Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Klimatronik od razu puszcza powietrze na 3-4kreski


tobi665

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Dzisiaj rano ( i teraz wieczorem) zauwazyłem że klimatronik od razu puszcze mi powietrze na 3-4kreski jak ustawione jest na auto, wcześniej dopiero po 1-2 km piszczał mi na 2 kreski.

Co jest z nim? kompa jeszcze nie zdążyłem podpiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest ok, u mnie po przyciśnięciu przycisku AUTO zazwyczaj od razu zwiększa obroty wentylatora do kilku kresek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód stoi całą noc-zimny jest, wsiadam odpalam i od razu wam puszcze powietrze na kilka kresek bez ręcznego ustawiania????

w sumie to na drugi dzień wróciło wszystko do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne gdyż używając przycisku AUTO klimatronic sam steruje siłą nawiewu i dostosowuje ją do warunków atmosferycznych:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam steruje ale kiedy odpalisz auto po nocy zimne, właczysz auto na klimie to najpierw jest jedna kreska, bo i tak z poczatku leci zimne powietrze, dopiero jak auto sie troche rozgrzeje to i cieple powietrze zacznie leciec i w miare upływu czasu kreski sie same dodaja i mocniej dmucha, nigdy nie mialem tak ze po odpaleniu samochodu i wlaczeniu auto od razu kilka kresek, to nie ma sensu wtedy dmuchac zimnym powietrzem, no chyba ze ma ktos oddzielny system dogrzewajacy , ale raczej watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjątkiem jest sytuacja, gdy włącza się ogrzewanie przedniej szyby, ale tą można ogrzać ECONem i klimą też :wink4: Jak nie zapomnę to jutro rano po robocie sprawdzę, ale jestem pewien, że gdy u siebie załączam klimę po nocy to zawsze jest więcej niż jedna kreska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest tak ze auto dostosowuje dmuchawe aby jak najszybciej ustawic w aucie dana temperature ktora chcemy? :P wiec to jak zimno jest w samochodzie zalezy od tego jak szybko pracuje dmuchawa :D np jezeli ustawimy na low i w aucie jest goraco to dmuchawa powinna sie wlaczyc na full zeby jak najszybciej sprowadzic do danej temperatury ktora ustawilismy :)? albo sie myle :D

edit: albo nie zrozumialem problemu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostosowuje ale

ale skoro silnik jest zimny to i zimne powietrze leci , wiec jaki sens by byl jakby klimatronik od razu duzy nadmuch by walil, widze jak mi on dziala, i dziala sansownie,

np ustawiam 21 stopni i wciskam auto econ ( oczywscie kiedy odpalilem zimne auto które stalo na mrozie)

jest jedna kreska, bo leci zimne powietrze, w miare wzrostu temp silnika wzrasta tem wydmuchiwane powietrza przez klimatronik, skoro temp nawiewu juz jest wieksza to i dmuchawa zaczyna mocniej wiac, kiedy powietrze jest juz gorace to dmuchawa praktycznie chodzi na maksa, powietrze w samochodzie osiagnie 21 stopni dmuchawa odpuszcza i daje jakies 2 kreski, oczywiscie mowa tu o warunkach kiedy na zewnatrz jest zimno jak dzisiaj np

w lato norma ze inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak mam że teraz zaczyna mi wiać od jednej kreseczki a w miarę rozgrzewania silnika zwiększa się nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój braciak w x-typie ma dodatkowe dogrzewanie i po odpaleniu auta na minusie po nocy, od razu mu leci gorace powietrze :przebiegly: ale pali z litr wiecej :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, w tym aucie o tej porze roku to nie normalne

jakby bylo 30 stopni na zewnatrz i ustawisz na 21 to wedy bylo by normalne ale jak jest +5 na zewnatrz a od razu nie leci cieple powietrze to walenie 3-4 kresek nie jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bediks ma racje. Nie wieże, że każdy z Was przy temperaturze (założymy) 0 stopni C wsiada w auta włącza i na AUTO pokazują się od razu 3, 4 kreski. Jak tylko się nagrzeje to wtedy zwiększa prędkość nawiewu bo ogrzewa autko. bediks znajdź kody klimy i sprawdź czy pokazuje jakieś błędy, lub test VAG-iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy miałem też taki dziwny objaw i na pewno nie jest to prawidłowe zachowanie klimatronika.

Zauważyłem pewną ciekawą zależość: w trybie serwisowym klimatronika na kanale 51 jest rzekomo temperatura silnika, co w mojej ocenie jest nie prawdą, uważam że jest to wirtualna temperatura silnika tworzona przez klimatronik w celu sterowania nawiewem wnętrza.

Dowód, proszę:

Odpalamy zimne auto, nawiew praktycznie nie dmucha,na kanale 51 temperatura rośnie znacznie szybciej niż na 49 (faktyczna temperatura płynu chłodniczego), i to właśnie wraz ze wzrostem temperatury na kanale 51 wzrasta również prędkość nadmuchu co ma sens dac się nagrzać silnikowi.

W przypadku odpalenia auta i dziwnego zachowania nadmuchu tj. dmucha z dużą mocą a silnik zimny proszę zerknijcie na kanał 51 - temperatura tam widoczna będzie w granicach 90 co oznacza że zapamiętała się poprzednia wartość i klimatronik myśli że mamy gorący silnik. Wystarczy zgasić zapłon i włączyć jeszcze raz i zobaczymy że nawiew nie będzie już mocno dmuchał a wartość na kanale 51 będzie w granicach 50 stopni. Na próżno szukać czujnika temperatury wyświetlanej na 51 kanale - po prostu go nie ma. Klimatronik nie zgłasza przy tym żadnych błędów. Wygląda mi to na jakiś błąd w sofcie. Zaobserwujcie jak u was to wygląda w klimatronikach po lifcie.

Uff ale się rozpisałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...