Cristoforo Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Witam, Moja kobitka dzisiaj audi a3 1.9tdi 130KM na automacie (kuzwa bardziej zglebowanym niż moja była audi ) przy prędkości 80km/h uderzyła podwoziem w bulwę na asfalcie ... po kilkunastu sekundach zapaliła kontrolka oleju ale nie mogła zjechać szybko na poboczę :wallbash: :wallbash: ciągneła tak auto (bez dodawania gazu ) ale znaczniej wolniej przez 400 metrów tak się jej zdajie :gwizdanie: zjezdzając na poboczę auto zaczeło słabnąć i od razu wyłączyła. Wezwała lawetę i od razu do warsztatu tam okazało się, ze miska przy korku miała wyrwę na długości 5cm i szerokości 2cm więc spora i pewnie cały olej jej zleciał jak już auto zaczeło słabnąć. Skubana nic nie mówiła bo się bała :gwizdanie: zadzwoniła tylko czy mogę do warsztatu dostarczyć jej olej Motul .Pojechałem po pracy olej zalaliśmy + filtr. Auto po odpaleniu przez kilkanaście minut chodziło jak sieczkarnia pewnie hydraulika musiał się napełnić . Na wolnych obrotach auto chodziło do osięgniecia temp. 80c pozniej powoli delikatnie zaczełem gazować stopniowo do 3000obr/min a pozniej do 4000obr/min i bardzo ładnie się wkręcał. Wyjechałem powoli z warsztatu na ulicę i powoli jechałem przez 300m zawróciłem auto chodziło na wolnych obrotach jeszcze przez 5 minut. Po tym czasie ruszyłem w trasę i ku mojemu zaskoczeniu przez 700m auto kompletnie nie jechało obroty bardzo powoli się wkręcały ( na jałowych zdecydowanie lepiej) i myślę sobie kur...a turbina bo jakby nie reagowała wkurzyłem się i przygazowałem i naglę ruszyło się. Po tym wszystkich zrobiłem 30km i także gazowałem auto... po tym wszystkim: zero kopcenia silnik pracuje łądnie i równo moc bez zmian nie słychać praktycznie żadnych gwizdów turbiny oraz z silnika itd. i moje pytanie czy ten silnik to teraz bomba z poźnionych zapłonem, ze coś się wysra + turbina no i czy przytarłem coś???????? a i najważniejsze mechanik wlał do tego silnika prawie 5 litrów oleju :wallbash: :wallbash: pozniej zlałem prawie 0.8litra jak dojechałem do swojego warsztatu jestem ciekaw czy ten nadmiar w tym przypadku pomógł Proszę o nie usuwanie tego postu ewentualnie jak jest w złym miejscu o przeniesienie
vauxhall95 Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 turbo moze dac o sobie znac,juz nieraz takie przypadki byly okaze sie w praniu.Nie tyle silnikowi co turbinie
pepik Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Szkoda, że nie mogła zjechać na pobocze zaraz po tym jak zapaliła się kontrolka, bo przy takiej dużej dziurze olej pewnie szybko spierd.... z silnika i myślę że silnik jednak trochę chodził "na sucho" i mogło się coś przytrzeć
Cristoforo Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 Mogło ale pewnie wyszłoby to od razu albo wyjdzie za jakiś czas
raffik Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Jeżeli silnik nie zgasł to wszystko jest Ok! Teraz co do bulwy czy wyrwy na drodze.Miska została o nią rozbita więc pozostała krecha oleju na drodze od bulwy do auta.Dzwonisz na 997,przyjeżdża Drogówka,robi dokumentację i idziesz do Rejonu Dróg Publicznych po całkowity zwrot kosztów,ale tylko tych na które masz rachunki. Pozdrawiam!
Cristoforo Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 za naprawę nie płaciłem tylko za olej i filtr oleju a teraz wyciągam wiadomości od swojej to auto było bardzo słabe i nie reagowało na gaz ale silnik nie drżał
marwyk Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 będzie żyć, ale fotki i sprawa o zwrot kosztów. W tym można powołać biegłego i oni za to zapłacą
sołtys85 Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Będzie służył jeszcze długo nie ma co sie martwić na zapas. Turbo też raczej nie ucierpi jak prędkość była 80km/h wiec jakoś strasznie rozpędzone nie było i raczej nie rozgrzane do czerwoności. To jak dodawałeś gazu na początku i auto nie chciało "iść" to podejrzewam, że szklanki jeszcze nie nie napełniły do końca i za słabo otwierały zawory. Zobacz teraz czy szklanki nie stukają na zimno przy rannym odpaleniu?
vauxhall95 Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Badzmy dobrej mysli choc na turbo zwracalbym uwage teraz.
Cristoforo Opublikowano 21 Października 2011 Autor Opublikowano 21 Października 2011 nic rano nie stuka silnik pracuje równo i ładnie nie widać aby turbina dymiła...dynamika silnika zachowana, dzisiaj auto pogoniłem 180km/h i ładnie to szło czas zweryfikuje ... teraz będę tylko częściej wymieniał olej w silniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się