Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyciek z miski olejowej


Zeppelin

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli nie cieknie z w/w elementów to sprawdź jeszcze dolne mocowanie rurki odprowadzającej gazy z komory korbowo-tłokowej. Po wielu latach eksploatacji lubi się tam kruszyć, a ta nieszczelność potrafi wprowadzić wiele zamieszania. Pozdrawiam

a mozesz powiedziec gdzie go namierzyc? lepiej z góry czy z dołu? bo u mnie tez cos olej kapie (zostawia plamke jak postoi) i szukam przyczyny ,u mnie z kolei gdzies wyciek brudzi olejem bardziej elementy które sa z "przodu" (nie wiem co z pompa jest z przodu najnizej i bodajze najblizej miski olejowej ,w kazdym badz razie ona jest tez troche tym olejem własnie zabrudzona) ,póki co zyje nadzieja ze nie skonczy sie to demontazem miski olejowej celem zmiany uszczelki bo zrzucic ja w domowych warunkach to masakra :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie masz podnośnika lub ewentualnie kanału to jest to raczej nie możliwe a przynajmniej bardzo karkołomne...przeszkadza jeszcze łapa z przodu silnika która też trzeba zdemontować...chłopaki w warsztacie ( a będzie to robiło dwóch mechanikow ) oszacowali czas na 4-5h więc samemu bez podnośnika/kanału nie wyobrażam sobie

u mnie chyba sprawa z miską jest dość oczywista bo "obrzygane" olejem jest własnie na łączeniu miski i bloku a powyżej jest sucho

kolego jeśli Ci kapie to najpierw eliminuj drobne rzeczy jak korek spustowy oleju, może ten czujnik poziomu oleju jeśli go masz, możesz tez zajrzeć pod pokrywę rozrządu bo niby tam tez się zdarza że cieknie z jakiegoś uszczelnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie cieknie z w/w elementów to sprawdź jeszcze dolne mocowanie rurki odprowadzającej gazy z komory korbowo-tłokowej. Po wielu latach eksploatacji lubi się tam kruszyć, a ta nieszczelność potrafi wprowadzić wiele zamieszania. Pozdrawiam

a mozesz powiedziec gdzie go namierzyc? lepiej z góry czy z dołu? bo u mnie tez cos olej kapie (zostawia plamke jak postoi) i szukam przyczyny ,u mnie z kolei gdzies wyciek brudzi olejem bardziej elementy które sa z "przodu" (nie wiem co z pompa jest z przodu najnizej i bodajze najblizej miski olejowej ,w kazdym badz razie ona jest tez troche tym olejem własnie zabrudzona) ,póki co zyje nadzieja ze nie skonczy sie to demontazem miski olejowej celem zmiany uszczelki bo zrzucic ja w domowych warunkach to masakra :wallbash:

Odma wchodzi w blok silnika z prawej strony jak stoisz przed autem i zaglądasz do komory silnika. Z dekla zaworów idzie rurka plastikowa - to właśnie odma.

prosił bym tez o podpowiedz jakiej uszczelki najlepiej szukac...silikonowej czy metalowe czy jeszcze jakiejś innej :mysli:

Jeżeli miskę masz aluminiową to składana jest tylko na silikon, bez uszczelki. Jeżeli miska jest metalowa to jest uszczelka matalowo - gumowa. Uszczelkę też proponuje wkładać na silikon. Trzeba rozmontować i poczekać aż cały olej dobrze zleci z silnika, boki od środka w bloku wytrzeć ręcznikiem papierowym. Troszkę oleju jak się dostanie pod silikon i d*pa z roboty. Mi wymiana uszczelka na kanale zajęła prawie cały dzień. Roboty w pytę jest przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miskę masz aluminiową to składana jest tylko na silikon, bez uszczelki. Jeżeli miska jest metalowa to jest uszczelka matalowo - gumowa. Uszczelkę też proponuje wkładać na silikon. Trzeba rozmontować i poczekać aż cały olej dobrze zleci z silnika, boki od środka w bloku wytrzeć ręcznikiem papierowym. Troszkę oleju jak się dostanie pod silikon i pupa z roboty. Mi wymiana uszczelka na kanale zajęła prawie cały dzień. Roboty w pytę jest przy tym.

no właśnie miałem pytac, odebrałem auto uszczelka wymieniona a jak zapytałem gdzie jest stara bo chce ja zobaczyc powiedzieli mi, że uszczelki nie było był tylko silikon i zrobiłem takie oczy :blink: ale widze, że faktycznie jak miska aluminiowa to uszczelki jako takiej niema, ale teraz jest zalożona silikonowa i nie wiem czy nie będzie to miało jakoś wpływu na silnik czy coś ?? w końcu jest dobre 3-4mm uszczelki między miską a blokiem :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miska jest aluminiowa nie wkłada się żadnej uszczelki. Smarujesz miskę silikonem i skręcasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to odme spojrze dalej bo ja juz widziałem czesciowo jak zdjałem plastik od góry silnika. btw tam jest taka puszczeczka na tej odmie ,koloru bodajze podchodzacy pod żółty albo zielony ,coś z tą pucha sie robi wogóle? wymienia ,moze czysci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zbiorniczek który zbiera pozostałe opary z komory spalania ( chyba ) i ten nadmiar ze zbirniczka wraca to turbo...nic się z nim nie robi bo jak mial by się popsuć :mysli: jesli nie leci Ci z niego to nic bym nie robił

ok dzięki...czy uszczelnie uszczelką czy silikonem mi nie robi, wazne żeby nic z silnikiem sie nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest odstojnik na olej który wylatuje z oparami, po zgaszeniu silnika zpowrotem spływa do niego a nie do turbo :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...