Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Rozrząd AFN nie odpala


Kombik84

Recommended Posts

Witam wszystkich i mam proźbę o pomoc. A4 z silnikiem AFN po wymianie rozrządu na blokadach nie odpala motor. Wszysko zgrane jest na znakach tak jak powinno być i d*pa nie pali. Ustawienie pompy i regulacja kąta wtrysku nic nie pomaga a wręcz przeciwnie gdy obracam pompą wartoś w blokach 000 pozycja 2 sie nie zmienia i wynosi 038. Nie mam już pomysłów co jest nie tak. Rozrząd dobrze poskładany świeczki grzeją paliwo podaje. Jeśli ma koś jakiś pomysł to prosze o pomoc. Dziękuje i pozdrawiam Krzysiek

Link to comment
Share on other sites

Jak przed wymianą rozrządu palił to na pewno jest coś skopane znak na kole zamachowym ustawiony i i pręt o średnicy 15 mm wchodzi w pompę wtryskową w filtrze paliwa jest paliwo sprawdz koniecznie i czy jest napięcie na zwór N109 też szukałem kiedyś przyczyny że auto nie pali i na wtryskach leciała ropa a mimo to nie palił okazało się zę się zapowietrzył i filtr paliwa był pusty.Próbowałeś odpalić na samostart np plak

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze nie próbowałem ale odpowietrzałem go odpuszczajac koronki na wtryskach i sprawdzałem cykl pracy pompy czy na pierwszym GP zwrotnym tłoka podaje paliwo na pierwszy wtrysk i jest ok. Ostatecznie sprawdze go plakiem ale myśle co może byc nie tak. Jedno co zauwazyłem to że jak ruszam pompą i ja przestawiam to czasem kopci a czasem nie. Jak kopci to tak jakby próbował zapalić przez 3-4 sek i d*pa potem znów kręci bez oznak próby odpalenia. Narazie ładuje aku więc do wtorku staram sie wykąbinowac co może byc jeszcze nie tak.

Link to comment
Share on other sites

a moze auto ma jakies zabezpieczenie...?? o czym klient cie nie poinformował... bo w AFNie nie ma co tam popsuc aby motor nie zapalił... chybva ze gdzies cos rozłaczyłes...ale to by był jakis bład w sumie...

Link to comment
Share on other sites

Żadnej dodatkowego zabezpieczenia nie ma.... Bracik niczego nie zakładał więc ta teoria odpada... Niby prosty bo mój nie pierwszy rozrząd w życiu ale niestety jest ten pierwszy raz i kłopot stoi w garażu :confused4:

No i brak jakichkolwiek DTC no chyba że alternator musi byc podpięty??? Bo teraz mam rozebrany przód i wyciągnięty alternator tez... Jedyna rozpięta część związana z motorem...

Link to comment
Share on other sites

Jak ruszasz pompa i raz kopci a raz nie. To źle złożyłeś. Musisz dobrze ustawić kąt.

Link to comment
Share on other sites

U mnie blokada w kole pompy nie wchodziła jak należy i też za pierwszym razem nie odpalił. Musiałem nacisnąć na tą blokadę w kole pompy, koło obróciło się odrobinę w w takiej pozycji naciągnąłem pasek zębaty. Wyglądało to kiepsko ale za drugim razem odpalił. Do dzisiaj mam wątpliwości czy nie porobiłem stempli na tłokach bo jakoś tak dudni przy odpalaniu ale jeździ i to bardzo dobrze więc olewka. Na pewno będzie jeszcze powód żeby głowicę zdejmować.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

spij spokojnie pompe mozesz obrocic i o 180 i nic.Jezeli walek i wal dobrze ustawisz nie ma opcji uszkodzenia silnika,tyle ze nie odpali jak rozkalibrujesz pompe

Link to comment
Share on other sites

prawdo podobnie brak altrnatora jest problemem. elektronikiem nie jestem ale cos tam słyszałem ze jak alternator ma złe ładowanie to vag bzdury pokazuje czy cos tam.... moze sie myle... ale sadze ze tu jest problem.

Link to comment
Share on other sites

prawdo podobnie brak altrnatora jest problemem. elektronikiem nie jestem ale cos tam słyszałem ze jak alternator ma złe ładowanie to vag bzdury pokazuje czy cos tam.... moze sie myle... ale sadze ze tu jest problem.

Alternator nic do tego nie ma.. :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Witam Ponownie dziś poswięciłem godzinke w garażu i dalej to samo. Auto zapala na samostarcie i puki mu podaje to chodzi w między czasie odczyt w grupie 000 poz.2 to 255 i regulowanie w lewo lub w prawo nic nie pomaga. Albo ja zle coś ustawiam albo sam juz nie wiem 255 to ustawienie pompy poza zakresem ale w dziesięciu różnych pozycjach ustawienia pompy dalej pokazuje tak samo 255. Na chłopski rozum jak ustawie na fasolkach na środku to kulawo le powinien chodzić nawet jak pomoge mu samostartem s tu nic silnik staje i d*pa. Zaznaczam że pompa jest ustawiona na blokadzie serwisowej wałek zablokowany a wał w GP zwrotnym na pierwszym tłoku.

Musiałbym mieć cholernego pecha żeby przy wymianie rozrządu pompa padla w ciągu godziny bo dostała nowy pasek pod choinke hehe... Może ja coś robie źle przy ustawianiu pompy? Jak mocno wychylać ją w lewo lub prawo skoro odczyt pokazuje ciągle 255. Jakies pomysły??

Link to comment
Share on other sites

Na chłopski rozum jak ustawie na fasolkach

tu nie ustawisz na chłopski rozum ... zgubiłes "0" pompy - szukaj kogoś z KTS'em niech okresli poczatek tloczenia pompy - metoda prob i bledow bedziesz szukal wiecznosc ... niestety pompy z fasolkami maja to do siebie ze latwo zgubic "0" - czasami bywa i tak ze blokada na pompie nie oznacza "0" pompy (ktos kto sciagal kolo zebate z fasolkami - wie o co chodzi)

Link to comment
Share on other sites

Ale jak kręciłem motorem i popuściłem nakętke na pierwszym wtryskiwaczu przy pompie to po przejechaniu cyklu tryska mi paliwo jak minie oznaczenia na silniku... Więc punkt "0" jest i cykl pracy dobrze sie zaczyna na pompie tłok zaczyna opadać a pompa podaje paliwo na pierwszy wtrysk...

A silnik AFN nie ma fasolek na kole zębatym na pompie tylko jędną śrubę z klinem.....

A bynajmniej ten co ja mam nie ma....

Link to comment
Share on other sites

Poluzuj pompe i rurki wys,cisnienia,po czym przesun pompe do silnika,nast.przykrec pompe na jednej srobie tej od gory i dokrec rurki wys,cisnienia,po czym odpalaj auto.Jak odpali to podpinasz Vaga i na pracujacym silniku przestawiasz pompe jak Vag pokaze.

Link to comment
Share on other sites

Oki sprawdze tak jak napisałeś i sie odezwie. Próbowałem maxymalnie do silnika i od silnika ale nie popuszczałem przewodów. Może jak popuszcze to jeszcze bardziej sie da przestawić. Trzeba będzie spróbować wszystkiego... Dziwnie że nie chce nawet troszke zagadać chyba że jest za zimno. Jak jest tak mocno przestawiony żeby mógł odpalić. Świeczki grzeją więc nie mam już pomysłów...[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 14:58_________________________________________________Witam ponownie Temat zamknięty....

Auto odpalone i chodzi jak ta lala. Przyczyną był zerwany klin na pompie wtryskowej i przestawienie sie koła względem pompy o ząbek :hi: Gdybym mógł komuś kiedyś pomóc to zapraszam i Pozdrawiam....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...