Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę logów


bartek_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o analizę moich logów, szczególnie tych związanych z turbodoładowaniem, i podpowiedź co może być przyczyną braku doładowania.

Z góry dziękuję.

Statyczne:

000 Log (7 - 000)

001 Log (2 - 001)

003 Log (1 - 003)

004 Log (3 - 004)

007 Log (21 - 007)

008 Log (14 - 008)

010 Log (17 - 010)

011 Log (19 - 011)

018 Log (16 - 018)

023 Log (20 - 023)

Basic Settings:

000 Log (6 - 000)

003 Log (8 - 003)

004 Log (0 - 004)

011 Log (18 - 011)

Dynamiczne:

000 Log (4 - 000)

001 Log (9 - 001)

003 Log (10 - 003)

004 Log (5 - 004)

008 Log (12 - 008)

010 Log (11 - 010)

011 - 3 bieg Log (15 - 011)

011 - 4 bieg Log (13 - 011)

Dzięki za opinie i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach na pompie wtryskowej nie loguje się grup 018 i 023 a dla wszystkich silników : nie loguje się statycznie grupy 008 oraz 011 w trybie MB bo to nie ma żadnego sensu.

Masz zbyt wysoką dawkę paliwa. W statycznych BS masz bardzo opóźniony kąt wtrysku i nie działa kompletnie zawór EGR (jest ciągle zamknięty) ani nie przestawia się zmienna geometria turbosprężarki pozostając ciągle w pozycji minimalnego doładowania. EGR albo masz zaślepiony albo nie działa (tak samo jak zmienna geometria) z powodu braku podciśnienia w układzie (nieszczelne, źle założone lub wypięte wężyki podciśnienia). W dynamicznych dodatkowo widać, że jest jeszcze nieszczelność w dolocie bo ciśnienie doładowania marne w całym zakresie obrotów a mimo to zbyt duża wartość masy zasysanego powietrza.

Tak jak napisałem wcześniej - sprawdzić szczelność lub poprawność podpięcia wężyków w układzie podciśnienia oraz szczelność dolotu pomiędzy turbo a kolektorem ssącym. Na próbę możesz sobie podpiąć kawałkiem wężyka na "krótko" podciśnienie podając je bezpośrednio z trójnika (tego na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców) na gruchę przy turbosprężarce i zlogować dynamicznie 011 - prawidłowa wtedy wartość rzeczywistego ciśnienia doładowania potwierdzi tylko nieszczelność w układzie podciśnienia a jeśli nadal będzie niedoładowanie to szukaj jeszcze nieszczelności na połączeniu pompa podciśnienia - serwo hamulców (lecz osobiście wątpię by takowa była na tym odcinku gdyż nic nie piszesz, że masz twardy pedał hamulca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za wskazówki, jak tylko będę miał chwilę to sprawdzę to na co zwróciłeś uwagę.

Ale odnośnie doładowania, to udało mi się odgrzebać starszy log dynamiczny 011

011 Log (22 - 011)

Jak widać, wtedy miałem problemy z przeładowaniem. Niestety nie miałem czasu nic z tym robić, jeździłem ostrożniej, tylko do 2500 rpm i problem sam zniknął, ale jak widać teraz pojawił się inny - niedoładowanie.

Czy patrząc na ten log możesz wyciągnąć jeszcze jakieś inne wnioski odnośnie mojego problemu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statyczny kąt wtrysku popraw bo w zimie będzie silnik zapalał kulawo

dolot nie szczelny i turbo do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian nie ten log spojrzales

Turbo nie jest do czyszczenia,widac tylko ze byl kiedys problem przeladowania-nie z winy turbo tylko sterowania

Teraz jest tez niedoladowanie,prawdopodobnie tez z winy sterowania.Sprawdz wszystkie wezyki podcisnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, już teraz ma problemy z zapalaniem. Na zimnym silniku muszę dłużej pokręcić, żeby odpalić.

Niestety, wężyków podciśnienia jeszcze nie udało mi się się przejrzeć.[br]Dopisany: 11 Grudzień 2011, 17:03_________________________________________________Problem z doładowaniem rozwiązany. Okazało się, że wężyk był po prostu rozpięty w jednym miejscu.

011 Log (23 - 011)

Dzięki za pomoc.

Ale mam jeszcze pytanie odnośnie przeładowania w zakresie 1700 - 1900 rpm. Co może być tego przyczyną?

Poza tym przy wyższych obrotach ciśnienie nie jest stabilne. Zastanawiam się czy powinienem się tym niepokoić.

Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz spadek wartości zadanej ciśnienia doładowania więc czyżby świrował Ci czujnik ciśnienia barometrycznego ?

Porób dla siebie kilka logów statycznych grupy 010 i dynamicznych 011 zwracając uwagę na wskazania w polu MAP specified i napisz jakie wyniki uzyskałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poczatku to musisz go poganiac troche,jezeli byl rozpiety wezyk i nie chodzily zaluzje jak trzeba.Zrob komplet logow i bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie bym go poganiał, ale niestety dzisiaj rano pękł mi gumowy przewód hamulcowy przy przednim prawym kole. Całe szczęście, że nie w trasie tylko przy wyjeździe z podwórka pedał poszedł do podłogi.

Przepraszam za pytanie poza tematem, ale tak przy okazji:

Czy znacie jakieś skuteczne sposoby na odkręcenie tego gumowego przewodu od metalowych wężyków, bo ciężko to ruszyć?

Dzięki za wskazówki.[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 23:39_________________________________________________Odświeżam wątek. Proszę jeszcze raz o analizę logów. Auto po wymianie rozrządu, uszczelki pod głowicą i czyszczeniu turbiny.

Widzę, że tym razem EGR nie działa - czy da się wywnioskować, co może być przyczyną?

I jeszcze raz mam pytanie odnośnie przeładowania na początku - jaka może być przyczyna? Czy turbina jest niedokładnie wyczyszczona?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Statyczne:

000 Log (2 - 000)

001 Log (4 - 001)

003 Log (7 - 003)

004 Log (10 - 004)

007 Log (11 - 007)

010 Log (14 - 010)

Basic Settings:

000 Log (1 - 000)

003 Log (6 - 003)

004 Log (9 - 004)

011 Log (17 - 011)

Dynamiczne:

000 Log (0 - 000)

001 Log (3 - 001)

003 Log (5 - 003)

004 Log (8 - 004)

008 Log (12 - 008)

010 Log (13 - 010)

011 Log (15 - 011) - 4 bieg

011 Log (16 - 011) - 3 bieg

Dzięki za opinię i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle zlozony rozrzad trzeba ustawic kat wtrysku,dziura w dolocie.Na dodatek ecu zakodowane na automat.Najpierw to oblukaj i wroc z logami jak to zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam 51% że tylko pompa źle ustawiona, ja bym zaczął od ustawiania pompy(kąta) i jak braknie zakresu wtedy przyjrzał bym się rozrzadowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedzi. Najpierw przyjrzę się dolotowi i zobaczę co da się zrobić z ustawieniem kąta wtrysku.

A na jakiej podstawie twierdzisz, że ECU jest zakodowany na automat?

Co trzeba byłoby zrobić, żeby to zmienić? Jakie konkretnie parametry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...