kuban82 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Witajcie Panowie. Mam od dluzszego czasu pewnien problem z ktorym walcze bezskutecznie ; moze ktos bardziej doswiadczony pomoze. Moje moje autko do A4 B8 2,0 Tdi 2008 . Problem zacząl sie kiedy zaswiecila na desce kontrolka ESP i przed kazdym uruchomieniem pojazdu oczywiscie na FIS-ie ESP Fault fault. Podłaczylem pod Vaga (uzywam VAG CAN Pro) i w module ABS wykrylo bład - 778(0x030a):6D - czujnik kąta skretu. Po skasowaniu błędu i po ponownym włączeniu auta błąd nadal sie pojawia. Probowałem procedury kalibracyjnej z strony ross techa http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8K)_Steering_Wheel_Electronics#Coding ale niestety nie działa. Bład nadał sie pojawia. Podjechalem do ASO podpieli pod VAS-a i swierdzili ze moze byc walniety czujnik kata....Wymieniłem cała tasmę poduszki razem z czujnikem kata na używke ... i bez zmian . Jednak zauwazylem ciekawa rzecz.... Podłączajac sie do sterownika ABS ..logujac sie kodem 40168 i wchodzac do nastaw podstawowych grupa 001 nie odczytuje wartośći aktualnego kata na kierownicy. Natomiast podłączajac sie to sterownika elektroniki kierownicy ( podajze adres 16) i wchodzac w te same nastawy i ta sama grupe widze jak przy kreceniu kierownica zmienia sie wartosc kąta! Czylil czujnik działa! Czy jest możliwe ze czujnik kąta i sterownik ABS/ESP komunikują sie miedzy sobą jakimiś osobnymi przewodami a nie tylo magistralą CAN ? I te przewody gdzies są przerwane.nie łącza. Nie chce wymieniać polowy samochodu bo panowie z ASO sugeruja sterownik ESP... ale dziekuje bardzo za taka zgadywanke.. Może coś robie nie tak przy tej kalibracji ? Prosze o pomoc... Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Wydaje mi sie ze pewnie gdzies przerwa jest w elektryce. Jezeli tasme zmieniales i byla robiona procedura kalibracji to powinno byc wszystko OK . Nie ma innych bledow
kuban82 Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 ...no i rozgrzebalem dzisiaj poł auta... sprawdzilem cała wiazke od sterownika ESP az do czujnika kata skretu pod kierownica... i wyglada ze nie ma przerwy czy tez uszkodzonych kabli. Zastanawia mnie jeszcze jedno o czym wczesniej nie wspomnialem...w VAGu przy probie kalibracji wyskakuje mi blad inicjacji kata skretu... czy przed kalibracja ten czujnik trzeba jakos zainicjowac? zresetowac?. Kasowanie adaptacji calego sterownika kierownicy nic nie daje
wrclaguna Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Moze za slaby kabel masz Przy kalibracji nie moze byc zadnych innych bledow w sterowniku kierownicy 16
kuban82 Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 za słaby w sensie ze nie obsluguje jakiejs funkcji ? A co do bledów w 16 jest caly czas wlasnie blad czujnika kata.. probowalem juz najpierw kasowac blad a potem procedure robic ale taki sam efekt. Natomiat w 03 (ABS) mam blad - test systemu abs aktywowany i pali sie kontrolka ABS i tez nie moge go skasowac... z tego co czytalem test mozna dokonczyc w momencie jak ESP bedzie działało.
Panton Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 kabel zmień z VAG CAN Pro na VCDSa..... sprawdź na VCDSie
kuban82 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Odnawiam temat. Po dluzszej przerwie zaczynam nadal z nim walczyc. Bład bez zmian jak byl tak jest nadal. Sprawdzilem dokladnie instalacje elektryczna i wyglada ok . Auto podpinane w dwoch roznych serwisach do dwoch roznych komputerow. Efekt ten sam . W module 16 pokazuje kat natomiast nie da sie go zainicjowac. Moze ktos z was ma podobny problem i z nim walczy... chetnie wymienie sie dotychczasowymi doswiadczeniami i tym co juz robilem. Moze wspolnie uda sie cos wymyslec...
wrclaguna Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Kalibracja byla robiona na właczonym silniku ?
kuban82 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Probowalem na wlaczonym i na wylaczonym silniku - efekt ten sam Ponizej ta procedura z RossTecha..dochodze do momentu w ktorym nalezy wcisnac [GO!] . Sterwonik nie zapisuje aktualnie pokazywanej wartosci kata ( W moim Vag Can Pro pokazuje ze zadanie odrzucone z powodu niespelnienia warunkow) [select] [16 - Steering Wheel] Turn steering wheel at least 30 ° left or right and back straight ahead (Tolerance: ±5.0 °). [security Access - 16] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] Activate the Basic Setting. [ON/OFF/Next] After a successful basic setting, field 3 should say "OK". [Done, Go Back]
wrclaguna Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Tak czuje ze masz waniety ten czujnik musisz kupic nowa tasmę ( mam taka na sprzedaz ). Autko było strzelone ?
kuban82 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 Wlasnie czujnik ktory montowalem tez mialem z pewnego zrodla Byl sprzedany z powodu wymiany kierownicy ( inna tasma od airbaga) i mysle ze napewno jest dobry. Bardziej bym sie sklanial w strone calego steronika ESP/ABS... Troche pogrzebalem i znalazlem jeszcze na necie info ze po wymianie G85 nalezy zrobic ponowne kodowanie calego sterownika ESP... sprawdze to wieczorkiem jeszcze...
wrclaguna Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Pasuje wziąść od kogoś na podmianke 1
kuban82 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 No to by bylo idealne Rzuc na priva numer tej twojej tasmy i orientacyjna cene
przemek4net Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 w exeo (niby to kopia a4b7 ale niektore elektroniczne graty sa "wspolczesne") mialem 2x zapalenie sie kontroli ESP jak skutek odlaczania aku zeby odlaczyc podzuske i majtac przy radiu spokojnie... za pierwszym razem jakas tam procedura na vcdsie to "adoptowalem" a za drugim razem zniknel w czasie jazdy (auto sie autoadoptowalo - chyba to sie dzieje samoczynnie jak sie jedzie i robie sie skrety do oporu - podejrzewam...) jezeli sie pali i nie da sie adoptowac obstawiam uszkodzenie Pozdrawiam, Przemek P.S. pamietam, ze jakies 2 procedury adaptacji znalazlem i pierwsza mi nie dzialala - niestety nie pamietam ktokow, kanalow itp
kuban82 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2012 Panowie.... problem rozwiązany...jednak ten wymieniony czujnik kąta skrętu tez był niesprawny.... kupilem kolejny tym razem sprawdzony.... i wszystko pieknie dziala....
pawel122 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 witam.czy można sprawdzić numer czujnika skrętu bez rozbierania.
wrclaguna Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 witam.czy można sprawdzić numer czujnika skrętu bez rozbierania. odczytasz kompem, adres sterownika 16
internet Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 (edytowane) WItam Mam ten sam problem jak przeprowadzic adaptacje vcds ? Ta opisywana wyzej cos nie dziala krece kierownica zmieniaja sie wartosci ale nie wyskakuje mi w 3 okienku OK tylko wartos 011 lub 111 wlaczenie on/off wywala error co jest nie tak ?? Pomocy Edytowane 2 Sierpnia 2017 przez internet
Tomek_Fafek Opublikowano 22 Marca 2019 Opublikowano 22 Marca 2019 Witam Miałem problem z czujnikiem skrętu. Przestał działać po wymianie sprzęgła. Wiem że ktoś miał już taki problem właśnie po tym jak mechanik wyciągał skrzynię. W moim przypadku nie wiem czy ktoś nie zabezpieczył drążka po odpieciu od maglownicy itp. i jak doszlo do uszkodzenia więc nikogo nie będę oskarżać. Po podpieciu akumulatora pojawił się błąd ESP. Tak jak kolega wyżej napisał, czujnik skrętu w module kierownicy pokazywał wartości skrętu ale blędu nie można było skasować, natomiast w module ABS wartosc skretu nie zmieniala sie podczas ruszania kierownicą. Nie mam dokladnej wiedzy dlaczego tak jest, ale podejrzewam że czujnik skrętu daje jeden pomiar do modułu kierownicy, a drugi do modułu abs. Podpytywalem o to jakiegoś "magika" u którego byłem sprawdzić czy to aby napewno jest czujnik uszkodzony czy może moduł abs, ale ten dał jednoznaczną odpowiedź że to wina czujnika, odwracając przy tym ekran laptopa jak pytałem o szczegóły. Ostrzegam, jeśli macie błąd ESP I pokazuje błąd czujnika skrętu, nie inicjujcie testu w module ABS bo wejdzie w tryb testowy I bez sygnału skrętu pokaże błąd. Będziecie mieli wtedy 2 błędy a magicy będą wmawiać że do wymiany pompa abs albo że przywracanie auta do porządku to kwestia kilku godzin programowania. Bzdura. U mnie tak było że miałem niestety 2 błędy, po wymianie czujnika że zgodnym numerem, pojawil się sygnał skrętu zarówno w sterowniku kierownicy jak i w abs. W module ABS oprócz kata skrętu, prędkości każdego z kół oraz potrzebny jest sygnał z czujnika przeciążenia bocznego, trzeba trochę pomajtać autem. Abs wyszedł z trybu testowego I wszystko jest już ok. Bliższych szczegółów mogę udzielić mailem. Pozdrawiam 1
krzychu7911 Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 Witam.Tomek_Fafek czy mógłbyś mi przybliżyć szczegóły jak ogarnąłeś problem z tym czujnikiem skrętu,bo mam właśnie podobny problem:po wymianie sprzęgła świeci się esp i nie da rady skalibrować tego czujnika.Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się