Waters Opublikowano 29 Marca 2006 Opublikowano 29 Marca 2006 Podniosłem dzisiaj przód auta od srtony kierowcy żeby sprawdzić co stuka i podczas szarpania kołem okazało się że jest luz na drążku kierowniczym. Zdjąłem gumowy mieszek bo myślałem że to przegub kulowy i niestety pomyliłem się, dalsza część drążka ta ząbkowana rusza się w listwie wspomagania a jak mocniej szarpnę kołem to nawet stuka. Dzieje się tak tylko przy kołach ustawionych na wprost, przy skręconych nic nie stuka. Drugie koło jest ok sztywne i nie ma żadnych luzów. Jak myślicie, czyżby jakieś zębatki się wytarły we wspomaganiu Może ktoś z Was już coś takiego naprawiał i wie o co chodzi [ Dodano: 2006-04-01, 21:51 ] Gadałem dzisiaj z mechanikiem na ten temat i zaproponował mi wymianę drązka kierowniczego na używany w dobrym stanie. Razem z robotą będzie to kosztować 130 złoty. Chyba się skuszę.
MichałK Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Wymiana drążka nic ci nie da skoro mówisz, że odgłosy pochodzą z listwy wspomagania.A luzy na kierownicy masz?? Kiedyś miałem taki problem w Fordzie Transicie ze wspomaganiem.Luz był dość spory na kierownicy, stukało coś od czasu do czasu , końcówki drążków były OK.Mechanik powiedział mi wtedy ze cała maglownica jest do wymiany lub regeneracji.Kupiłem używaną całą maglownice ze wspomaganiem z jakiegoś rozbitka za 1700zł i było dopiero OK. Moze w Audi jest jakaś regulacja lub możliwość rozbiórki i naprawy.
Waters Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze.
malinator Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze. witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc? przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok) zdjecie zalaczylem ponizej daj znac porosze dzieki kuba
Waters Opublikowano 2 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2006 witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc?przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok) zdjecie zalaczylem ponizej daj znac porosze dzieki kuba Po tej wymianie założyłem sobie jeszcze nową końcówke drążka i pojechałem na zbieżność, jest to wg mnie konieczne. Co ciekawe końcówka TRW jest bardziej masywna niż oryginalna Audi/VW zobaczymy ile wytrzyma
malinator Opublikowano 2 Czerwca 2006 Opublikowano 2 Czerwca 2006 w sumie jestem tym lekko zdzwiony bo nie odczuwam zadnych luzow na kierownicy(moze nie ma to znaczenia) ale bede musial to wymienic, jeszce nie wiem jaki faktyczny stan jest w moim aucie,poki co mam tylko czesc jutro trza bedzie sie za to wziasc pozdro i dzieki zbieznosc powinno sie jednak zrobic po takiej wymianie, zal opon a miesiac temu kupilem komplet pozdro i dzieki za info [ Dodano: 2006-06-05, 06:31 ] jeszcze jdno pytanko sam to robiles czy byles u mechaniora? pozdro
Waters Opublikowano 8 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2006 jeszcze jdno pytanko sam to robiles czy byles u mechaniora? pozdro Przegub kulowy u mechanika a końcówke wymieniłem sam, chociaż można było wszystko za jednym razem ale mechanik końcówki akurat nie miał.
malinator Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 przedwczoraj wymienilem wszystko co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego).Troche wody i szlag tafil przegub. ale po wymianie i auto przeszlo przeglad w Anglii nie ma zartow z przegladami podro
bratpit Opublikowano 10 Czerwca 2006 Opublikowano 10 Czerwca 2006 przedwczoraj wymienilem wszystkoco sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego) Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło
malinator Opublikowano 15 Czerwca 2006 Opublikowano 15 Czerwca 2006 przedwczoraj wymienilem wszystkoco sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego) Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło w moim nie bylo nic dlatego rudy zaatakowal(plus peknieta oslona) na szrocie jak wyciaglem przegub, po rozpruciu kolnieza ochraniajacego wylal sie plyn, olejopodobny i nie sadze by byla to woda bo przegub wyglada na zdrowy(zdjecie powyzej) moze angole maja jakas inna technologie kto wie pozdro
Waters Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Opublikowano 25 Lutego 2007 Wreszcie udało mi się rozwiązać do końca problem luzu we wspomaganiu. Pojechałem do dobrego mechanika tylko od zawieszeń i układów kierowniczych. Okazało się że w maglu jest jakaś specjalna śruba do kasowania luzów, gość przekręcił ją o 1/4 obrotu i wykasował luz na lewej listwie wychodzącej z magla. Przy okazji okazało się że końcówka drążka TRW którą wymieniłem 10 tys km temu już padła. Za wykasowanie luzu, regenerowaną końcówke i ustawienie zbieżności dałem 140 zł i dostałem jeszcze na te robote gwarancje na rok. Teraz nic już nie puka no i wreszcie mogę bez strachu przekraczać prędkości ponaddźwiękowe Pytałem go też jakie nieoryginalne wahacze wg niego są najlepsze, odpowiedział że Lemforder.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się