Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Demontaż turbo


siejka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie potrzebuje pomocy, chciałem zabrać się za czyszczenie kierownic w turbinie, ale napotkałem problem z jej odkręceniem, mianowicie nie mam pojęcia jak odkręcić

-turbinę od katalizatora(wydechu) 2 śruby idą (13mm) bez niczego natomiast na 3 nie jestem nawet w stanie założyć klucza oczkowego za mało miejsca (strzałka1)

-1 śrubę (13mm) która jest przykręcona pod turbina (mocuje od dołu turbinę do ramy) (strzłka2)

-oraz jak odkręcić turbinę od kolektora wydechowego (3 śruby 12mm) (odkręcać od kolektora czy z całym kolektorem) (strzałka3)

Na zdjęciu zaznaczyłem w miarę możliwości te śruby które stwarzają problemy

imag0776.jpg

Proszę o pomoc bo rozgrzebałem auto i nie mogę skończyć, na forum są opisy ale nie tycza się tego silnika a u mnie rozwiązanie jest nieco inne

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=177549.0;highlight=demontaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągasz z całym kolektorem klucz 12mm, odkręć sobie puszkę od filtra i dojdziesz do śrub od wydechu, rurkę smarowania musisz uważać żeby nie ukręcić (zrób kontrę z dwóch kluczy) i na dole masz jeszcze powrót oleju...powodzonka :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko co moglem wyciągnąłem, tylko została mi właśnie ta 1 z 3 śrub (13mm) przy wydechu (wygląda to tak jakby rura od wydechu była krzywa) i pod turbo 1 szt (13mm), zdjęcie mam trochę nieaktualne, jutro wrzucę lepsze może będzie mi łatwiej wytłumaczyć o które konkretnie chodzi. i właśnie tych 2 śrub nie mogę przeskoczyć bo nie mogę nawet klucza nałożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj w wątku czyszczenie turbiny albo zapieczone łopatki vtg, pokazałem tam ja i koledzy jakie klucze są potrzebne, wszytsko idzie odkręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cala podstawa to polewanie przez pare dni srub jakim penetrantem odrdzewiaczem tez sruby mialem zawalone rudym 102 :decayed: oraz dobre klucze :)zrob jak kolega wyzej ci napisal poszukaj w tym watku co i jak;)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubę od spodu silnika odkręcasz długą nasadką 12 na przedłużce ,śrubę na zdjęciu numer 3 odkręcasz płaskim kluczem tylko ona jest tak zapieczona że czasem trzeba ją delikatnie puknąć aby się ruszyła ja uzyłem do tego przecinaka żeby ją ruszyć oczywiscie wszystkie śruby wcześniej polewasz wd 40 lub colą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie pamiętam jakich kluczy używałem żeby wyjąc turbinę ale na pewno nie było to nic wykwintnego tzw klucze płasko oczkowe i nasadki może z Cardanem. ale na pewno nie demontowałem kolektora, tylko ze nakrętki były w większości w takim stanie ze pokusiłem się o ich wymianę na nowe przy zmianie turbiny, za które to nakrętki musiałem zostawić odpowiadaniom sumę w aso:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 to są nakrętki 12mm, nie używaj kluczy 13 bo zniszczysz nakrętki i dopiero będziesz pytania zadawał, po drugie nie zaczynaj kluczem oczkowym tylko nasadką sześciokątną, która lepiej trzyma. Potem sobie kręć czym chcesz ale pierwszy opór pokonuj 6kątną. Bezcenna może okazać się rada kolegi dotycząca wcześniejszego smarowania jakimś wd itp. Przydałby się zestaw małych nasadek z tryczką ,ja mam 4 różnej długości przedłużki, tryczkę miałem bo połamałem przy tej robocie i użyłem takiej zwykłej dźwigni z ruchomym prętem. Jak nie wiesz o co chodzi to jutro mogę wkleić foto.

Ja robiłem tak:

-demontaż obudowy filtra powietrza, klucz 10

-demontaż zaworu EGR, klucz 12

-demontaż kolektora ssącego, imbus 6

- demontaż rurki od kolektora wydechowego do EGR, klucz 12

(nie ma konieczności demontażu 3 ostatnich elementów ale nieco ułatwia to sprawę i przy okazji można poczyścić to i owo)

-odkręć przewód smarowania od korpusu silnika (klucz nasadowy 12), następnie odkręć go od turbiny (klucz 17 płaski lub profesjonalniej taki do przewodów hydraulicznych). Podnieś i odegnij przewód, będzie leciał z niego olej, szmatka się przyda. Z tym odginaniem to tak ostrożnie. Jedno, że przewód jest dosyć sztywny dwa to, że nie ma potrzeby odginać go za bardzo. Pomoże to ze śrubą nr1.

-odkręcasz wydech (jak masz czas to wywal KATA usłyszysz turbo) i odciągasz wydech do tyłu. powinien zejść ze szpilek. ja to robiłem 12 oczkową powoli ale da radę

-odkręcasz turbo od kolektora wydechowego (trzy śruby 12) - to samo, powoli ale do celu

-niespodzianka - pod turbiną jest czwarta śruba, u mnie to była jedyna 13 i wkręcałem ją potem 1,5h. Udało się tzw trzynastką na patyku.

-nie powiem Ci jak odkręcić przewód dolny - powrotny bo się na tym zatrzymałem.

Nakrętki 12 są nietypowe i niby można użyć 13 ale nie wszędzie wejdzie grubsza z zewnątrz nasadka 13mm. Pamiętaj o tym. Ja w turbo miałem uszkodzoną jedną szpilkę, na szczęście gwint w korpusie turbiny był ok mogłem zastąpić ją zwykłą śrubą 13 z odpowiedniej długości gwintem.

Większość teraz wydaje mi się łatwa jak 2x2 a uwierz mi warunki mam kiepskie. Auto na dębowych klockach pod chmurką i tak cały czas, łącznie z rozrządem. Dasz radę!!!

Powodzenia :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...