polek81 0 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam! Mam pytanie do Szanownego Forum. Otóż... po odpaleniu silnika, po kilku sekundach słyszę "tyknięcie", po którym delikatnie spadają obroty silnika oraz w zimne dni i przy zimnym silniku zaczyna być słyszalne owe buczenie / wycie / "zawodzenie" . Nie zdarza się to w trakcie ciepłych dni lub przy nagrzanym silniku. Owe wycie ustaje w kilka sekund / do minuty, góra dwóch. Trudno powiedzieć skąd dochodzi. Wydawało mi się że słyszałem to gdzieś tuż pod przegrodą akumulatora, od strony silnika. Byłem u znajomego mechanika i stwierdził że to kwestia rolki lub łożyska sprężarki klimatyzacji. Jednak gdzie podszybie a gdzie sprężarka klimy. Nie chcę podważać oczywiście jego zdania, ma dużo większe doświadczenie ale chciałbym się poradzić może jeszcze kogoś. Dziękuję z góry za odpowiedź. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songo 2 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 też kolego obstawiał bym na którąś z rolek ewentualnie pasek micro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaku999 1 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam! Mam pytanie do Szanownego Forum. Otóż... po odpaleniu silnika, po kilku sekundach słyszę "tyknięcie", po którym delikatnie spadają obroty silnika oraz w zimne dni i przy zimnym silniku zaczyna być słyszalne owe buczenie / wycie / "zawodzenie" . Nie zdarza się to w trakcie ciepłych dni lub przy nagrzanym silniku. Owe wycie ustaje w kilka sekund / do minuty, góra dwóch. Trudno powiedzieć skąd dochodzi. Wydawało mi się że słyszałem to gdzieś tuż pod przegrodą akumulatora, od strony silnika. Byłem u znajomego mechanika i stwierdził że to kwestia rolki lub łożyska sprężarki klimatyzacji. Jednak gdzie podszybie a gdzie sprężarka klimy. Nie chcę podważać oczywiście jego zdania, ma dużo większe doświadczenie ale chciałbym się poradzić może jeszcze kogoś. Dziękuję z góry za odpowiedź. Pozdrawiam. Hej mam podobny problem w swoim aucie. Silnik tez AFN i jak np noce sa na minusie wystarczy juz -1 o jak rano odpalam auto slysze piski dobiegajace z rolek/napinaczy. Zastanawiam sie czy moge tam czymś prysnąc ? WD40 albo cos na podobe ? Dodam ze przy dodatnich temperaturach nic takiego nie slychac. Rozrząd mialem robiony 30 tys km temu ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pisarz1980 0 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Też mam ten problem i wydaje mi się że to rolka napinacza, ta z tą dużą sprężyną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dariodario 1 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 trzeba pamietac ze na minusie paski troche twardnieja i sie troche moga slizgac. wystarczy kilkanascie cekind i pasek juz cieplejszy i sie"klei"lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fibolek 0 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Te cykanie jeżeli nie włączasz klimy to może być element układu ciśnieniowego może np jak było u mnie zawór egr zawodzi nie działa jak należy i cyka N75 bodajże dodam że u siebie miałem jeszcze wężyki w opłakanym stanie. Cały system musi działać dobrze bo inaczej turbina dostaje. To tak bardziej prosto bo aż tak się na tym nie znam, ale u mnie było tak samo. A piszczenie czy jakieś buczenie to napinacze być może ten na sprężynie lub na kole klimy. [br]Dopisany: 08 Styczeń 2012, 20:52_________________________________________________W zasadzie koło klimy może się odzywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalskin73 0 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Takie objawy,jakie opisujesz to przez alternator który stawia duży opór przez to że dogrzewa silnik świecami żarowymi.Sprawdż czy jest sprawne sprzęgiełko alternatora,czy napinacz jest w linii z resztą rolek i czy jest pasek naciągnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cowboy1 1 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Problem tkwi w alternatorze,napinacz i reszta rolek nie maja nic do tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się