audam4 Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Witam, Mam pytanie odnośnie zapachu spalin w B8 2.0 TDI. Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak. Zapach jest trochę intensywny ciężko opisać ale nie rozpoznaje przynajmniej zapachu spalin. Czy orientujecie się osoby, które posiadają B8 diesel w porównaniu do innych aut czy zapach różni się bardzo? Posiadam chromowane końcówki wydechu, jeżdżę dość sporo, po tygodniu ranty końcówek są jakby osmolone lekko nie wiem czy to też normalne. Na zewnętrznej części jest jakby lekki osad oczywiście po przetarciu szmatką schodzi. Czy to normalne ze względu na częste użytkowanie samochodu? Tankuję wyłącznie VERVE. Poza tym gdy rano odpalam to trochę jak by dymił, biała mgiełka natomiast po 10 minutach już nie widać białych oparów i w trasie także. Nie wiem czy może to przez lekko mroźne poranki, czy przez to że załączam ogrzewanie całe na full + fotele i ogrzewanie szyb. Spotkaliście się z takim czymś lub macie może jakieś podejrzenia co jest lub jaki jest powód? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Masz wyciety DPF ? nie powinienes miec czarnych koncowek
audam4 Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 Nie wiem czy wycięty a po czym to można poznać? Ale wątpię aby cokolwiek było takiego robione. Autko kupiłem nie dawno ma 60 tyś przejechane. Nie kopci na czarno ale na chromie widać nalot na zewnątrz lekki a w środku czarno choć da się to doczyścić na hama. Postaram się zrobić zdjęcie i wrzucić jutro.
Andy Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 A może po prostu paliwko co tankujesz to jest jakieś kiszkowate i silnik kopci. Szczerze to moja ma przejechane 135 tkm i rurki idealnie czyste w środku. W A6 C6 to musiałem systematycznie czyścić a tu nic, może jedynie przykurzone. Jak żona nie raz odpala przypatruję się czy puści dyma ale nic. A chciałem się zapytać czy moja A4 B8 2.0 TDI CAG 143 KM ma zamontowany filtr DPF. Nigdy nie widziałem na desce żadnej kontrolki od filtra. Na naklejce w kufrze też żadnych info. Jak sprawdzić czy jest?
wrclaguna Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Na pewno masz Za turbiną masz go o cos takiego :gwizdanie: http://moto.allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-audi-a4-a5-q5-2-0-tdi-i1887402329.html
audam4 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 Witam Co do dpf-a mnie również nigdy żadna kontrolka się nie wyświetliła a w instrukcji nie ma zbytnio tematu rozpisanego. A miałeś chromy kolego czy zwykły wydech? Paliwo tankuję wyłącznie Orlen Verve więc myślę, że nie kicha. Wrzucam zdjęcia tak jak mówiłem, wrclaguna jakbyś mógł rzucić okiem to byłbym wdzięczny. Co do tego dymku lekko białego to chciałbym dodać iż była temp -0,5 stopnia oraz silnik nie był w pełni rozgrzany. Przy okazji chciałbym się zapytać czy normalnie jest osłonka pod lewarek w lewej tylnej części podwozia? Wrzuciłem również zdjęcie z tym motywem. Nie wiem czy brak tej osłonki jest jakimś problemem? Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Czyzby u ciebie byla jakas woda w bagazniku Co do wydechu to nie powinienes miec takiej czarnej sadzy . U mnie choc wywalony jest DPF to nawet lepiej wyglada
Andy Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Na pewno masz Za turbiną masz go o cos takiego :gwizdanie: http://moto.allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-audi-a4-a5-q5-2-0-tdi-i1887402329.html Masz rację mam takie pudło tylko ja myślałem że to katalizator. Mój wydech teraz wieczorem robiłem zdjęcia. Przejadę palcem i zero jakiejkolwiek sadzy, nic. Ale już ja DPF-a przepalę 21-go grudnia do Polski jadę to mu pogonię trochę. Teraz jak wiem, że go mam napewno to trzeba go troszkę obrotami niech się wypala. Pod lewarek to nie mam plastików ani z przodu ani z tyłu.
wrclaguna Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Ten wydech jest calkiem innny No i taki powinien byc przy DPF-e
audam4 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 A z tej perspektywy zdjęć jesteś w stanie stwierdzić czy jest DPF? W bagażniku jeszcze jutro sprawdzę ale jest sucho na 99% Macie też taki dymek przy niskiej temp. oraz gdy auto jest nie rozgrzane? Później już jest normalnie jak jadę w trasie. Temat tak naprawdę wyszedł od zapachu spalin. Już sam nie wiem, macie może jeszcze pomysł co można sprawdzić lub co może być powodem: tej sadzy, dymku oraz zapachu spalin? Dziękuję P.S. Jeżeli chodzi o te krople wody od spodu to auto było około pół godzinki po myciu
Andy Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Ten wydech jest calkiem innny No i taki powinien byc przy DPF-e Raczej nie jest inny tylko nie ma chromowanych nakładek. Kolega wrclaguna podał link jak wygląda DPF. Zamontowany jest zaraz za turbiną jak zajrzysz pod maskę. Link jeszcze raz: http://moto.allegro.pl/filtr-czastek-stalych-dpf-audi-a4-a5-q5-2-0-tdi-i1887402329.html
audam4 Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Opublikowano 13 Listopada 2011 A z której strony? Lewej, prawej, dolnej, górnej, gdzieś na wierzchu czy głębiej? Nie zaglądam zbyt często pod maskę a jeśli mam wycięty to szukanie igły w stogu siana Dziękuję
wrclaguna Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 A z tej perspektywy zdjęć jesteś w stanie stwierdzić czy jest DPF? W bagażniku jeszcze jutro sprawdzę ale jest sucho na 99% Macie też taki dymek przy niskiej temp. oraz gdy auto jest nie rozgrzane? Później już jest normalnie jak jadę w trasie. Temat tak naprawdę wyszedł od zapachu spalin. Już sam nie wiem, macie może jeszcze pomysł co można sprawdzić lub co może być powodem: tej sadzy, dymku oraz zapachu spalin? Dziękuję P.S. Jeżeli chodzi o te krople wody od spodu to auto było około pół godzinki po myciu Ten dymek to normalna sprawa i tym sie nie przejmoj [br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 07:32_________________________________________________Tu idzie rura od turbinki a pozniej pucha z DPF-em Zrob fotke tej puszki
audam4 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Wreszcie znalazłem czas na zrobienie foto:) Powinno widać i chyba dpf jest...tak? Jeszcze jedno pytanie na drugim zdjęciu jest jakby jakieś mocowanie, czy oznacza to brak czegoś czy może "dodatkowa opcja" zamocowania sobie czegoś? Fabrycznie tak wychodzi? Może widać jakąkolwiek ingerencje rąk ludzkich na tych zdjęciach? Dzięki wielkie za pomoc. Pozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Tak masz DPF Na poczatku zaraz za turbinka widac Sonde lambde oraz czujnik temperatury oraz rurke od roznicy cisnien. Jezeli chodzi o ta druga fotke to tam powinno byc mocowanie od przeodu sondy lambda Pewnie mechanik gdzies je zawieruszyl
audam4 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Ok jest, nie wiem czy się cieszyć czy płakać A teraz pytanie czemu nigdy mi się nie pojawiła kontrolka aby wypalić dpf? Oraz pytanie czy fakt iż posiadam dpf coś zmienia jeśli chodzi o zapach spalin jak również osmolone końcówki wydechu Odnośnie tej sondy lambda i tego mechanika to źle, dobrze czy nie ma znaczenia? Sorki może pytania są dla nie których banalne ale dla mnie zaje...trudne Dziękuję
wrclaguna Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Jaki masz przelot w aucie i od kiedy w POLSCE jest ? Mocowaniem sie nie przejmoj nie ma nic do rzeczy ...ale brakuje go
audam4 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 Około 60 tyś km, w Polsce jest od początku i tutaj tylko jeżdżony. Nie długo muszę jechać na wymianę oleju, komputer pokazuje mi, że za około 2000 km od ostatniej wymiany do teraz powinno być teoretycznie około 7000 km. Może coś z olejem? Nie mam pojęcia co jeszcze może mieć powiązanie z tym wydechem P.S. O komunikacie z komputera pisałem w innym temacie ale nikt nie odpowiada więc może Ty wiesz komu wierzyć komputerowi czy teorii co ile powinno się wymieniać. I czy brać pod uwagę w ogóle olej w tym temacie? Dobrze, że brakuje mocowania a nie czegoś co powinno być przytwierdzone do tego mocowania Dzięki
wrclaguna Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Jak bedziesz wymieniał olej to spytaj sie czemu masz czarne koncowki na wydechu. Jezeli chodzi o wymiane oleju co sugeruje ci na wyswietlaczu to nim sie sugeroj . Masz dwie informacje na wyswietlaczu jedna wlasnie o zmianie oleju a druga o inspekcji auta ( przeglad podzespolow , wymiana niektorych filtrow )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się