auto z 2,5 co byly na tipie i dlugo tam walczyli bezskutecznie ale wywalczyli....generalnie chyba czujnik obrotow jest inny czy cosik tam.... Ty zakladam, ze bedziesz chcial zostawic kompa swojego wiec przeprogramowania Ciebie omina? a.... zorientuj sie czy pompy wtryskowe manual-tip sa takie same bo chyba nie sa (wiec stara trzeba by przekladac?) Przemek
mardokondo Opublikowano 18 Września 2011 Autor Opublikowano 18 Września 2011 Przestudiowalem duza wątków,ale odp na te konkretne pytania nie udało mi się wychwycić:)dzięki za zainteresowanie:)W przyszłym tygodniu napiszę jak mi poszło:)
vauxhall95 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 nie rozumiem.Masz manuala i chcesz przelozyc sam silnik ktory jezdzilem z Tipem.To nic nie musisz przekodowac.
bolo73 Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Dokładnie, to taki sam silnik, takie samo oznaczenie, więc pasuje p&p. Sterownik i wiązki przewodów pozostają Twoje. Montujesz, odpalasz i jedziesz. Nie zapomnij o wymianie rozrządu kompletnego i innych rzeczy wymienianych przy okazji, żeby znów nie spotkała Cię niespodzianka. Może warto przy okazji obejrzeć wałki rozrządu i zająć się odmą? Zresztą problematyka tych silników jest tak szeroko opisana na forum, że bez trudu znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz.
pieciajek Opublikowano 18 Września 2011 Opublikowano 18 Września 2011 Jakby co wałki mam pineski hydraulikę głowice nawet rozrząd kompletny bez paska po 8tys. autko było zrobione a póżniej się pogniotło i z tąd mam te części.
mardokondo Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 No widzicie, różnie ludzie piszą i nie wiedziałem czy to będzie tak P&P.Ale bardzo mnie pocieszyliście tymi odpowiedziami:)Jeszcze raz dzięki:)Rozrząd mam już kupiony, wałki są w dobrym stanie, odma już jedzie:)także pozostają tylko płyny do zakupu:PA moje autko wyglada tak(w PS przyciemnilem tyl szyby i dodalem delikatna sepie) Uploaded with ImageShack.us
mardokondo Opublikowano 19 Września 2011 Autor Opublikowano 19 Września 2011 A dziękuję Myslałem jeszcze,żeby zamienić zwykłe żarówki na LED(same żarówki), jeśli chodzi o tylne światła, a do przednich wrzucić OSRAM Night Breaker:)Zrobie to pewnie w przypływie gotówki na początku października, to napiszę jak efekty i dorzucę fotki dla porównania przed i po wymianie:)
przemek4net Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 to ze jest ten sam kod silnika (AFB) nie oznacza, ze jest taki sam .... z AFB bylo oferowanych kilka pomp wtryskowych i kilka ECUs...
Gość Damian A4 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Śmiało przekładaj, nic się nie będzie komplikować. Robiłem taki zabieg u siebie[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 12:32_________________________________________________ to ze jest ten sam kod silnika (AFB) nie oznacza, ze jest taki sam .... z AFB bylo oferowanych kilka pomp wtryskowych i kilka ECUs... no ale przecież osprzęt mu zostaje-w każdym bądź razie manual ma pompę z literą c a automat d
mardokondo Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Witam ponownie! Silnik został przełożony,komputer nie. Samochód opalił natychmiastowo:)Silniczek pracuje równiutko, wszystko działa jak należy:D Wrzucę jeszcze zdjęcia ku przestrodze-nie sprawdziłem mechanika, czy aby na pewno zmienił wentylator chłodnicy na sprzęgle wiskotycznym, na nieuszkodzone. Skończyło się to na szczęście tylko szukaniem kawałków wentylatora po podwórku i wymianą chłodnicy;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się