classic90 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Witam W okolicach czerwca wymieniłem sobie w liczniku podświetlenie z czerwonego na białe i cały czas wszystko było dobrze. Od jakiegoś miesiąca pojawił się problem-gdy autem trochę dłużej się pojeździ(tak z godzinę), to podświetlenie na prędkościomierzu od 0 do 50 przestaje świecić... Po paru godzinach odpoczynku problem znika i tak w koło... czy macie pomysł co może być nie tak? Czy ja coś źle zlutowałem czy to wina diód? Z góry dzięki za wszelkie pomysły.
Vexatus Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Witaj, ja bym stawiał na zimne luty. Rozumiem, że zmienialeś diody z czerwonych na białe? A tak przy okazji - od kiedy w B5 jest podświetlanie na diodach? Albo w których licznikach? Jak to poznać bez wyciągania? Pozdrawiam Grzesiek
Lu-Gi Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Mozliwe że zimne luty się robią, spróbuj tylko prze lutować może akurat pomoże
czorny_07 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Mi tak szwankowaly same zarowki diodowe w oswietleniu tablicy rejestracyjnej, wymienielem i po problemie
wiktorsam Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Diody są już od pierwszego liftu czyli modelowo 98 rok, poznasz po zegarku w którym są cyferki na tarczy a nie same kreseczki jak w przedlifcie.
classic90 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Spróbuję przelutować i zobaczymy co z tego wyjdzie, rozumiem, że jeśli nie pomoże to do elektryka? A jeszcze taka sprawa-jak ktoś przede mną się bawił licznikiem to coś pomastrował i czasem świecą a czasem nie wskazówki od obrotów i prędkości, macie może schemat jak one powinny byc przylutowane? Bo niestety moje są troche zjechane i nie da się określić stron(...) Albo jakby ktoś mógł mi zrobić zdjęcie swojego na wzór, żebym wiedział jak je tam przyłączyć.
Lu-Gi Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Wskazówki nie mają osobnego podświetlania, podświetlają je te same diody co cyferki czyli te co sa na płytce licznika. jak lutujesz diode to nie możesz bardzo nagrzewać diody bo ja przepalisz i skróci to o dużo jej żywotność. może jak zmieniałes te diody to poprostu za długo trzymałeś lutownice na niej i dlatego tak Ci teraz szwankują.
pieciajek Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Zgadza się, przegrzane. To takich robótek polecam stację lutowniczą Welera z grotem 0,5mm.
classic90 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 Kupię nowe diody i sie tym zajmę, a na wskazówki przypadają 2 osobne diody które święcąc na przezroczystą pleksy dają nam podświetlane na czerwono wskazówki, wiem bo mam te dwie właśnie diody uszkodzone i nie wiem jak je przylutować, żeby działały.
Lu-Gi Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 jak chcesz to mogę Ci podesłać zdjęcie licznika z passka b5 może Ci to coś pomoże liczniki chyba bardzo podobne w budowie
classic90 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Jeśli możesz to będę bardzo wdzięczny
Vexatus Opublikowano 9 Grudnia 2011 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Zgadza się, przegrzane. To takich robótek polecam stację lutowniczą Welera z grotem 0,5mm. No bez przesady Kiedys układy SMD nawet lutownicą transformatorową lutowałem i się dało nie przegrzać... Ale wiadomo, że to mordęga. Niewielka kolba (tak do 30-40W) z cienkim grotem w zupełności wystarczy (nie tak dawno lutowałem układ q obudowie QFN44 - nóżki co 0,65mm) A stacja to się faktycznie przydaje, jak więcej takich robótek jest Pozdrawiam G.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się