total9 Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 Aby zablokowac rozrzad musze ustawic wal korbowy w GMP. Dla pewnosci chcialem sie zapytac, czy to co zaznaczylem na zdjeciu w kołku to jest wlasnie to miejsce w które wkrecamy blokade walu? Tam jest taki czarny korek plastikowy przykrecony sruba 10 (w tym czerwonym kolku na zdjeciu).
paput Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Kolego gdzies na forum jest moj temat o wymianie rozrzadu w Vkach. Poszukaj bo ja z tela teraz pisze
total9 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Kolego gdzies na forum jest moj temat o wymianie rozrzadu w Vkach. Poszukaj bo ja z tela teraz pisze widzisz temat ten znalazlem wczesniej i czytalem 2x, http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=199774.0 jest tam pare rzeczy ktore moga sie przydac. Dosc fajny opis znalazlem na zaprzyjaznionym forum http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=108758 - jest tam duzo zdjec i konkretow do silnika 2.8.
paput Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 W ksiazce w pdf. jest opis co i jak. A ja nie blokowalem walu
total9 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 W ksiazce w pdf. jest opis co i jak. A ja nie blokowalem walu tak przeczytalem "sam naprawiam...", pisze zeby, wykrecic czujnik kąta wyprzedzenia zapłonu z lewej str skrzyni korbowej ok jesli chodzi o wykonanie blokad rozrzadu temat doczytalem tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84417&postdays=0&postorder=asc&highlight=blokada+walkow&start=20 i tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1391518.html bede sie zabieral za robote jeszcze w tym tyg. Jesli kogos bedzie cos interesowalo , temat moge rozwinac.
kicker Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Mnie to będzie baaaaaaaaaardzo interesowało bo na wiosnę jak się zbieram z wymianą rozrządu, jakbyś mogł porobić troche fotek podczas roboty to było by git, mógłbyś zamieścić fotorelacje, ja na pewno się z tego ucieszę :naughty: :naughty:
total9 Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Mnie to będzie baaaaaaaaaardzo interesowało bo na wiosnę jak się zbieram z wymianą rozrządu, jakbyś mogł porobić troche fotek podczas roboty to było by git, mógłbyś zamieścić fotorelacje, ja na pewno się z tego ucieszę :naughty: :naughty: jestem juz po wymianie rozrzadu, termostatu i pompy wodnej. i teraz tak, jesli ktos chce sobie wykonac samodzielnie blokade walkow rozrzadu i walu korbowego to wykonalem zdjecie tej mojej i zwymiarowalem. Może wyglada troche druciarsko, ale wykonala swoje zadanie. jesli chodzi o blokade walków rozrzadu, to jak widzicie nie ma tam wywierconej centralnej sruby do odkrecenia walków. U mnie po zaznaczeniu punktów zgodnie z instrukcja z [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOSTORY zalozylem nowy pasek i zęby na pasku zgadzaly mi sie z walkami. Wydaje mi sie ze różnica w rozstawieniu zebow na pasku wynika raczej z nadmiernego naciagniecia pasku w wyniku czego pasek sie z czasem wydluza. Proces ten moze potegowac jesli na pasek dziala kapiacy olej badz ciecz chlodzaca. U mnie wszystko pasowalo na nowym pasku, wiec otworow nie wiercilem, ale wszystko zwymiarowalem i tak jak na rys. otwor 2,5cm spokojnie wystarczy by nalozyc tam nasadke i poluzowac kola zebate. Jesli chodzi natomiast o blokade walu korbowego to jest to otwor dokladnie ten jaki wskazalem na pierwszym zdjeciu mojego postu w kółku. Ta czarna plastikowa zaslepka jest przykrecona sruba na klucz 10. Pod tym plastikiem jest gumowa uszczelka, trzeba na nia uwazac by nie uszkodzic, bedzie sie wtedy lal z tamtad olej. Potem przy ponownym zakladaniu zaslepki pamietac by otwor przeczyscic odtluscic jakims rozcienczalnikiem benzynowym i posmarowac silikonem wysokotemperaturowym no zalozyc uszczelke. W nasadce nie ma zadnej sprezynki ani nic (FOTO blokady powyżej) . Po prostu wszedlem pod samochod lewa reka przekrecilem walem korbowym kuczem oczkowym 24 do momentu jak kreska na wale pokryje sie z znaczkiem na obudowie plastikowej. W tym momencie moja nasadka ze sruba wskoczyla w otwor w przeciwwadze walu korbowego. Zeby w/w nasadka mi nie wyskoczyla podczas odkrecania 8 srub z tlumika drgan po prostu wcislem ja lekko uszczelniajac cienka szmatka, dzieki temu blokada nie wyskakiwala z otworu. Wiem ze moze ktos powie, ze to druciarstwo, ale jest w/g lepszym rozwiazaniem niz wymiana rozrzadu na ustawione wczesniej punkty na pasku bez blokad. Na internecie blokady chodza po 200-300zl, wiec jednorazowy wydatek na przyzad uzywany raz... moze dwa mija sie z celem - takie jest moje zdanie. W zasadzie tylko wykonanie tych blokad sprawilo mi problem tzn. stracilem troche czasu i przy odkreceniu wiskozy trzeba pamietac by odkrecac w prawo kluczem 32. Odkrecac przez zablokowanie jakims srubokrentem, i uderzyc pare razy mlotkiem. Cala reszta z ktorej korzystalem to fotki i opis [A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - FULL FOTOSTORY jest to co prawda silnik V8 ale praktycznie jest to to samo co V6.Przydatne sa wszystkie rozpiski dot. momentow przykrecania poszczegolnych srub. Jesli by cos jeszcze bylo niejasnego chetnie odpowiem. Cała operacja wymiany zajela mi prawie cala sobote, wykonywalem ja sam, sa momenty gdzie 2 os. by sie przydala, lecz samemu jest to wykonalne. Aha do tej calej operacji trzeba zaopatrzec sie w klucz dynamometryczny, ja mialem taki za 66zl z alledrogo.
kicker Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Dzięki kolego za opis i foto, przyda się na pewno nie jednemu. Moja prośba, jakiej firmy były poszczególne elementy ??
total9 Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Dzięki kolego za opis i foto, przyda się na pewno nie jednemu. Moja prośba, jakiej firmy były poszczególne elementy ?? pompa SKF, termostat Wahler, rolki i pasek INA - caly koszt wymiany rozrzadu wyniosl mnie 480zl ps podczas wymiany pompy wody zauwazylem ze ta oryginalna uszczelka co byla zalozona wczesniej jest b. cienka i u mnie byla az przypalona,(moze przez to ze w ost wakacje pare x przegrzalem silnik) taka az czarna, przez temp. Dlatego mialem przecieki przez uszczelke i przez taki dekielek w pompie pod wirnikiem, no wlasnie wiecie co to za dekielek??? , dlatego tym razem posmarowalem ta nowa uszczelke z ubu str. delikatnie silikonem victor reintz - odpornym na temp.
paput Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Dzięki kolego za opis i foto, przyda się na pewno nie jednemu. Moja prośba, jakiej firmy były poszczególne elementy ?? pompa SKF, termostat Wahler, rolki i pasek INA - caly koszt wymiany rozrzadu wyniosl mnie 480zl ps podczas wymiany pompy wody zauwazylem ze ta oryginalna uszczelka co byla zalozona wczesniej jest b. cienka i u mnie byla az przypalona,(moze przez to ze w ost wakacje pare x przegrzalem silnik) taka az czarna, przez temp. Dlatego mialem przecieki przez uszczelke i przez taki dekielek w pompie pod wirnikiem, no wlasnie wiecie co to za dekielek??? , dlatego tym razem posmarowalem ta nowa uszczelke z ubu str. delikatnie silikonem victor reintz - odpornym na temp. a napinacz
total9 Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 a napinacz wymienilem rolke napinajaca, samego napinacza nie wymianialem, pominalem go z tego wzgledu, ze moj rozrzad mial przejechane 50tys i zaczely sie wycieki z pompy wody. Dlatego powymienialem te rzeczy ktore podalem wczesniej, a napinacz hydrauliczny i ramie napinacza - zostawilem na nastepny rozrzad za jakie 60-70tys, mam nadzieje ze dojezdze
paput Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 a napinacz wymienilem rolke napinajaca, samego napinacza nie wymianialem, pominalem go z tego wzgledu, ze moj rozrzad mial przejechane 50tys i zaczely sie wycieki z pompy wody. Dlatego powymienialem te rzeczy ktore podalem wczesniej, a napinacz hydrauliczny i ramie napinacza - zostawilem na nastepny rozrzad za jakie 60-70tys, mam nadzieje ze dojezdze aha, no ja to na twoim miejscu wymienibym wszystko jak juz miales wszystko rozebrane
kicker Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Chłopaki wymienialiście uszczelniacze na wałkach rozrządu i na wale ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się