Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Bieżnikowane opony


karol2984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, muszę już kupić nowe oponki. Tak myślałem o bieżnikowanych są prawie 2 razy tańsze, ale tylko na tylną oś z przodu kupić nówki, co o tym sądzicie?

http://moto.allegro.pl/continental-195-65-15-bieznikowana-i1978419263.html na tył coś takiego powiedzmy

http://moto.allegro.pl/michelin-alpin-a4-195-65-r15-bardzo-dobra-cena-i1994755655.html na przód takie na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam osoby jeżdzące na bieznikowanych i im to nie przeszkadza. Ja bym się chyba bał ale może to kwestia przekonania się.

Na takich oponkach bałbym sie szczególnie w lato jak czasami sie zdarzy prędkość 160km/h to jakos im bym nie zaufał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym używkę niż bieżnikowaną. Jeszcze do tego 15 cali.... Za 200zł z groszami można kupić nową i masz na kilka sezonów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o zimowe, letnie mam nowe, a co mogło by się stać z taka oponą, tylna oś mniej jest obciążona to może i lepszych opon nie trzeba a za cenę jednej nowej miał bym 2 bieżnikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już 3 sezon w zimie na oponach bieżnikowanych o dokładnie takim bieżniku jak pokazałeś w pierwszym linku i nie mogę złego słowa powiedzieć, po 2 sezonach minimalne zużycie bieżnika, trzymają ok, trochę chuczą ale można się przyzwyczaić :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi tylko o zimowe, letnie mam nowe, a co mogło by się stać z taka oponą, tylna oś mniej jest obciążona to może i lepszych opon nie trzeba a za cenę jednej nowej miał bym 2 bieżnikowane?

z ta tylko różnica ze jak kupisz nowe opony na zime i nie głupiejesz a opony przechowujesz poprawnie to na 4 lata masz niezawodne opony.

Zalezy też jak jest zrobiona taka opona bo niektórzy wytwórcy bierznikowanych sie nie przykładają i potem sie robia pęknięcia bieznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie wyobrażam to tak. Bieżnikując oponę, wycinają z niej gumę, przez co staje się cieńsza i mniej wytrzymała. Jeżeli taka opona wystrzeli przy 120km/h konsekwencję mogą być drastyczne... Koszty nie są takie straszne przy 15 calowych kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz tylko mialem do czynienia z bieznikowanymi oponami zimowymi i powiedzialem sobie nigdy wiecej,opon nie dalo sie faktycznie wywazyc,bily tak ze masakra jakby byly kwadratowe,nigdy wiecej tego szajsu,lepiej kupic uzywki niz nowe bieznikowane opony,co do chinskiego szajsu tez sobie daj spokoj,kup porzadne opony klasy premium,w koncu chodzi o twoje bezpieczenstwo a na tym sie nie oszczedza,pozdrawiam.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może lepiej jakaś słabszą nową np. jakiś linglong lub coś podobnego?

Miesiąc temu kupiłem letnie, używane Goodyeary 16 cali po 90% stanu, za 140zł za sztukę, rocznik 2009, bo na wiosnę będzie wszystko przebrane. Mamy połowę grudnia i dopiero za zimówką się rozglądasz? Pojedź do jakiegoś gumiarza co handluje oponami używanymi. Na pewno coś wybierzesz rozsądnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiadomo michelin klasa premium to musi byc ok,smigalem na michelinkach alpin w swojej poprzedniej B5 i nie mam zastrzezen co do tej opony,moge polecic jeszcze dunlop winter response tez uzywalem w A2 swojej i rewelka,nokiany wiadomo,co do uzywek to pamietaj ze jak opona zimowa ma 4mm bieznika to tak na prawde nadaje sie do wymiany zgodnie z zaleceniami,wiec jezeli chodzi o zimowki jak najbardziej polecam nowe opony tym bardziej ze szukasz rozmiaru 15 cali wiec drogie nie beda,pozdrawiam..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze na Alpin A3

http://www.salon-opon.com/opony/zimowe/Michelin/ALPIN-A3-MO/195-65R15/_o19507.html

Drugi sezon i bardzo sobie je chwale a po dwóch zimach prawie nie widać zużycia. Co fakt to fakt ale 2 sezony temu dałem po 250zł za sztukę. W tych z linka nie wiem co oznacza oznaczenie MO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze na Alpin A3

http://www.salon-opon.com/opony/zimowe/Michelin/ALPIN-A3-MO/195-65R15/_o19507.html

Drugi sezon i bardzo sobie je chwale a po dwóch zimach prawie nie widać zużycia. Co fakt to fakt ale 2 sezony temu dałem po 250zł za sztukę. W tych z linka nie wiem co oznacza oznaczenie MO.

Kolego to ze nie widac zuzycia bieznika to akurat nie na plus jezeli chodzi o zimowe opony,im bardziej miekka mieszanka w zimowych oponach tym opony sa lepsze i wcale wyznacznikiem dobrej opony zimowej nie jest to ze bieznik zuzywa sie wolno,w dobrej oponie zimowej bieznik zuzywa sie szybko tak jak w goodyear ultra grip8 i trzymanie jest rewelacyjne,proponuje poczytac testy opon zimowych tam jest wszystko czarne na bialym,nie ma rewelacyjnej zimowej opony z wolno scierajacym sie bieznikiem,pozdrawiam...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdze na Alpin A3

http://www.salon-opon.com/opony/zimowe/Michelin/ALPIN-A3-MO/195-65R15/_o19507.html

Drugi sezon i bardzo sobie je chwale a po dwóch zimach prawie nie widać zużycia. Co fakt to fakt ale 2 sezony temu dałem po 250zł za sztukę. W tych z linka nie wiem co oznacza oznaczenie MO.

Kolego to ze nie widac zuzycia bieznika to akurat nie na plus jezeli chodzi o zimowe opony,im bardziej miekka mieszanka w zimowych oponach tym opony sa lepsze i wcale wyznacznikiem dobrej opony zimowej nie jest to ze bieznik zuzywa sie wolno,w dobrej oponie zimowej bieznik zuzywa sie szybko tak jak w goodyear ultra grip8 i trzymanie jest rewelacyjne,proponuje poczytac testy opon zimowych tam jest wszystko czarne na bialym,pozdrawiam...........

oj chyba sie nie zrozumieliśmy.

Poczytaj i zobaczysz że Micheliny sa jednymi z najmietrzych opon. Wiele ich nie przerobiłem ale z tych co widziałem to te Micheliny były najmiętsze.

A to że mało się zuzywają to nie jest wada. Bo to tez zalezy od stylu jazdy dlatego zaznaczyłem w pierwszej wypowiedzi że

jak kupisz nowe opony na zime i nie głupiejesz
.

A to że opona się ściera mocno to tez nie jest wyznacznik tego że ta opona jest taka dobra :przebiegly:

goodyear ultra grip8 i trzymanie jest rewelacyjne
pewnie wielu użytkowników by Cię poklepało po pleckach a część zostawiła to bez komentarza :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tirach sie nacina opony, w osobówkach sa nadlewane, wszystko zalezy od jakosci wykonania. Jako zimówki, do jazdy głownie po miescie sie nadają, mają nowy, głęboki bieżnik, wiec są lepsze niz kilkuletnie opony z bieznikiem 5mm.

Co do letnich to nei polecam, przy wysokiej tem moga sie rozklejać

Polecam http://www.gold-gum.pl/, mialem w poprzednim samochodzie opony tej firmy, zimówki były ok. wiadomo ze sa w tyle za oryginalnymi oponami, ale to dobra alternatywa dla osób jezdzacych głownie po miescie, z niezaduzymi predkosciami(120km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje poczytac testy opon zobaczycie jak wypadaja micheliny w porownaniu z goodyear daleko z tylu,mimo tego ze goodyear ma duzo wieksza scieralnosc bieznika po pzrejechaniu kilku tysiecy kilometrow zachowuje duzo lepsze wlasciwosci jezdne niz Michelin w ktorym zostalo duzo wiecej bieznika,taka prawda nie wymyslona tylko potwierdzona w testach,pozdrawiam........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje poczytac testy opon zobaczycie jak wypadaja micheliny w porownaniu z goodyear daleko z tylu,mimo tego ze goodyear ma duzo wieksza scieralnosc bieznika po pzrejechaniu kilku tysiecy kilometrow zachowuje duzo lepsze wlasciwosci jezdne niz Michelin w ktorym zostalo duzo wiecej bieznika,taka prawda nie wymyslona tylko potwierdzona w testach,pozdrawiam........

w jakich testach :decayed: Te wszystkie testy to pic na wode fotomontaż. Ranking sie układa w zależności od tego ile który producent wyłoży kasy testującemu takie się wnioski wyciąga :przebiegly:

A jak Kolego definiujesz trzymanie bo może nie mówimy o tym samym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na uwadze test opon zimowych o rozmiarach 205/55/16 na dystansie 8 tysiecy kilometrow

Michelin Primacy Alpin po 8 tysiacach wzgledna wysokosc bieznika 100%

Dunlop SP Winter Sport-92,7%

Sportiva-82,7%

Pirelli Winter 210 Sottozero-80%

Bridgestone Blizzac LM-25-77,3%

Continental WinterContact TS810-66,4%

Goodyear Ultragrip 7+-62,7%

Mimo tego ze bieznik w oponach goodyear najszybciej sie zuzywa zapeania jednak najlepsza trakcje,najkrotsza droge hamowania,najwyzsza zmierzona predkosc na sniegu oraz najlepsze wyniki przy aquaplaningu,podsumowania:

Juz przy przebiegu 8 tys km wlasciwosci opon zimowych znaczaco sie pogarszaja,co ciekawe nie zalezy to wcale od ceny zamontowanego ogumienia.W dodatku kupujac opone ktora zuzywa sie najwolniej-Michelin niekoniecznie dokonujemy najlepszego wyboru.Kierowcy powinni wybierac jezeli moga sobie na to pozwolic opony zimowe z miekkiej gumy,Wprawdzie zuzywaja sie one szybciej ale w warunkach zimowych zapewniaja duzo lepsze prowadzenie-Goodyear,oczywiscie kazdy moze sie kierowac innymi porownaniami i ni emusi sie z tym zgadzac,test byl jednak pzreprowadzony i uwazam go za miarodajny,pozdrawiam..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...