Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czy można (i jak?) poprawić pasek wieloklinowy żeby nie piszczał?


Darayavahus

Rekomendowane odpowiedzi

W golfie miałem prostą sprawę. Wystarczyło odchylić alternator i po piskach. Jak się skończyła regulacja to pasek do wymiany. Czy można to podobnie zrobić a AJMie? Czy na napinaczu jest jakaś regulacja której mógłbym użyć do napięcia paska? Jeśli nie to czy jest sposób żeby wymienić pasek nie zdejmując przodu? A może jest to w ogóle nie wina paska tylko alternatora? Jak pasek piszczy to i napięcie w układzie oscyluje koło 12V, czyli nie ma ładowania. Akumulator sprawiłem sobie nówka sztuka ale nic to nie dało. Dodam, że piszczenie występuje zaraz po uruchomieniu i niknie po minucie-dwóch lub czasem po przygazowaniu powyżej 3000RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie 12V na pracującym silniku to zdecydowanie za mało. Możliwe, że łożyska w alternatorze siadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz grzebac przy alternatorze,

zdejmij pasek i sprawdz czy os alternatora obraca sie bez oporow.

jezeli brak oporow, piskow, sprawdz czy pozostale elementy napedzane przez pasek obracaja sie bez oporow.

jezeli to wyeliminujesz, pozostanie napinacz, ktory i tak jest glownym podejrzanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczotki mogą piszczeć? u mnie wolne koło na alternatorze jest ok napinacz paska też pasek stoi mocno a coś lekko piszczy może to być pasek od klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...