Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luz drążka kierowniczego we wspomaganiu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podniosłem dzisiaj przód auta od srtony kierowcy żeby sprawdzić co stuka i podczas szarpania kołem okazało się że jest luz na drążku kierowniczym. Zdjąłem gumowy mieszek bo myślałem że to przegub kulowy i niestety pomyliłem się, dalsza część drążka ta ząbkowana rusza się w listwie wspomagania a jak mocniej szarpnę kołem to nawet stuka. Dzieje się tak tylko przy kołach ustawionych na wprost, przy skręconych nic nie stuka. Drugie koło jest ok sztywne i nie ma żadnych luzów.

Jak myślicie, czyżby jakieś zębatki się wytarły we wspomaganiu

Może ktoś z Was już coś takiego naprawiał i wie o co chodzi

[ Dodano: 2006-04-01, 21:51 ]

Gadałem dzisiaj z mechanikiem na ten temat i zaproponował mi wymianę drązka kierowniczego na używany w dobrym stanie. Razem z robotą będzie to kosztować 130 złoty. Chyba się skuszę.

Opublikowano

Wymiana drążka nic ci nie da skoro mówisz, że odgłosy pochodzą z listwy wspomagania.A luzy na kierownicy masz??

Kiedyś miałem taki problem w Fordzie Transicie ze wspomaganiem.Luz był dość spory na kierownicy, stukało coś od czasu do czasu , końcówki drążków były OK.Mechanik powiedział mi wtedy ze cała maglownica jest do wymiany lub regeneracji.Kupiłem używaną całą maglownice ze wspomaganiem z jakiegoś rozbitka za 1700zł i było dopiero OK.

Moze w Audi jest jakaś regulacja lub możliwość rozbiórki i naprawy.

Opublikowano

Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze.

Opublikowano
Powiem tyle że po zdjęciu gumowego mieszka i szarpaniu kołem wydawało mi się że te odgłosy dochodzą z maglownicy, byłem pewien na 100% jednak okazało się że to tylko przegub kulowy i na wymianie jego na szczęćcie się skończyło. Wizualnie to nic nie było widać że to właśnie ten przegub, jednak malutki luz na drążku wychodzącym z maglownicy jescze jest tylko że już nic nie stuka. Ten cały ambaras narobił się z powodu mojego zaniedbania czyli zbyt późnej wymiany zużytego górnego przedniego wahacza, to tak ku przestrodze.

witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc?

przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok)

zdjecie zalaczylem ponizej

daj znac porosze

dzieki kuba

10054689eg.th.jpg

Opublikowano
witam czy po tej wymianie musiales jechac na zbieznosc?

przy przegladzie koles wspomnial o luzie przy podniesionym aucie(od storny kierowcy-od pasazera wszystko ok)

zdjecie zalaczylem ponizej

daj znac porosze

dzieki kuba

Po tej wymianie założyłem sobie jeszcze nową końcówke drążka i pojechałem na zbieżność, jest to wg mnie konieczne. Co ciekawe końcówka TRW jest bardziej masywna niż oryginalna Audi/VW zobaczymy ile wytrzyma :lol:

Opublikowano

w sumie jestem tym lekko zdzwiony bo nie odczuwam zadnych luzow na kierownicy(moze nie ma to znaczenia)

ale bede musial to wymienic, jeszce nie wiem jaki faktyczny stan jest w moim aucie,poki co mam tylko czesc

jutro trza bedzie sie za to wziasc

pozdro i dzieki

zbieznosc powinno sie jednak zrobic po takiej wymianie, zal opon a miesiac temu kupilem komplet

pozdro

i dzieki za info

[ Dodano: 2006-06-05, 06:31 ]

jeszcze jdno pytanko

sam to robiles czy byles u mechaniora?

pozdro

Opublikowano
jeszcze jdno pytanko

sam to robiles czy byles u mechaniora?

pozdro

Przegub kulowy u mechanika a końcówke wymieniłem sam, chociaż można było wszystko za jednym razem ale mechanik końcówki akurat nie miał.

Opublikowano

przedwczoraj wymienilem wszystko

co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego).Troche wody i szlag tafil przegub.

ale po wymianie i auto przeszlo przeglad

w Anglii nie ma zartow z przegladami

podro

Opublikowano
przedwczoraj wymienilem wszystko

co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego)

Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło

Opublikowano
przedwczoraj wymienilem wszystko

co sie okazalo ze przegub kulowy byl podrdzewialy a to zapewne dlatego ze nie bylo w nim plynu(a dokladnie nie wiem jakiego)

Tam niema płynu tylko smar , a to że przerdzewiał to napewno dotał wody i go trafiło

w moim nie bylo nic dlatego rudy zaatakowal(plus peknieta oslona)

na szrocie jak wyciaglem przegub, po rozpruciu kolnieza ochraniajacego wylal sie plyn, olejopodobny i nie sadze by byla to woda bo przegub wyglada na zdrowy(zdjecie powyzej)

moze angole maja jakas inna technologie kto wie

pozdro

Opublikowano

Wreszcie udało mi się rozwiązać do końca problem luzu we wspomaganiu. Pojechałem do dobrego mechanika tylko od zawieszeń i układów kierowniczych. Okazało się że w maglu jest jakaś specjalna śruba do kasowania luzów, gość przekręcił ją o 1/4 obrotu i wykasował luz na lewej listwie wychodzącej z magla. Przy okazji okazało się że końcówka drążka TRW którą wymieniłem 10 tys km temu już padła. Za wykasowanie luzu, regenerowaną końcówke i ustawienie zbieżności dałem 140 zł i dostałem jeszcze na te robote gwarancje na rok. Teraz nic już nie puka no i wreszcie mogę bez strachu przekraczać prędkości ponaddźwiękowe :lol:

Pytałem go też jakie nieoryginalne wahacze wg niego są najlepsze, odpowiedział że Lemforder.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...