Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Problem z przepływomierzem i ocena logów.


pAsasel

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm

Od jakiegoś czasu autko zaczęło wykazywać dziwne skłonności:

- szarpanie przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 1800 - 2200

- brak mocy

- "autobusowa chmura" bez powodu przy przyspieszaniu

- nierównomierne obroty na biegu jałowym

Nic nie pojawiło się na "desce" więc poczytałem trochę na szanownym forum.

Na pierwszy ogień poszły świece bo i tak miały być wymienione (NGK).

Tutaj pokazały się błedy 17066 (P0671), 17056 (P0672) i 17058 (P0674) - 1,2 i 4 cylinder - trzeci nie. Skasowałem i nie wróciły - wniosek że pokazały się po wymianie ale czemu tylko 1, 2 i 4? Nie mam pewności czy dobrze, że je usunąłem.

Kilka razy podłączałem VAGa i tylko raz pokazał się błąd:

16489 P0101 Mass Air Flow Circuit - G7 - signal outside tolerance

Auto "na zimno" pracuje w miarę normalnie, problemy pokazują się po zagrzaniu. Na zimno pali na dotyk, jak się rozgrzeje to trzeba kręcić kilka sekund.

Wypiąłem wtyczkę z przepływomierza i problem "szarpania" oraz dymu zniknął ale dalej na biegu jałowym pracuje nierówno.

Po odpięciu wtyczki od przepływomierza pokazało błąd:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl

Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3

Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618

Software Coding: 0000072

Work Shop Code: WSC 00415 210 91453

VCID: 75EAE38A239B20B4

1 Fault Found

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 693 /min

Torque: 66.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 00101100

Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

Readiness: 0 0 0 0 1

Czyli chyba prawidłowo. Martwią mnie obroty bo na zegarze tak źle nie jest a wszystkie inne pomiary pokazuje :

903 /min Engine Speed (G28)

Poniżej logi tylko statyczne z wypiętym przepływomierzem. Czy z tego można coś wywnioskować? Jezeli logi są wykonane przwidłowo :embarrassed: to był pierwszy raz.

Proszę o komentarz :hi:

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65540.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65541.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65541.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65543.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65544.html

Jutro zrobię dla porównania logi z wpiętym przepływomierzem i dynamiczne (nie miałem nikogo na przjażdżkę a pierwszy raz nie chcę sam się bawić podczas jazdy)

Jeszcze raz proszę o komentarz czy te logi są prawidłowo zrobione i czy z tego coś wynika? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens ma logowanie z wypiętą przepływką - przecież tak niczego w tej kwestii nie ustalimy. Poza tym po co log grupy 014 skoro silnik ma tylko 4 cylindry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jak napisałem przepływka jest na złom a chodzi o ustalenie ewentualnych innych dolegliwości.

Co do grupy 014, kozystałem z toturiala znalezionego na TYM forum dla innego silnika z, że jestem zielony to nie wiedziałem że grupa 014 jest TYLKO dla ilości cylindrów innej niż 4.

Dziekuję za uwagę i następnym razem nie będę logował grupy 014. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonaj logi dynamiczne... chociaz już po tym co zrobiłes widac, ze przeplywomierz zdechł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na początek błąd jaki się pokazał ale to może po wypięciu wtyczki z przepływomierza.

1 Fault Found

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame

RPM: 693 /min

Torque: 66.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 00101100

Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

Readiness: 1 1 0 0 1

Monday,12,December,2011,17:38:54:46862

Poniżej ligi statyczne z wpiętą wtyczką - czyli w teorii działającym przepływomierzem - jak działającym to się mam nadzieję dowiem, a w zasadzie to upewnię.

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65590.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65591.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65592.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65593.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65594.html

Wieczorem wzucę logi dynamiczne.

Nowa przepływka dopiero jedzie i trudno powiedzieć czy będzie w przyszłym tygodniu czy nie bo jedzie z Polski. Jak tylko zamienię to zrobię logi i się "pochwale".

Czekam na bity do odkręcenia przepływomierza - takich nie miałem, wyczytałem, że to torx TS ale nie że torx TS pięcio ramienny - powinny być na dniach to wyczyszczę przepływomierz i zamieszczę logi z "czyszczonego".

Tyle mogę na razie zrobić. :wallbash:

Czy można normalnie (spokojnie) autem jeździć z wypiętą wtyczką przpływomierza (na desce świeci się piktogram "silniczka" bo błędu nie kasowałem. I tak wypnę po zrobieniu logów dynamicznych - czy nie wypinać i skasować?

Proszę o radę a szczególnie o odpowiedź na ostatnie pytanie. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapnij wtyczke i tak jezdzij... jak zmienisz przeplywomierz ... skasuj bład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapnij wtyczke i tak jezdzij... jak zmienisz przeplywomierz ... skasuj bład.

Dzieki za radę, zapiąłem i jeżdżę. :hi:

Niestety z przyczyn niezależnych próby dynamiczne się nie odbyły :wallbash:

Jak to mówił kapitan Stopczyk - wyżej wała nie podskoczysz :confused4:

Mam nadzieję, że jutro się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co rozwiązałeś problem?Bo ja bym obstawiał EGR bo miałem takie same objawy jak opisałeś na początku.Podpiołem pod VAG pokazało błąd przepływomierza,okazało się poluzowana kostka,wpięta ponownie nie pomogła.Dzień później kupiłem nowy EGR autko śmiga jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie czekam na bity żeby odkręcić i wyczyścić przepływomierz. Potem pologuję i zobaczymy. Jest opcja że EGR też wyczyścimy i zobaczymy. Nie bardzo mi się uśmiecha kupować i EGR i przepływomierz :cool1:

Z tego jednak co tu czytam to na 99% przepływomierz, tym bardziej że jak go wypnę to jest odczuwalnie lepiej.

Pewności nie mam no i oto TU jestem :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie czekam na bity żeby odkręcić i wyczyścić przepływomierz. Potem pologuję i zobaczymy. Jest opcja że EGR też wyczyścimy i zobaczymy. Nie bardzo mi się uśmiecha kupować i EGR i przepływomierz :cool1:

Z tego jednak co tu czytam to na 99% przepływomierz, tym bardziej że jak go wypnę to jest odczuwalnie lepiej. :thumbup:

Pewności nie mam no i oto TU jestem :notworthy:

Mam pytanie. Czyszczenie robisz samym alko. Izopropylowym, czy i pędzelek?

btw: Jeśli lmm zaliczyło zgon to czyszczenie nie pomoże raczej.

Z tego co widać to PD :good:

pozdrawam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No początek bez pędzelkowania bo podobno bezpieczniej. Planuję kąpiel w alkoholu :naughty: dla przepływomierza i zobaczymy.

Nie wywróżę zanim nie zrobię - i tak go wymienię bo wszystkie znaki na niebie i zemi oraz podpowiedzi ludzi z doświadczeniem (wiekszości) wskazują na przepływomierz ale chcę coś chociaż spróbowaćzrobić bo aż żal do auta wsiadać i patrzeć jak się męczy :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa spostrzeżenia:

1. Podczas logów statycznych w BS "mrugała" na desce kontrolka świeć żarowych - czy to normalne?

2. Piktogram "silniczka", który świecił się na desce i jak myślałem sygnalizował błąd przepływomierza zgasł - błędu nie kasowałem - czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sztomel - na taką właśnie odpowiedź liczyłem :>[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 19:09_________________________________________________Chwilę to trwało ale musiałem poczekać na bity do rozebrania przepływomierza. W sumie to nie wiem co tam było do mycia - wygląda jak nowy.

Tu są zdjęcia przepływomiera:

http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0301uy.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/846/img0302bd.jpg/

To tylko aby zobrazować jak toto wygląda - jak ze sklepu - nie chcę otwierać nowego wątku typu "patrzcie jaki mam piekny przepływomierz". Wiele na forum czytałem no i ten nie ma "drucika", "termistora", "rezystora". Czy to że jest "jak nowy" i nie ma tego czegoś może oznaczać że został wymieniony na niewłaściwy? Nowy już do mnie jedzie ale jeszcze go nie widziałem więc nie mam do czego porównać.

Poniżej logi wykonane na "umytym" przepływomierzu":

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66166.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66167.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66168.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66169.html

http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66170.html

Proszę o komentarz co z nich wynika.

Dzisiaj wywaliło błąd EGR plus standard przepływomierz ale inny niż za pierwszym razem.

3 Faults Found

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame

RPM: 693 /min

Torque: 66.0 Nm

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 00101100

Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1827 /min

Torque: 52.0 Nm

Speed: 28.0 km/h

Load: 15.7 %

Duty Cycle: 99.6 %

Mass Air / Rev.: 335.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 000 - -

Freeze Frame

RPM: 1953 /min

Torque: 0.0 Nm

Speed: 63.0 km/h

Temperature: 29.7°C

Mass Flow: 0.00 g/s

(no units): 2.59

Temperature: 81.0°C

No i nie ukrywam, że mnie to martwi.

Obmacałem wszystkie połaczenia węży na dolocie, w sumie cały silnik. Nie znalazłem nic co wskazywałoby na nieszczelność czy pęknięcie. EGR wygląda jak nowy, nic nie cieknie:

http://imageshack.us/photo/my-images/857/img0304ka.jpg/

Suchy i czysty. W środku jeszcze nie byłem, znajdę trochę czasu to wyczyszczę. Skończyły mi się pomysły jakie miałem na podstawie informacji wyjętych z forum :wallbash:.

Jedyne co mogę to poprosić o pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że wczoraj znowu była jakaś "zawiecha". Auto odpaliło na dotych ale nie chciało jechac. Przy próbie ruszenia obroty szły w dół, bez wciśnięcia sprzęgła pewnie by zgasł. Po kilkunastu sekundach "dotykania" gazu obroty poszły w górę, auto ruszyło i dalej jechało jakby nigdy nic.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2011, 22:53_________________________________________________

Wykręć EGR i zaślep jak pomoże to jest do wymiany :wink4:

Dzięki za radę jak pisałem złapię czas to go na warsztat wezmę.

Czy Ty widziałeś swój przpływomierz? Auto w sumie to samo więc teoretycznie powinien być taki sam - chodzi o ten "drucik", "termistor", "rezystor".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co przyglądam się Twojemu tematowi od początku.Twoje autko wykazuje takie same objawy.U mnie zaczęło się od tego,że wjechałem z dość dużą prędkością w kałużę i od razu zapaliła się kontrolka silnika.I tutaj pojawił się problem jechałem do Danii na drugi dzień do pracy niebardzo jest wracać,autko odrazu weszło w tryb awaryjny jechałem autostradą max 100km/h nie chciało wejść na obroty pow2000tyś.Jakoś dojechałem,tylko po drodze jak jechałem przez miasto to zauważyłem,że ruszając zostawiam za sobą czarną chmurę.Jeździłem po Danii chyba tydzień czasami nawet gasł na skrzyżowaniu,ja mu w gaz a on zgasł normalnie się dławił kupa dymu i brak mocy pogazowałem i spokój na jakiś czas.Poszperałem na forum i postanowiłem zamówić EGR wymieniłem autko wróciło do życia jak nowe.Po powrocie do kraju podpieliśmy VAG wykazało jeszcze błąd przepływomierza błachostka odpięta kostka.Przeczytaj dokładnie i wyciągnij wnioski :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zakończenie tematu dla potomnych.

Wszyscy mieli rację. Padł i EGR i przepływomierz.

EGR rozsypał się na obwodnicy Berlina - gruba wtopa ale Niemcy w salonie Audi zrobili ładnie i szybko :)

Przepływomierz wywalało dalej, jak podejrzewałem poszedł na złom.

A przy okazji rozleciał się napęd łańcuchowy pompy oleju a zaraz za nim poleciała i pompa - na szczęście w Polsce.

Wszystkie przygody kosztowały jakieś 9000 PLN :wallbash: i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego Audi :)

EGR - 400 Euro

Przepływomierz - 400 PLN

Robota z pompą oleju - 7000 PLN

Doświadczenie - bezcenne ;(

Podobno cudem ominęła mnie przyjemność wymiany silnika bo zaczęło już "brać" panewki.

Tu przestroga dla wszystkich - na FISie nie wyświetlił się komunikat "OIL PRESURE" - nikt nie umiał mi wyjaśnić dlaczego.

I temat zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...