Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Termostat


gola77

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie termostatu w silniku 2.0 20v ALT

Jest to zwykły mechaniczny termostat?

Do czego jest ta kostka 2 pinowa wpinana w niego? Podobno grzałka.

Czy będzie on prawidłowo funkcjonował jeżeli nie będzie podpięta?

W podręczniku do tego silnika właśnie przeczytałem, że chłodzenie w ALTach jest robione na podstawie map, oznacza to, że sterownik zbiera dane ze wszystkich możliwych czujnik i decyduje CZY ma otworzyć termostat (otwarty/zamknięty). Działa to niezależnie od obciążenia silnika, z wyjątkiem najwyższych obrotów.

Przy "full throttle", termostat rozszerza się jeszcze bardziej (poprzez podgrzewanie wosku), schładzając się do 75-80 stopni.

Wg podręcznika, praca przy 100-105 stopniach zwiększa wydajność termodynamiczną, a dodatkowo nie przegrzewa się oleju (!!).

Podsumowując, bez wpiętej kostki termostatu nie będzie działać wogóle, a bez "wkładu" termostatu silnik będzie niedogrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ALT nie jest to termostat, a regulator temperatury. Kostka, która jest w niego wpięta doprowadza sygnał od kompa, który reguluje otwarcie zaworu (po co tam grzałka??!!).

Niestety wymienia się to w całości, czyli obudowę razem z regulatorem. W ASO ok. 350pln.

Bez kostki komputer będzie wyrzucał błąd, a regulator w ogóle najprawdopodobniej nie będzie działać (np. wodę będzie wywalać korkiem ze zbiorniczka wyrównawczego).

Sugerowałem się tym schematem z tą grzałką

alt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerowałem się tym schematem z tą grzałką

alt.jpg

Zgadza się, ale jak przeczytałem "grzałka", to pomyślałem webasto ;)

Zwracam honor :hi:

Tak, czy inaczej, bez wpiętej wtyczki w termostat działać nie będzie... :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiem, że odgrzewam kotleta, ale do tego termostatu można kupić sam mechanizm i to jego wymienić koszt około 100 zł tylko nie wszystkie hurtownie to mają. Firma tej części jest dokładnie taka sama jak firma produkująca termostat:) a więc możliwość wymiany jest. Termostat sam w sobie jest drogi bo nie wiem czy zauważyliście, że w jego obudowie zamontowany jest czujnik temperatury. Jeśli zapytacie w ASO to dostanieage informacje, że wymiana tylko całości. Natomiast w dobrej hurtowni dostałem informacje, że można sam środek wymienić.

pozdrawiam przepraszam za błędy ale z telefonu piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiem, że odgrzewam kotleta, ale do tego termostatu można kupić sam mechanizm i to jego wymienić koszt około 100 zł tylko nie wszystkie hurtownie to mają. Firma tej części jest dokładnie taka sama jak firma produkująca termostat:) a więc możliwość wymiany jest. Termostat sam w sobie jest drogi bo nie wiem czy zauważyliście, że w jego obudowie zamontowany jest czujnik temperatury. Jeśli zapytacie w ASO to dostanieage informacje, że wymiana tylko całości. Natomiast w dobrej hurtowni dostałem informacje, że można sam środek wymienić.

Jak Ci się uda dostać ten sam "mechanizm", to mam nadzieje, że będzie tam instrukcja wymiany :wink4:

Ja swój stary chciałem obejrzeć i jedyne co udało mi się zrobić, to odkręciłem górną cześć obudowy - w dolnej części był zatopiony termostat i jak go próbowałem ruszyć to ukruszyłem wosk. Niestety już to wszystko wyrzuciłem, a tak bym wrzucił zdjęcia...

Aaa... i daj namiary na tę dobrą hurtowonię - spróbuję to zweryfikować :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie fotki rozebranego termostatu, które wrzuciłem w tym wątku:

:arrow2:Termostat czy cos innego ?

Termostat z mojego 1.8T ale do ALT idzie ten sam.

U mnie okazało się, że termostat nie trzymał, bo zniknął oring na wewnętrznym trzpieniu. Oring uszczelniał go jak był zamknięty. Zaznaczyłem strzałką gdzie brakuje oringu przez co termostat nie trzymał.

I ten element elektryczny to nie jest żaden czujnik tylko jest element grzejny, który podgrzewa parafinę, jest to wyraźnie napisane w Elsie.

26112011197.jpg

26112011198.jpg

Prawdę mówiąc to wymiana tylko samego elementu mechanicznego nie daje gwarancji, że termostat będzie działał jak należy :mysli: musiałby być wymieniany komplet razem z grzałką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem informację, że można wymienić sam środek, za ~ 100 zł, część przyszła jednak okazało się, że uszkodzony mam także czujnik temperatury, więc zmuszony byłem wymienić całość. Tak czy inaczej część tą produkuje ta sama firma co termostat, a więc coś w tym musi być :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...