karol2984 Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Witam czy jest jakiś sposób aby sprawdzić czy stuki nie dochodzą z łożyska od sprzęgła wiskotycznego, nie mogę zlokalizować stukania i myślę że to ono stuka?
kamilmlody Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Zdejm pasek - klucz 17, naciągasz napinacz i ściągasz. Odpal na krótką chwilę, bo w takim przypadku pompa wody stoi w miejscu. Jesli będziesz słyszał dalej te stuki, to znaczy że nie tędy droga. Bez paska możesz też swobodnie pokrecić całym osprzętem po kolei i powinieneś wyniuchać które to się rozlatuje. Można też stetoskopem, ale trzeba uważać na ręce żeby nie wsadzić w koło pasowe PS. Pamiętaj później zakładając pasek, że jest on kierunkowy - stojąc przodem do silnika powinieneś mieć prawidłowo względem siebie ustawione literki na pasku.
karol2984 Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 tak zrobiłem wcześniej, bez paska stukanie ustało ale nie znalazłem przyczyny. W czasie pracy przyłożyłem rurkę i użyłem w formie stetoskopu i jak by z tego miejsca najgłośniej było słychać[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 19:15_________________________________________________ps: jakiś czas temu miałem uszkodzone wisko i obracało się razem z silnikiem myślę że wtedy dostało mocno w kość i teraz to wyszło
kamilmlody Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 przypomnialo mi sie i edytowalem post z njusem o stetoskopie zanim przeczytalem co napisales Lozysko znajdziesz na allegro, takie dziwne jest, niestandardowe. Z tyłu, w tym aluminiowym korpusie będzie imbus, odkręcasz go i łatwiej lub trudniej powinno wyjść z wiskozą w stronę chłodnicy
karol2984 Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 też potem doczytałem o stetoskopie:) łożysko już zamówione FEBI, pewnie w sobotę wymienię i napiszę czy to to
kamilmlody Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 z ciekawości, gdzie i ile za nie dałeś? moje już też słychać, musze wymienić bo coś czuje że przy mrozach się rozdupcy do konca
karol2984 Opublikowano 9 Października 2011 Autor Opublikowano 9 Października 2011 w sklepie ARWIT okolo 88zl bez przesylki[br]Dopisany: 04 Październik 2011, 23:29_________________________________________________okazało się że to wcale nie łożysko tylko kolo pasowe od pompy wspomagania było poluzowane, wszystkie 4ry śruby mogłem palcami odkręcić bardzo dziwna sprawa, ciekawe czym to mogło być spowodowane.
kamilmlody Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 z tego co pamiętam one nie mają żadnego zabezpieczenia. Pewnie ktoś kiedyś je odkręcił chcąc ściągnąć ten mały pasek do pompy wody i nie podokręcał. Szarpnij sie na klej do gwintów loctite i będziesz spał spokojnie
WIŚNIA Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 z tego co pamiętam one nie mają żadnego zabezpieczenia. Pewnie ktoś kiedyś je odkręcił chcąc ściągnąć ten mały pasek do pompy wody i nie podokręcał. Szarpnij sie na klej do gwintów loctite i będziesz spał spokojnie klej,a później jak będzie chciał pasek wymienić to śruby pourywa
kamilmlody Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Kolego loctite to jest taki klej do gwintów, ze jesli nie przesadzisz z ilością, to samo się nie odkręci, a kluczem pójdzie bez problemu Przykladowo dla śruby M10 moment zerwania loctite to 26Nm, a tam na pompie śrubka mniejsza jeszcze btw, zeby pasek zmienić równie dobrze można odkręcić tylko drugie koło pasowe, na pompie wody
karol2984 Opublikowano 9 Października 2011 Autor Opublikowano 9 Października 2011 właśnie nikt nie odkręcał tego koła chyba że mechanik coś po cichu grzebał bo właśnie jakiś czas temu oddawałem auto na wymianę rozrządu
WIŚNIA Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Kolego loctite to jest taki klej do gwintów, ze jesli nie przesadzisz z ilością, to samo się nie odkręci, a kluczem pójdzie bez problemu Przykladowo dla śruby M10 moment zerwania loctite to 26Nm, a tam na pompie śrubka mniejsza jeszcze btw, zeby pasek zmienić równie dobrze można odkręcić tylko drugie koło pasowe, na pompie wody wiem, mam taki klej na pompie wody jest dzielone koło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się