Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak przebić umyć wyczyścić zakleić uszczelnić intercooler


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio wykonałem przegląd intercoolera był zaklejony w 50% olejem z piaskiem - podejrzenie było że nieszczelny ale wykryłem słabą opaskę na przewodzie od zbiorniczka wspomagania.

U mnie IC znajduje się po lewej pod reflektorami i zbiorniczkiem wspomagania.

Jak przebić intercooler?

Podczas demontażu upewniłem się :wallbash: że intercooler o nic nie zahacza, nie chciał wyjść w górę ze względu na plastikowy nawiew. Użyłem śrubokrętu i udało się. Nawiew ustąpił. Niestety pomiędzy intercoolerem i nadkolem jest płaskownik mocowany na śrubę z blaszką, jedno z żeber intercoolera oparło się na niej (blaszce od śruby) i przedziurawiłem je bez większego wysiłku jak puszkę otwieraczem. Dlatego podczas prac należy na intercoolerze na stronie od nadkola położyć np. plastikową deskę do krojenia np. 3mm przyciętą na wymiar. Na całej powierzchni ma chronić żebra. Leży bezproblemowo i opiera się o dolny plastik. Osłonę należy założyć od spodu, od silnika. Ważne: założyć na początku żeby było pewne że na koniec uda się ją wyjąć bez ponownego rozbierania wszystkiego!!! :naughty:

Jak umyć wyczyścić

Zatkałem wloty szmatami. Położyłem IC płasko nad kratką ściekową i użyłem małego karchera aby pozbyć się piasku z pomiędzy żeber. Nie poszło łatwo, zeszło mi po 5 mnin na każdą stronę. Sprawdzać wzrokowo czy prześwituje światło przez oczyszczone kanaliki. Myślę że teraz zdjąłbym maskownicę wlotu, położył coś od góry żeby nie pryskało na reflektory i umył bym IC bez wyjmowania.

Po wszystkim wytrząsnąłem kropelki wody ze środka i dałem na piec CO do schnięcia.

Jak skleić intercooler

Mój wybór padł na dwuskładnikowy klej epoksydowy do metali w tym aluminium za około 10zł. Wytrzymuje do 110stop. I tu problem, czas wiązania to kilka godzin, do pełnej wytrzymałości dzień albo dwa dla temp otoczenia powyżej 10stop. Poniżej nie używać. :kwasny:

Umyłem otwór IC i okolice odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych oraz pędzlem, do białego aluminium. Na koniec użyłem papieru toaletowego i odtłuszczacza. Żaden klej nie klei oleju. Trzeba to zrobić starannie! Potem zarysowałem powierzchnię klejenia wkrętakiem, można papierem ściernym. I znowu odtłuszczanie z papierem. Zarobiłem klej zgodnie z instr i naniosłem na otwór. Ładnie zwilżył rozpłynął się na powierzchni odtłuszczonej. Jest rzadki, spływa z pionowej powierzchni.

!!!Przed zabawą z odkurzaczem upewnij się że cały odtłuszczacz odparował z IC (polecam węchowo sprawdzić). Jak zaciągniesz opary palne to jest duża szansa że następny post napiszesz ze szpitala brailem. (Najtańszy antywybuchowy odkużacz kosztuje 55tys)

Pożyczyłem odkurzacz okręciłem rurę szmatą i wetknąłem do jednej rury IC. Drugą ręką przytykałem drugi otwór, klej był zasysany do IC. Chodzi o to żeby na pewno wypełnił otwór a nie był tylko z wierzchu, wciągnąłem tak objętość 4-5 ziarenek ryżu. Nie ma co przesadzać z ilością bo z IC klej trafi do silnika a tego byśmy nie chcieli.

Pozostał problem czasu, aby przyspieszyć wiązanie można użyć suszarki (ryzyko śmierci z rąk kobiety = brak wstępu do raju Allacha) ale ja położyłem IC płasko na piecu i znalazłem takie miejsce ze mogłem dotykać IC tylko przez kilka sekund oceniam ze było z 90stop. Nie ma co przesadzać bo klej wytrzymuje do 110. Po 15 min zaczął twardnieć po 30 kamień. Zakładam że piec rozgrzał równo wszystko i cały klej związał! Suszarka tego chyba nie da.Jak nie zwiąże to ciśnienie go wypluje i cała robota na nic.

Założyłem IC z "deseczką" był problem z jej wyjęciem ale IC nie został uszkodzony.

Jeżdżę już tydzień, dziś było 160 na liczniku wyłącznie w celach testowych (u mnie max techniczne to 180). Silnik ma moc (90km, nie śmiać mi się tu!), nie słychać ucieczki powietrza.

Opublikowano

Nie chcę Cię straszyć ale z tym klejenie to nie był najlepszy pomysł i długo nie wytrzyma pół roku temu ojcu w A6 c6 pękł intercooler i kleiliśmy go 3 razy, kleje różne od 10 do 50 zł wytrzymywało kilka dni najdłużej tydzień w końcu kupiliśmy nowy intercoller i teraz jest spokój :wink4:

Opublikowano

Kleje to chyba nie najlepszy pomysł faktycznie. Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem było by to zalac nawet cyną jesli rozszczelnienie nie jest duże lub przy większym zaspawać ale to juz specjaliści od chłodnic robią :wink4:

Opublikowano

Możesz podać jakich klejów i jakiego odtłuszczacza używałeś i po jakim czasie od klejenia było jechane?

Ja kleiłemTechnicqll 7708

Podstawowe cechy:

Specjalne przeznaczenie: Na wysoką temperaturę

Rodzaj powierzchni klejenia: Metal

Klej epoksydowy metalowy 2x12ml

CHARAKTERYSTYKA

Znany na całym świecie produkt pod nazwą płynny metal, o ustalonej renomie, szeroko stosowany w trudnych naprawach zużytych części metali, stopów i odlewów w wyniku: korozji, tarcia, urwania, pęknięcia, kawitacji. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem adhezji i doskonałą współpracą z częściami metalowymi w różnych warunkach temperaturowych (od -40°C do +120°C). Odporny na ścieranie, obrabialny mechanicznie (wiercenie, gwintowanie, szlifowanie, itp.).

ZASTOSOWANIE

- Uzupełnianie ubytków stopów i odlewów

- Naprawa zużytych części metalowych

- Wykonywanie odlewów

1001 zastosowań w gospodarstwie domowych, przemyśle i technice

PARAMETRY

Konsystencja tiksotropowa

Ciężar właściwy składnik A=1,4-1,6g/cm3,

B=1,6-1,8g/cm3

Przyczepność bardzo dobra

Naprężenie zrywające 12,5 MPa

Udarność 5 kJ/m2

Chłonność wody 0,1 %

Temp. ugięcia wg Martensa 65°C

Skurcz 0,1 %

Czas sieciowania

temp. 20°C - 60min | temp. 60°C - 10 min.

Czas pełnego utwardzenia 12 godzin

Możliwość malowania Daje się malować

Odporność termiczna -40°C do +120°C

Możliwość naprawy tym samym materiałem

* w zależności od temperatury otoczenia

http://www.budujesz.pl/technicoll-klej-epoksydowy-metalowy-2x12ml-20125/?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-12&utm_content=20125#nclid=b12fac22c56e46551d7ca78b2ae0cacd

Wybór był przypadkowy, po prostu w najbliższym sklepie

Opublikowano

a masz foto tego uszkodzenia które zaklejałes?

Opublikowano

Moje uszkodzenie było bardzo małe, szczeliny ledwie zauważalne.

Co do tego kleju to przypomina mi akcję z fabryki gdzie łożysko notorycznie wycierało wał - do zdemontowania dźwigiem po zdjęciu dachu. Mechanicy mieli formę na wał, wlewali taki klej. Jak lekko związał to szlifowali na wymiar a potem zakładali na ten klej łożysko. i tak do następnego zatarcia sprzęgła.

Klej 10zł warto spróbować moim zdaniem.

Opublikowano

musisz schropowacic powierzchnie papierem dobrze umyc wstepnie z resztek oleju ,nastepnie odtluscic acetonem i sklej to jezeli to aluminium- diamantem -dwuskladnikowy specjalistyczny klej do aluminium osobno proszek aluminiowy i primmer-zielona puszka ale ostrzegam ze jest bardzo drogi koszt to jakies 150zl-250gr raczej nieoplacalny do malej jednorazowej naprawy, do malych napraw polecil bym specjalne elektrody do spawania aluminium jezeli masz palnik na propan butan plus paste hefaystosa zebys nie rozszczelnil boczkow przy nagrzaniu, jednak jezeli nie masz zdolnosci z obcowaniem palnikiem proponuje oddac do zakladu, gdzie spawaja aluminium taki zabieg wcale nie jest drogi max 80zl w zaleznoscoi od miejscowosci . Jak mozesz to zrob foto tego uszkodzenia moze sie uda cos wiecej doradzic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...