Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Dziwny luz podczas hamowanie w przednim zawieszeniu ?


Lukbro

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

oto przypadlosc mojej a4.

od jakiegos czasu zauwazylem pewny luz na przednim zawieszeniu, tzn jak wjezdzam na swoje podworko to przejezdzam po przez 1cm wysoką metalowa listwe od bramy przesownej i przy skreconnych kolach wyczulem na kierownicy luz. taki lekkie drzenie na kierownicy.

czuc to rowniez na dziurach etc chociaz mam wrazenie ze ten luz jest bardziej odczuwalny na skreconych kolach ale to moze byc tylko moje subiektywne odczucie. ten problem przejawia sie rowniez podczas hamowania ale takiego z wiekszej predkosci ( np 80, 120 etc ) dosc gwaltownie jak hamuje to czuje jak cos tam falowo sie luzuje, taki luz sie odczuwa malutki.

generanie ten luz jest mały, i nie czuje go na kolach tylko na kierownicy.

klocki i tarcze na oko wyglada ok. przegubow nie slychac nic a nic.

co to moze byc? co wymienic? polecacie pojechac na stacje diagnostyczna aby poszukali problemu?

zauwazylem rowniez lekki luz na lewarku, takie jak by poszarpywanie gdy np jade sobie i popuszcze pedal gazu to lewarek tak zadrzy, czy to moze byc poduszka pod skrzynią?

z gory dzieki za porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam bardzo podobnie, jak skręcam do domu to muszę przejechać przez chodnik jakieś 2cm wysokości i przy skręconych kołach w prawo po najechaniu słychać delikatne puknięcie. Zawieszenie sprawdzałem około 2 godzin na podniesionym i opuszczonym zawieszeniu. I tylko raz udało mi się wyczuć luz na lewym górnym tylnym wahaczu. Więc tylko wymiana :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to nie tarcza. No i ABS też nie, no chyba że hamujesz tak gwałtownie z dużej prędkości , na mokrej nawierzchni.

Zapewne wahacz. Mysle że raczej tzw. "banan". Skoro jest to juz tak wyczuwalne przy hamowaniu i na kierownicy , tzn. że luz jest już bardzo znaczny. U mnie nie było tego słychać, ale po rozebraniu zawieszenia okazało się że natychmiast trzeba wymieniać.

Przebadaj to jak najszybciej , Ja wolałbym nie jeździć "znacznymi predkościami" z tymi luzami .... pomyśl co się stanie jak wypadnie przegu kulowy z wahacza .....

[br]Dopisany: 24 Marzec 2008, 20:35 _________________________________________________Jeśli sprawdzisz zawieszenie i okaże się że jest OK , wtedy sprawdź tarcze , może są już tak cienkie że pod wpływem hamowania nagrzały się i zdeformowały.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na stacje diagnostyczną , powinni przebadać za darmo lub symboliczną złotówkę. Ale wiem ze też nie zawsze wyczują luz.

Jak masz kanał to sprawdź też sam, jakąś łychą , delikatnie zapierając i ruszajac nimi ( bez przesady z siłą).

Jesli dalej nic , to chyba najłatwiej odkręcić wahacz od strony tulei , wyjąć śruby i wtedy poruszac nimi , jesli jest luz na końcówce powinines to wyczuć. A tak wogóle to chyba dobra końcówka powinna chodzić z delikatnym oporem.

Sprawdź uszczelniacze gumowe na końcówkach wahaczy . Jeżeli sa pęknięcia , długo to nie pochodzi.

Pamiętaj że gdy spowrotem przykręcasz wahacz ( śruba w tulei) rób to gdy auto stoi na kołach, inaczej szybko ulegnie zerwaniu guma w tulei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...