virus191 Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Witam, dziś przyszedł mi nowy akumulator Boscha. Zmierzyłem mu napięcie na wyłączonym silniku wszystko ok 12,5V. Po odpaleniu napięcie wzrasta do 18V. 2 dni temu założyłem temat że spaliło mi od razu oby dwie żarówki od drogowych i mijania i następne kupione też od razu i trochę elektronika poświrowała. Czy padł regulator napięcia ?
yamahayzfr13 Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Tak, skończył Ci sie regulator napięcia. miałem tak w poprzednim aucie. Nagle zaczoł ładować ile wlezie i sie wszytsko popaliło(dobrze ze to gaźnikowiec był i nie było żadnych kompów ale wszytskie żarówkiw aucie załatwiło) Wymiana regulatora i znów 14,3V
virus191 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 No to ide do sklepu i wymieniam )
orpheus Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Kolego, akurat jestem na bieżąco w tym temacie bo miałem podobnie, więc mogę Ci powiedzieć ze jeżeli wymiana regulatora napięcia nic nie da, to może to być problem z mostkiem/diodami prostowniczymi w alternatorze. U mnie zaczęło się tak robić jakiś miesiąc po założeniu nowego regulatora napięcia, a wcześniej też zawsze miałem problemy z ładowaniem tylko że w drugą stronę - zawsze był niedobór. Założenie "nowego" alternatora za kilkadziesiąt zł rozwiązało problem.
SZYNKAR Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Miałem podobną awarię, na wysokich obrotach alternator (odłączony od elektryki) dawał 65V!!!, takie napięcie popali ci wszystko a szczególnie całą drogą elektronikę. 18V masz dlatego że akumulator pochłania nadmiar mocy elektrycznej DO CZASU, pewnie poprzedni dlatego padł. Ryzyko katastroficznego uszkodzenia jest duże, niech się tym zajmie jakiś elektryk. Moim zdaniem niekoniecznie masz uszkodzony regulator. U mnie się przerwał jakiś kabelek i stąd problem. 18V to bardzo blisko pożegnania z elektroniką.
virus191 Opublikowano 30 Września 2011 Autor Opublikowano 30 Września 2011 Chyba to jednak regulator, jedna szczotka ma 4mm druga 5mm. Powinno się wymienić przy 5mm. [br]Dopisany: 29 Wrzesień 2011, 21:33_________________________________________________Problem rozwiązany - padł regulator napięcia.
przepychacz Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 ..jeśli chodzi o alternator zawsze oddaje do mechniora (sam wyciągam), niech posprawdza i wymieni co trzeba (często mostki padają)
orpheus Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 ..jeśli chodzi o alternator zawsze oddaje do mechniora (sam wyciągam), niech posprawdza i wymieni co trzeba (często mostki padają) W sumie tak, ale mostek na allegro podrabiany kosztuje 70 zł plus przesyłka i trzeba go jeszcze wymienić. Ja za cały sprawdzony alternator dałem 75 zł z przesyłką i ładuje pięknie (oby tak dalej ), zatem rachunek jest prosty.
yamahayzfr13 Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 mówiełem że regulator się skończył. Bawie się w mechanike juz troche czasu i zawsze jest to samo kiedy sie regulator skończy
przepychacz Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 ..75pln za sprawdzony...gut prajs..jak by to powiedział klasyk
sgx Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 18V to bardzo blisko pożegnania z elektroniką. Polemizowałbym z tym, zgodnie z normą VW80101 (do której zapewne stosuje się też Audi) każdy moduł ma wytrzymać co najmniej 60minut przy takim napięciu (18V) z kolei max podawanym tam napięciem jest 32V przez 60 sekund które też ma wytrzymać o wyższych nie piszą więc przy 65V pewnie ładnie wszystko skwierczy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się