Jump to content
IGNORED

[B6 AVF] PROSZĘ O ANALIZĘ LOGÓW AUDI a4 1,9 TDI


pawlak81

Recommended Posts

Proszę o analizę poniższych logów. W zasadzie nic się nie dzieje, ale wydaje mi się że trochę za dużo pali, 7,8 l/100km w cyklu mieszanym gdzie 20% jazdy to trasa, mimo wszystko wydaje mi się za dużo. Myślę też że jest trochę za głośny. Mam też dziwne odgłosy przy puszczaniu gazu, tak jakby dźwięk łożyska. Słychać je też przy przyspieszaniu przy obrotach ok 1500, oraz przy puszczaniu gazu podczas zmiany biegów. Podejrzenie padło na łożysko wirnika turbiny, ale pewności nie mam.

Wiem że logi nie są pełne, ale mimo wszystko proszę o analizę poniższych logów przez osoby bardziej doświadczone ode mnie. To jest moje pierwsze audi i pierwszy deasel, więc nie wiem co i jak powinno chodzić.

Ogólnie żadnych błędów VAG nie wykrył.

Proszę o odniesienie się do wszystkich grup jakie przedstawiłem. Prosiłbym nawet o krótkie stwierdzenie np. grupa 004 - ok, poprawnie lub przeciętnie, źle-wtedy proszę o wskazanie jak mogę to naprawić.

LOGI DO ANALIZY:

Statyczne

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66055.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66056.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66057.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66062.html - przy wyższych obrotach

Dynamiczne

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66052.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66053.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66054.html

Grupy: 020 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66431.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66432.html

Basic Settings

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66058.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_66059.html

Link to comment
Share on other sites

kat synchronizacji do poprawy widac w statycznej 004

najlepiej jak jest kolo 0 choc niektórzy mowia ze jak wynosi -0.6 to wtedy mniej pali:)

ogolnie spalanie masz w normie :hi:

Link to comment
Share on other sites

Ok, z synchro faktycznie powalcze. Słyszałem jednak, że czasami ludzie ustawiali na 0 i potem szybko zmieniali spowrotem na np +2,2, bo auto lepiej paliło.

A o pozostałych logach ktoś się wypowie. Zwłaszcza grupa 11 i 20 mnie interesuje?

Link to comment
Share on other sites

20 mnie interesuje?

a co takiego w tej grupie Cie interesuje

Link to comment
Share on other sites

020 to moment obrotowy, tu mi chodzi o to, czy wykres mocy silnika zachowuje się właściwie? Jak wspominałem to moje pierwsze tdi, i nie wiem czy wszystko gra z tym autem i te osiągi jakie uzyskuje odpowiada temu, że auto ma 130 KM. Czyli czy wszystko gra i auto ma te 130 koni. Ciągnie ładnie, ale nie mam porównania z innym 130 konnym silnikiem, więc nie wiem czy nie może lepiej.

Jeśli chodzi o katalizator, no to zakładam że ma. A może nie mieć? EGR też reaguje więc zaślepiony nie jest, zresztą sami oceńcie po logach, to chyba grupa 004. A czemu pytasz?

Co do tego dźwięku, to wydaje się że to wirnik turbiny lub jakaś mała nieszczelność i dlatego zrobiłem pomiar. Jednak wg zaleceń mojego znajomego, jeśli logi są ok, auto zachowuje się ok, to żeby tego nie ruszać.

Logi wg waszej opinii są ok, więc zakładam, żeby na razie nie ruszać. No chyba że ktoś coś wyłapie i podpowie żeby się tym zająć. Bo może być też tak, że to nie turbo.

Podaję linka do forum, gdzie ktoś inny ma podobny objaw i zamieścił filmik z nagraniem tego dźwięku jaki jest po puszczeniu gazu. U mnie jest tak samo: http://www.auditimes.pl/topic/976-halaszahaczanie-spod-maski-po-zdjeciu-nogi-z-gazu/

Trochę odbiegliśmy od tematu, więc wracając do analizy logów, wiemy już, przynajmniej wg grejf-a, że turbo jest ok, a reszta logów??

Link to comment
Share on other sites

reszta wygląda znosnie, bez obaw... T laduje ok, wysterowanie także (lecz co do huczy, to raczej turbo... zdejmij gume z T i poruszaj wirnikiem czy nie ma luzow wzdloznych i poprzecznych, jak tak to jakie...), przeplywomierz ok.

brakuje logów;

Grupa statyczna 013,018,023.

Link to comment
Share on other sites

020 to moment obrotowy, tu mi chodzi o to, czy wykres mocy silnika zachowuje się właściwie?

020 nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia

Link to comment
Share on other sites

020 nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia

to zwykla konwersja ...
Link to comment
Share on other sites

Ok, kąt ustawiłem, odziwo udało się za pierwszym razem, aż mam obawy czy aby napewno jest 0, ale logi wskazują że jest.

Logi po ustawieniu kąta synchronizacji:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/luki81_67633.html

Chyba jest ok??

Poza odpaleniem auta i odczytaniu logów po ustawieniu kąta nie testowałem jeszcze auta w czasie jazdy, bo aktualnie auto mam wyłączone z ruchu z innego powodu, ale jak przetestuje to podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Zapomniałem przy okazji sprawdzić te luzy na turbo o których wspomniał GREJF, ale jeśli to nie duży problem to może sprawdzę to w najbliższym czasie i ewentualnie podzielę się spostrzeżeniami.

Odbiegając trochę od tematu. Co do tego dźwięku, to dzięki za linka Biszczan. To jest coś dziwnego, na wskazanym linku jest 72 posty i nadal do końca nie wiadomo co to jest. Ludzie turbiny wymieniali na nowe i nic. Ostatecznie najbardziej podejrzana jest tzw. gruszka przy turbo. Ciekawym spostrzeżeniem jest fakt, że ten dźwięk pojawiał się ludziom po wymainie filtrów i zmianie oleju na MOTUL. Jest to tym bardziej ciekawe, że ja też należę do tego grona. Wniosek jest taki, żeby jeździć i się nie przejmować do póki nie ma innych objawów.

Wracając do tematu.

Czy coś jeszcze wynika z załączonych wcześniej logów czym powinienem się zająć.

Link to comment
Share on other sites

kąt ustawiłem, odziwo udało się za pierwszym razem

zacznij grac w totka - masz dar ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi i powiedzieć mi czy dobrze je zrobiłem i co tam jest nie tak błąd jaki wychodzi na vagu to klasyczne przeładowanie i nic więcej, auto powyżej 3 tys traci moc

Logi statyczne

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_001_003_004.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_013_014_018.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20statyczne/log_023.xls

Logi dynamiczne

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20dynamiczne/log_011.xls

http://www.adleyfln.nazwa.pl/Viper/logi%20dynamiczne/log_003_008_010.xls

Dzięki z góry za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi

A co to za dziwactwo tu wkleiles...?

Mam sobie wirusa sciagnac zeby ogladnac logi

sory koleś, ale założyłbyś nowego posta na temat swojego problemu, a nie wcinał się w mojego posta z prośbą o ocenę moich logów.

Dokladnie... :>

Link to comment
Share on other sites

to nie zaden wirus tylko pliki z excela nie umiem inaczej tego wrzucić[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 19:11_________________________________________________

Witam czy może ktoś zerknąć na te logi

A co to za dziwactwo tu wkleiles...?

Mam sobie wirusa sciagnac zeby ogladnac logi

sory koleś, ale założyłbyś nowego posta na temat swojego problemu, a nie wcinał się w mojego posta z prośbą o ocenę moich logów.

Dokladnie... :>

sorry że sie wcinam w twojego posta ale nie chciałem zakłądać nowego tematu żeby nie zaśmiecać forum ale widze że kogoś strasznie uraziłem

Link to comment
Share on other sites

nie chciałeś zaśmiecać forum, a dokładnie to właśnie zrobiłeś. Niezły byłby bałagan gdyby wszyscy tak robili.[br]Dopisany: 05 Styczeń 2012, 19:33_________________________________________________No i jak obiecałem, dzielę się ze swoimi odczuciami po przejechaniu parunastu kilometrów swoim autem po korekcie kąta synchronizacji rozrządu na 0,0.

A więc moje odczucie jest jak najbardziej pozytywne. Wydaje się auto cichsze, mniej drży na niższych obrotach np na światłach, ale również wydaje mi się że lepiej się zbiera np ze świateł. Lepiej się wkręca na obroty.

Ponoć powinien też mniej palić, ale tego nie potwierdzę jeszcze. Wydaje mi się choćby nawet tak było to będą to dziesiąte części l/100km.

Wskazane wyżej logi grup 013,018,023 postaram się jakoś wykonać w najbliższym czasie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...