darooo Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Wymieniłem dziś wtryski z samochodu który jeździł dobrze i tam nie pukało nic. Zadbałem o czystość i higienę pracy przy zmianie ale chyba jedna któryś i tak został zabrudzony? Na zimnym Na ciepłym 10 km później Słychać wyraźnie na film aczkolwiek jest tak samo jak na zimnym, może dalej stałem i dlatego... Metaliczny stukot 4-6 razy na sekundę. Co zrobić? Jak zlokalizuję który (po przez poluzowanie nakrętek rurek na zapalonym) wyciągnąć, rozkręcić i wyczyścić? Poczekać aż sam się ułoży? Słyszałem teorie, że jak wtrysk trochę poleży to może minimalnie zajść korozją i też będzie tak pukał. Czy taka jazda jest bezpieczna dla auta?
IDUAL Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 A nie stukają przypadkiem popychacze hydrauliczne ja wymieniałem sam miesiąc temu. Stukał zaraz po odpaleniu potem cichł lekko i zaczynał stukać mocniej tak jak już sie samochód zagrzał. Wymieniłem i ucichło silniczek cichutko mruczy. Podobno można sprawdzić czy to popychacz czy wtrysk jadąc z góry na biegu np: 4 biegu bez gazu jeżeli to wtrysk to powinien lekko ucichnąć bo nie podaje paliwa a jeżeli słychać że dalej stuka to popychacz. Najlepiej próbe przeprowadzić między blokami lub jak są barierki ochronne bo odbijają głos. Ja tak sprawdzałem i faktycznie to były popychacze choć też bałem sie że może być któryś wtrysk
krzysiek015 Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Możliwe, że za mocno dokręciłeś wtrysk i zmiażdżyło podkładkę uszczelniającą. W książce znalazłem info, że trzeba bardzo pilnować Nm przy dokręcaniu wtrysku żeby za głęboko nie poszedł ale na pewno to Kopernik nie żyje. Diagnoza polega na poluzowaniu wtrysków od pierwszego do ostatniego, oczywiście ta pracującym silniku. Spróbuj poluzować lekko ten wymieniany, jak ucichnie to jest przyczyna. Ponieważ te informacje posiadłem przypadkiem nie przywiązując do nich wcześniej uwagi mogłem coś pomylić, niech inni się jeszcze wypowiedzą. Pozdrawiam Z tym dokręcaniem to dotyczy świec, sorki za zamieszanie, za mocno wkręcona świeca szybciej się biodegraduje Jeśli chodzi o wtryski to sprawdzamy w następujący sposób: Na biegu jałowym należy luzować po kolei nakrętki przewodów wysokiego ciśnienia, jeśli stukanie ucichnie po odkręceniu którejś z nich to mamy uszkodzony ten właśnie wtrysk. Metoda druga mówi o odkręcaniu jw ale na zwiększonych obrotach, w takiej sytuacji silnik powinien zareagować zmianą prędkości obrotowej, Jeśli wtryskiwacz jest niesprawny to reakcji nie będzie
krzysieqakces Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 U mnie stuka podobnie... Wymieniłem wszystkie popychacze ale dalej puka coś. Ostatnio jak logi robiłem to było widać że moje wtryskiwacze już nie domagają, nadają się do wymiany, czyli może być że to przez wtryski tak silnik stuka? Bo to strasznie wkurzające jest. Im większe obroty, tym szybciej stuka - czy taka zależność może dotyczyć wtryskiwaczy, czy to raczej zawory? ;(
Grzesiekkbc Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Koledzy nie chcę robić nowego tematu bo mam podobny problem. Też mi się tłukły wtryski. Dzisiaj wyjąłem je i sprawdziłem na maszynie gdzie się okazało że 4 leją a dodatkowo zamiast ciśnienia 190 mają 160 i jeden 170. Moje pytanie bo mam soft pisamy w aucie. Silnik 1z na pompie z AFN-a i wtryskach z AFN-a. Chciał bym wsadzić coś lepszego jak już mam wymieniać. Na Allegro znalazłem kolesia co sprzedaje regenerowane 0.216 i on tam oferuje wtryski z 190/300 bar lub 220/300 bar. Jakie wziąć żeby to jeździło i ogólnie czy warto brać coś takiego. Pytam bo mam w domu dwa kpl wtrysków czyli z 1z i AFN. i jak bym mu je odesłał to 400zł wychodza mnie te 0.216.
goldi Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 ja 216 brałem od muszka D z allegro oddawałęm swoje z afn i płaciłem 700 zł na pewne jeśli założysz 216 stki będziesz musiał robić korektę czipa gdyż zacznie ci fura zadymiać ja dwa razy jezdziłęm do kolegi zaczym zrobił to konkretnie no i oczywiscie żeby ś póżniej nie miał problemów z odpalaniem wszystko zależy jak zrobi korektę
Grzesiekkbc Opublikowano 29 Grudnia 2012 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Z tym poddymianiem to będzie chmura czarna za mną czy po prostu zakopci. Mój kopci delikatnie mniej niż ta 80 Tak że będzie gorzej czy nie bo jak nie to na razie bym nie robił korekty no chyba że będzie coś na podobę tego dymek szerszenia - YouTube
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się