Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Odpowietrzanie i ogrzewanie


Matik_A4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

Mam mały problem z moją Audiczką. Otóż gdy ją kupiłem grzała jak głupia po pół roku przyszedł czas na wymianę całego rozrządu (pęknięta pompa wodna) Zaprowadziłem furkę do mechanika dałem części (wszystko orgi) po 2 dniach samochód był gotowy zalany świeżym płynem. Myślałem że już wszystko jest dobrze. Niestety wystąpił problem z ogrzewaniem dmuchało tylko zimnym powietrzem mimo że tem. ustawiona była na max i silnik był nagrzany do 90C. No ale pomyślałem że może musi wszystko się po docierać niestety nie była tak. Potem założyłem gaz (b.dobry nie żałowałem na to). W końcu postanowiłem podjechać do tego mechanika i powiedzieć co jest. Usłyszałem odpowiedź że "samochód z gazem nie będzie grzać" ale nie chciało mi się w to wierzyć wcześniej miałem Nexia z gazem i grzała że nie można było wytrzymać. Zacząłem szukać po różnych forach. Znalazłem żeby odpowietrzyć układ bo może być zapowietrzony. No to zabrałem się za to i fakt pomogło ale po 2 dniach znów to samo no to jeszcze raz odpowietrzyłem tym razem troszkę słabiej grzało już myślałem że pomogło ale się zawiodłem. Kolega powiedział że może też być nagrzewnica zapchana (tylko że nie wiem jak ją wyczyścić). Słyszałem że jest też gdzieś drugi odpowietrznik ale nie mogę go zlokalizować... Nadchodzą mrozy a nie mam zamiaru jeździć w zimnie. Może wiecie jaka może być jeszcze przyczyna i co mam zrobić żeby w końcu normalnie grzało jak przed wymianą. Dodam że uszczelka pod głowicą jest dobra. Niema oleju w płynie ani płynu w oleju. Proszę o jakieś rady za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzniki masz w wężu co idzie do kabiny (zapomniałem w którym) ehh ta pamięć (patrząc od przodu to ten bliżej aku) zdejmujesz go i powinno sikać płynem od drogi masz po prawą kratką w zderzaku ja odpowietrzam tym pierwszym sposobem :hi:

jaka temp węzy górnym i dolnym co idą do chłodnicy oby dwa powinny być ciepłe,dwa te węże co idą do nagrzewnicy powinnny być gorące?? sprawdzałaś ??

może masz źle wpięty reduktor od gazu...?? a temu mechanikowi wylej kUBEŁ ZIMNEJ WODY na Łeb i zmień go jak najszybciej bo pier,,,,, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzyłem węże aż parzą jak się nagrzeje ;) ja też właśnie odpowietrzam tym pierwszym sposobem :tongue4: To z tym reduktorem nie chcę mi się wierzyć mechanik co instalował gaz naprawdę zna się na swojej robocie byle komu bym nie oddał mojej niuni żeby ją zagazował. A czy jest jakaś różnica którym sposobem się odpowietrza??? A może to jest wina zapowietrzonej nagrzewnicy bo jak ściągam ten wąż to leci para dopiero jak przycisnę parę razy ten przewód górny to zaczyna "sikać" płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze co za tępy trep z tego twojego mechanika , pierwszy raz słysze o tym że samochody z gazem nie mają ogrzewania , zmień go jak najszybciej. Co do twojego problemu to wszystko wygląda na to że masz coś gdzieś lekko przytkane albo coś nie tak robisz z tym odpowietrzaniem . A jeżeli chodzi o to jak sprawdzić czy nagrzewnica jest zatkana to zdejmij te dwa węże które idą do kabiny , jak masz dostep do węża z wodą to wepchnij go w jedną z rurek które wychodzą z kabiny i zobacz jak leci woda z drugiej rurki , tak samo zrób w drugą stronę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja też tak się zdziwiłem... jeb*ć go :gwizdanie: O dzięki za radę zboczymy czy zatkana dam znać czy to wina tego ;) Miejmy nadzieję że to będzie przyczyną tego bo teraz to już na dworze cieplej niż u mnie w samochodzie... :kwasny: Może jeszcze któryś z kolegów ma jakieś propozycje co może być nie tak? :cool1:[br]Dopisany: 21 Grudzień 2011, 18:09_________________________________________________mikaszi mam do Ciebie jeszcze małe pytanko :tongue4:

Powiedź mi jeśli wiesz ;) Jak dobrze odpowietrzyć układ bo może rzeczywiście coś źle robię. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączasz silnik ustawiasz na klimatroniku na high albo na max ciepło jak nie masz klimatronika i otwierasz korek zbiorniczka wyrównawczego (pamiętaj żeby to robić na zimnym silniku żebyś się nie poparzył) i odkrywasz dziurkę odpowietrzającą na wężu idącym od nagrzewnicy i czekasz aż płyn poleci. Jak zacznie ubywać ze zbiorniczka to dolewasz tak długo aż poleci przez odpowietrznik i uzupełniasz w zbiorniczku do MAX. Wtedy nagrzewasz mocno auto żeby termostat puścił (na zamkniętym zbiorniczku) i sprawdzasz jeszcze czy po rozgrzaniu/przejażdżce ostrzejszej trzeba dolać płynu, jak tak to na zimnym silniku dolewasz i gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:witam kolegów. chciałbym się przyłączyć do dyskusji ze swoim problemem związanym z ogrzewaniem. kilka dni temu na światłach na skrzyżowaniu skoczyła temperatura i zgasł silnik. wygoniło płyn, po uzupełnieniu płynu nie mogę uzyskać ciepła w aucie. nagrzewnicę płukałem, odpowietrzałem przez zsuwanie przewodów z nagrzewnicy, zauważyłem że na wolnych obrotach przez dziurkę co chwila jest bąbelek powietrza a jak przy-gazuję to wtedy sika woda. teraz jak jadę około 100 to dmucha ciepłym klima na max jak zwolnię do 60 to jest zimno. poradźcie, pomóżcie proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: witam clima na 51 pokazuje 90 na zegarach też przewód do chłodnicy górny ciepły a dolny zimny przy nagrzewnicy oba gorące
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...