KrzyHo Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 Witam Kupiłem :> Audi 1.9 TDI AJM 2000r. i jest w nim zamontowany alarm Meta System i są dołączone dwa piloty, nie mam do niego żadnej instrukcji. Jak nacisnę jeden guzik w pilocie to auto mignie kierunkami i zamknie się centralka, a gdy nacisnę drugi przycisk auto tylko mignie kierunkami i nic się nie dzieje. Nie ma żadnej syreny, ani żadnego sygnału dźwiękowego, próbowałem włączyć alarm i ręcznie otworzyłem drzwi klamką od wewnątrz przez otwarte okno, a sam stałem na zewnątrz i żadnej reakcji, próbowałem odpalić auto i normalnie odpala. Jeśli zna ktoś ten alarm lub ma do niego instrukcję obsługi to proszę o pomoc. Nie wiem czy go zostawić czy wyrzucić z auta i założyć jakiś inny dobry alarm. Szukałem w internecie instrukcji lub jakiegoś opisu do niego ale nie znalazłem, nie znam modelu tego alarmu. Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 z tego co zrozumialem ,auto tylko miga kierunkami,ale alarm sie nie uzbraja calkowicie, tak?napisz ,czy tak jest na obu pilotach , Alarmy Meta System w anglii sa dosc drogie i dobre,chyba, ze mamy do czynienia z tzw straszakiem,ale za szybko by to potwierdzic ,to moze byc blad w podlaczeniu i/albo zwarcie ,co moze powiadamiac ''mozg'' alarmu ,ze np,sa otwarte drzwi, trzeba kilka rzeczy sprawdzic nie da sie tak szybko i w kilku slowach rozwiazac problemu napisz czy alarm jak rozbroisz pilotem, nie otwierajac drzwi ponownie sie sam uzbroi,i czy w ogole sie sam uzbraja po wyjeciu kluczyka ze stacyjki i zamknieciu drzwi,czy domyka szyby,czy po prostu miga i to wszystko co potrafi,potem pomyslimy dalej [br]Dopisany: 28 Luty 2008, 01:18 _________________________________________________pozdro dla l-cy[br]Dopisany: 28 Luty 2008, 01:19 _________________________________________________napisz czy masz dostep do vaga
KrzyHo Opublikowano 28 Lutego 2008 Autor Opublikowano 28 Lutego 2008 Auto tylko mignie kierunkami i dioda zaczyna migać wewnątrz auta, nie ma też sygnału dźwiękowego. Alarm sam się nie uzbraja, a czy domyka szyby to nie wiem jeszcze nie zdarzyłem sprawdzić. Jak narazie tylko miga kierunkami i to wszystko, w sobotę będę miał więcej czasu to się pobawię i popróbuje. Dostępu do VAG-a narazie nie mam, a jeśli chodzi o błędy to żadnych nie ma, był podłączany pod komputer i nie było żadnych błędów. Dzięki za pozdrowienia i wzajemnie pozdro dla Ciebie.
domjenick Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 pytajac o vag mialem na mysli testowanie alarmu,czy syrenka dziala i czy wszystko jest podlaczone,dobrze by bylo zebys to tez mial na uwadze przy sprawdzaniu,czy ona w ogole jest,jesli tak ,to czy dziala ,no i podstawowa rzecz,nie chce cie odstraszac od naprawy,ale uzbroj sie w cierpliwosc,popsute moze byc wszystko,albo jakas pier**la,aha a skad pewnosc ,ze to Meta? Napisz tez, czy migaja kierunki, jak zamkniesz auto kluczykiem a tak na marginesie,zanim wyjechalemem ,mieszkalem w L-cy
KrzyHo Opublikowano 29 Lutego 2008 Autor Opublikowano 29 Lutego 2008 Kierunki migają tylko po naciśnięciu przycisków w pilocie. A pewność że to meta system, na obydwu pilotach są znaczki z napisem meta system. I gdy szukałem w internecie to znalazłem te alarmy do kupienia i na zdjęciach piloty są takie same jak moje.
domjenick Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 zacznijmy od okablowania,sprawdz ,czy jakies czujniki sa polaczone z centrala alarmu,czujniki takie jak czujnik ruchu,centralny zamek, stacyjka itp,na centralce powinno byc napisane jaki to model,po tym bedziemy wiedziec wiecej, co ten alarm posiada,sprawdz ,czy masz syrenke i jak wyglada troche czasu to moze zajac
KrzyHo Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Opublikowano 1 Marca 2008 Ok sprawdzę, miałem to dzisiaj zrobić ale nie miałem czasu. A czujników ruchu nie ma w aucie.
domjenick Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 a patrzyles na slupkach na gorze,powinny byc ori w tym miejscu
KrzyHo Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Nie ma nic, tylko na dole przy słupku jest taki okrągły krążek o średnicy jakiś 3 cm i miga na nim dioda jak się zamknie samochód pilotem. Żadnych czujników nie ma, przynajmniej widocznych.
lukaszr Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 Spróbuj przytrzymać któryś z przycisków i zobacz jaka będzie reakcja. Sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś syrenki. Poza tym niekoniecznie musi to być alarm - może to być tylko zwykłe sterowanie centralnym zamkiem na pilota. Inną rzeczą jest to, że przy włączaniu zamyka zamek, a przy zamykaniu nie, bo może jest nie podłączony przewód do zamykania (chociaż to dziwne, ale różne rzeczy widziałem). Ta mała rzecz z diodą to może być jakiś czujnik (np. zbicia szyby) albo po prostu sygnalizacja optyczna alarmu.
KrzyHo Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Wydaje mi się że to jest właśnie sygnalizacja alarmu. To jest jakiś układ zabezpieczający bo mam kartkę na której są rysunki i opis że podłącza się do centralki, modułu komfortu i do jakiś 2 obwodów zabezpieczających samochód, + przed stacyjką, + po stacyjce i masa.
domjenick Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 a moglbys wkleic te rysunki,zobaczymy co przedstawia schemat
KrzyHo Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Opublikowano 2 Marca 2008 Naprowadziła mnie odpowiedź lukaszr i poczytałem tą instrukcję i to chyba będzie tylko sterowanie centralnym zamkiem. Skany:
domjenick Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 schemat wskazuje ,ze to modol do zdalnego sterowania centralnym zamkiem ,z mozliwoscia polaczenia z modolem komfortu i odcieciem zasilania na stacyjke,teoretycznie mozna by bylo polaczyc to z alarmem seryjnie montowanym,ale tylko w przypadkach,kiedy centralny seryjnie jest bez pilota ja mam taki centralny z alarmem, uzbraja sie i rozbraja kluczem nie rozumiem dlaczego auto z 2000 nie posiada seryjnego alarmu sterowanego pilotem,ale moze to taka opcja, na tym rysunku widac,ze mozesz podpiac do tego alarm (pin 7),kolory przypuscmy sa te same,ale tutaj powstaje problem alarmu,bo skoro go nie ma ,to i tak pewnie go kupisz i on bedzie mial sterowanie pilotem moja sugestia,to kupic alarm i zamontowac go ,a to co masz jak ci sie chce,to wywal to ,a jak nie to tylko odepnij od pradu i zamontuj cos lepszego ,jest tez opcja ,by to jakos wykorzystac do polaczenia alarmu,np centralny w drzwiach i bagazniku masz juz kable puszczone-mniej pracy przy montowaniu alarmu ,a jak ci sie nie chce,to daj alarm do jakiegos elektryka powinien dac rade zainstalowac alarm jesli chodzi o ten przycisk,to obstawialbym, ze jest cos zle polaczone,albo wczesniej byl alarm,tylko ktos go usunal,z jakiegos powodu,i podczas wyjmowania go ,polaczyl cos zle ,to by wyjasnialo,czemu nie mozesz otwierac i zamykac pilotem
lukaszr Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Dokładnie jest tak jak pisze domjenick. Sugestię też potwierdzę - znajdź osobę, która montuje alarmy, niech wywali to coś i zamontuje nowy alarm. Będziesz miał to wszystko z centralki alarmu.
KrzyHo Opublikowano 3 Marca 2008 Autor Opublikowano 3 Marca 2008 Dzięki za odpowiedź. Chyba zrobię tak że wywalę to co jest i zamontuje jakiś dobry alarm. Możecie polecić jakiej firmy kupić alarm??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się