Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Audi A4 1.8 T pali baardzo dużo LPG


Ksiadz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Audi A4, Quattro, 2002 rok, 1.8 T, wrzucana mapa, zmieniana skrzynia biegów na 6 biegową.

Po opróżnieniu dwóch zbiorników z gazem, zajechaniu do znajomka i podpięciu się po kompiuter stwierdziłem że ponownie napiszę, bo już nie wiem co jest nie tak.

Instalacja: STAG 300 ISA2 , wtryskiwacze HANA niebieskie , reduktor Lovato S-HP.

Zbiornik 67 litrów, wlazi 53, mniej więcej.

W trybie mieszanym, trochę miasto, trochę trasa, spalanie wychodzi mi około 17-19 litrów, czy to nie za dużo?

Do Polski, na benzynie, po przeliczeniu spalił około 9-10 litrów na 100 km (na moje oko nawet 8,5, ale to już drobne różnice). Wcześniej palił paliwa około 12-14.

Rozumiem, że na gazie będzie brał tego gazu więcej, ale to chyba duży wynik czy się mylę? Bo już nie wiem czy szukać błędów czy sobie odpuścić i tak ma być.

Sonda pracuje niby dobrze, ręcznie zmieniał kolega dawkę, pokazywało że wszystko się ustawiało jak należy (ja się nie znam na tym, to jego słowa).

Help?

Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż ustawienia LPG oraz plik osc przy bucie na LPG i PB. U Ciebie może byc problem że masz cały czas włączoną opcje ISA2, ona powinna byc właczona jedynie podczas ustawiania auta a po dostrojeniu wyłaczona, czesto sie zdaża ,że przy właczonej tej funkcji korekty sie rozjeżdżają i ISA2 więcej miesza niz poprawia. Zrób tak :

1. Podłacz pod kompa LPG usuń mapy LPG i PB

2. Pojeżdzij z 50-100km tylko na PB

3. Autokalibracja LPG

4. Włącz ISA2 i pojeżdzij troche żeby wprowadził korekty po obrotach w całym zakresie, bedziesz widzaił czy masz wszystko zebrane po podłaczeniu kompa LPG

5. Wyłącz ISA2 i jeżdzij na ustawionych korektach i powinno byc OK.

Jeżeli możesz wrzuc fotki montazu zobacze czy wszystko jest tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż ustawienia LPG oraz plik osc przy bucie na LPG i PB. U Ciebie może byc problem że masz cały czas włączoną opcje ISA2, ona powinna byc właczona jedynie podczas ustawiania auta a po dostrojeniu wyłaczona, czesto sie zdaża ,że przy właczonej tej funkcji korekty sie rozjeżdżają i ISA2 więcej miesza niz poprawia. Zrób tak :

1. Podłacz pod kompa LPG usuń mapy LPG i PB

2. Pojeżdzij z 50-100km tylko na PB

3. Autokalibracja LPG

4. Włącz ISA2 i pojeżdzij troche żeby wprowadził korekty po obrotach w całym zakresie, bedziesz widzaił czy masz wszystko zebrane po podłaczeniu kompa LPG

5. Wyłącz ISA2 i jeżdzij na ustawionych korektach i powinno byc OK.

Jeżeli możesz wrzuc fotki montazu zobacze czy wszystko jest tak jak powinno

Po samej autokalibracji nie będzie ok, isa tego nie ustawi poprawnie gdyż mnożnik może być już poza tolerancją.

Dlatego najlepiej jest ustawić w drodze podglądając korekty krótkie w vagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dziękuję za szybką odpowiedź.

Postaram się pożyczyć kabelek jutro od kolegi i porobić zrzuty. Póki co czekam na zakupiony, aż mi doślą.

Jak tylko będę miał od razu się odezwę.

Ale czy innym użytkownikom, takich aut tyle pali czy mniej? Jaka powinna być średnia?[br]Dopisany: 02 Listopad 2011, 20:45_________________________________________________Hmmm, najgorsze to to, że tu u mnie z takimi fachowcami problem. Chyba, że ktoś siedzi na południu Anglii? :naughty:

Z samym Vagiem też mam problem, bo kabelek jaki zakupiłem (niebieski, coś nie chula na moim lapie). Działa mi natomiast VAS program, ale ja się znam tyle na tym co... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam tu trzy zrzuty, właśnie siedzę przy lapie z podłączonym do gazu.

Ciężko będzie jechać i cokolwiek zrobić w jedną osobę :tongue4:

http://imageshack.us/photo/my-images/100/comlsrr.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/28/hnedwqa.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/411/ntunlmr.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ułożył się reduktor - ciśnienie 1.05 , a w programie 1.1 . Zmniejsz ciśnienie robocze na 1.03 , następnie obniż mnożnik - dwie ostatnie kropki - na 18 ms i ostatnią o jakieś 3 kliknięcia , nastepnie pojeździj z większymi obciążeniami i zobacz czy krzywa zielona zbliży sie do niebieskiej . [br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 18:28_________________________________________________Witam

Jeszcze jedno : ustaw Próg obcinania dotrysków na 1,5 ms , bo masz gdzieś delikatne przebicie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

To na szybko, wczoraj była korekta.

http://imageshack.us/photo/my-images/600/audigaz.jpg/

Obniżyłem ostatnią kropkę oraz przedostatnią.

Obniżyłem ciśnienie.

Jutro jadę na lotnisko, 150 mil w jedną stronę, będę miał czas by załączyć go na benzynę, zobaczyć jak będzie wyglądała mapa i później skorygować gaz.

Dzięki.

P.S.

Wrocek66, pytanko...z Almy? Bo chcę się upewnić czy robić to co piszesz czy to o czym rozmawiałem przez telefon. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest, że jeden pisze by obniżyć ciśnienie, drugi by tego nie robić? :wallbash:

Rozmawiałem wczoraj z monterem, mówił że jest za duże i obniżyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie na reduktorze musi być wyższe niż ustawione w programie, nigdy odwrotnie, nie za dużo, np. ciśnienie red. 1.20, a program 1.05, przy butowaniu tolerowany spadek ciśnienia to 0,2Bar, przy większym sterownik zaczyna wydłużać czasy wtrysku LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie widać jakie ciśnienie na reduktorze? Mam na myśli w progamie, to w prawym górnym rogu?

Teraz jest około 1.05-1.08 a ciśnienie z pierwszej zakładki (nie wiem teraz czy to robocze czy na reduktorze??) ustawiłem na 1.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie aktualne ( w przewodach ) masz w prawym górnym rogu i tam masz około 1.05 , robocze w programie na 1.00 , tak jak rozmawialiśmy przez telefon . nie ruszaj ciśnienia na reduktorze - tylko w programie . Góra ładnie się pokryła , sprawdź teraz spalanie . Powinno być lepiej . Generalnie zasadę regulacji już znasz :good:.

I nie zapomnij ustawić progu obcinania dotrysków na 1,5 ms .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a o co chodzi z "I nie zapomnij ustawić progu obcinania dotrysków na 1,5 ms"

i drugie pytanko ja mam ustawione sygnał obrotów na 8,4 v czy to jest dobre i jeszcze mam ustawione ilość cylindrów 4 i ilość cewek tez cztery czy to wszystko jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predki , próg obcinania dotrysków stosuje się , gdy auto ma chwilowe przebicie na WN . Widać to wyraźnie na oscyloskopie , a kolega Ksiądz przesłał plik .osc i można było dokładnie go przeanalizować . I stąd moja sugestia . Co do twoich ustawień - jeśli program czyta poprawne wartości obrotów to OK .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak nagram plik z jazdy to pomożesz ustawić , bo mam troszkę namieszane mnożnik mam około 1,6 to chyba dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu , podłącz laptopa , uruchom program AC przejdź do zakładki mapa i zacznij jeździć z różnymi prędkościami i obciążeniami , również z " pedałem w podłogę ". Na koniec zapisz plik i wrzuć na forum . Pooglądamy i zobaczymy jak to pracuje . Wrzuć również screena z ustawień .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...