seboemi 0 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam!, jestem posiadaczem avanta o napędzie quattro i mam pytanie, czy opony do quattro powinny mieć taką samą rzeżbę bieżnika na czterech kołach ? tym samym czy inna rzeżba bieżnika na przedniej osi i tylnej może uszkodzić napęd quattro? Za odpowiedzi z góry dziekuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Z reguły najlepiej zawsze mieć taki sam bieżnik z przodu i z tyłu, a jak nie to lepsze opony lepiej zawsze mieć z tyłu czy to w Q czy przy napędzie na przód. A to dlatego że przód zawsze możemy wyprowadzić, bo jest skrętny a tył jest bezwładny przy poślizgu To że lepsze opony powinne być zawsze z przodu to głupi mit i do tego nie prawdziwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Z reguły najlepiej zawsze mieć taki sam bieżnik z przodu i z tyłu, a jak nie to lepsze opony lepiej zawsze mieć z tyłu czy to w Q czy przy napędzie na przód. A to dlatego że przód zawsze możemy wyprowadzić, bo jest skrętny a tył jest bezwładny przy poślizgu To że lepsze opony powinne być zawsze z przodu to głupi mit i do tego nie prawdziwy też to podałeś w formie mitu Nie przekonał mnie twój wywód a co do opon w Q (nie mam ze słyszenia) dobrze jest unikac bieżników w kształcie jodełki bo dość głośno pracują. Było kilka takich przypadków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Z reguły najlepiej zawsze mieć taki sam bieżnik z przodu i z tyłu, a jak nie to lepsze opony lepiej zawsze mieć z tyłu czy to w Q czy przy napędzie na przód. A to dlatego że przód zawsze możemy wyprowadzić, bo jest skrętny a tył jest bezwładny przy poślizgu To że lepsze opony powinne być zawsze z przodu to głupi mit i do tego nie prawdziwy też to podałeś w formie mitu Nie przekonał mnie twój wywód To nie wywód tylko udowodniony test (obalony mit ) w programie mototryzacyjnym Ale Ty zakładaj opony ja Ci się podoba jak Cię to nie przekonuje A te jodełki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Z reguły najlepiej zawsze mieć taki sam bieżnik z przodu i z tyłu, a jak nie to lepsze opony lepiej zawsze mieć z tyłu czy to w Q czy przy napędzie na przód. A to dlatego że przód zawsze możemy wyprowadzić, bo jest skrętny a tył jest bezwładny przy poślizgu To że lepsze opony powinne być zawsze z przodu to głupi mit i do tego nie prawdziwy też to podałeś w formie mitu Nie przekonał mnie twój wywód To nie wywód tylko udowodniony test (obalony mit ) w programie mototryzacyjnym Ale Ty zakładaj opony ja Ci się podoba jak Cię to nie przekonuje A te jodełki W programach motoryzacyjnych to ja jeszcze lepsze bajki słyszałem od tego co podajesz jako obalenie mitu Ja nawet w ośce jeżdzę na 4 takich samych A co do jodełki pozostawie Twoje ignoranctwo bez komentarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pesik87 0 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 ja jezdzilem w q caly letni sezon na roznych bieznikach z przodu i z tylu.. i nic nie zauwazylem.. mialem tez jodelki i nie slyszalem zeby cos glosno chodzilo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 ja jezdzilem w q caly letni sezon na roznych bieznikach z przodu i z tylu.. i nic nie zauwazylem.. mialem tez jodelki i nie slyszalem zeby cos glosno chodzilo.. z jodełkami npproblem miał paput a z bliższych mi to mój szwagier jeżdząc na jodełkach mu strasznie huczało, wymienił na jakis inny bieżnik i huczenie ustało.Podstawowym warunkiem przy Q jest tylko to by opony miały ten sam rozmar. Bieznik schodzi na drugi plan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 To nie zależały od jodełek tylko konkretnych opon. Opony gorszej jakości są głośniejsze i nie zależy to od rodzaju bierznika :gwizdanie: Jak kupujesz opony to oprócz danych takich jak przyczepność, hamowanie (na mokrym, suchym, śniegu), podaje się jeszcze dane o hałaśliwości opon. I to w ogóle nie zależy od tego czy masz Q4x4 czy FWD. Co ma w ogóle piernik do wiatraka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 To nie zależały od jodełek tylko konkretnych opon. Opony gorszej jakości są głośniejsze i nie zależy to od rodzaju bierznika :gwizdanie: Jak kupujesz opony to oprócz danych takich jak przyczepność, hamowanie (na mokrym, suchym, śniegu), podaje się jeszcze dane o hałaśliwości opon. I to w ogóle nie zależy od tego czy masz Q4x4 czy FWD. Co ma w ogóle piernik do wiatraka oj dobra mondralo idź i zobacz czy Cie niema w drugim pokoju. normalne że jedne opony sa głośniejsze a inne mniej ale w pewnym tylko zakresie. Ale przeciesz naet nie wiesz skąt ten hałas więc co będziemy dywagowac. :doh1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawełek10 0 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam dodam coś do tematu głośności opon kupiłem do mojej poprzedniej audi opony nowe wanli na bieżniku dunlopa i muszę powiedzieć że były tak głośne jakby się łożyska zacierały w aucie i 100% wina opon bo po zmianie na zimowe wszystko ucichło Dlatego proponuję brać głośność opon pod uwagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam dodam coś do tematu głośności opon kupiłem do mojej poprzedniej audi opony nowe wanli na bieżniku dunlopa i muszę powiedzieć że były tak głośne jakby się łożyska zacierały w aucie i 100% wina opon bo po zmianie na zimowe wszystko ucichło Dlatego proponuję brać głośność opon pod uwagę z ciekawości tylko jaki wzór bieżnika? jakies foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam dodam coś do tematu głośności opon kupiłem do mojej poprzedniej audi opony nowe wanli na bieżniku dunlopa i muszę powiedzieć że były tak głośne jakby się łożyska zacierały w aucie i 100% wina opon bo po zmianie na zimowe wszystko ucichło Dlatego proponuję brać głośność opon pod uwagę z ciekawości tylko jaki wzór bieżnika? jakies foto Nie odpuscisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam dodam coś do tematu głośności opon kupiłem do mojej poprzedniej audi opony nowe wanli na bieżniku dunlopa i muszę powiedzieć że były tak głośne jakby się łożyska zacierały w aucie i 100% wina opon bo po zmianie na zimowe wszystko ucichło Dlatego proponuję brać głośność opon pod uwagę z ciekawości tylko jaki wzór bieżnika? jakies foto Nie odpuscisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca21 0 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja kupiłem Q z oponami 205/55/16 przód a tył 225/50/16 co daje różnicę 0,01%. Przez ponad miesiąc na letnich nie zauważyłem niczego niepokojącego czy złego... poza tym że most hałasuje z górki jadąc ale z innego powodu- koleś jeździł chyba na sucho bo ciekło jak..... na dzień dobry wszedł litr przekładniowego... za rok trzeba będzie poszukać innego dyfra.... nie wiem na ile rozmiar opon przyczynił się do hałasowania dyfra ale sądzę że nie miało to znaczenia.. a kapeć 225 wygląda i prowadzi się za***iście... Zimówki wszystkie 195/65/15 i auto stało się podsterowne...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
?uki1984 2 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Ja kupiłem Q z oponami 205/55/16 przód a tył 225/50/16 co daje różnicę 0,01%. Przez ponad miesiąc na letnich nie zauważyłem niczego niepokojącego czy złego... poza tym że most hałasuje z górki jadąc ale z innego powodu- koleś jeździł chyba na sucho bo ciekło jak..... na dzień dobry wszedł litr przekładniowego... za rok trzeba będzie poszukać innego dyfra.... nie wiem na ile rozmiar opon przyczynił się do hałasowania dyfra ale sądzę że nie miało to znaczenia.. a kapeć 225 wygląda i prowadzi się za***iście... Zimówki wszystkie 195/65/15 i auto stało się podsterowne...... U mnie w moim quattro są kapcie DUNLOP 235/45/17 i się trzyma je...ny takie mam zalecenia na tabliczce z wielkościami opon :gwizdanie: A w zakręt na pełnej piz*encji to wchodzi jak po szynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawełek10 0 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Odpowiadam na prośbę http://allegro.pl/225-45-17-225-45r17-wanli-nowe-letnie-wyprzedaz-i1937164024.html Wzór robiony chyba na dunlop p9000 czy coś takiego Aukcja poglądowa żeby kolega mógł zobaczyć oponę ja miałem 205 u siebie A przy okazji forumowicz sprzedawał takie gumy używane ale "nfinity" pisałem do niego jak z głośnością ale bez odzewu Chodzi mi o to że to pewnie wina producenta ponieważ znajomy miał oryginalne dunlopy z tym bieżnikiem i u niego było cicho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo 4 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Odpowiadam na prośbę http://allegro.pl/225-45-17-225-45r17-wanli-nowe-letnie-wyprzedaz-i1937164024.html Wzór robiony chyba na dunlop p9000 czy coś takiego Aukcja poglądowa żeby kolega mógł zobaczyć oponę ja miałem 205 u siebie A przy okazji forumowicz sprzedawał takie gumy używane ale "nfinity" pisałem do niego jak z głośnością ale bez odzewu Chodzi mi o to że to pewnie wina producenta ponieważ znajomy miał oryginalne dunlopy z tym bieżnikiem i u niego było cicho ale to własnie jodełka o której wcześniej pisałem.Może byc tez korelacja że opona z takim bierznikiem a miękka może mieć inne odgłosy toczenia a twardsza inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I r o 0 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 nie jest tu winna "jodełka" tylko dupna opona jeździłem na gd f1 w 16" i t1r w 19" nic nie szumiało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca21 0 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 jeśli chodzi o wanili... ojciec kupił z alumami- tydzień później oddał komplet zimówek komuś za darmo.. były prawie nowe z bieżnikiem koło 6mm i dot nie więcej niż 2 lata.... w każdym razie chińskie gó..no jak zrobiło się mokro to tańczyły jak porąbane.. TANIO znaczy DROGO- w późniejszym klepaniu blachy. następnie kupił michały A4 i spokój 2 sezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo 2004 2 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Jak to niektórzy mówią - "nie stać mnie na tanie rzeczy" Dlaczego?? bo po kupnie np. tanich opon i tak trzeba kupić drogie i tym samym tracimy 2 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się