Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Duszenie się silnika


kamil_a4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Posiadam autko z silnikiem 1.8T . Mam mały problem. Niedawno miałem problemy z mocą silnika (na zimno przy dodawaniu gazu auto się dławiło a czasami nawet gasło). Wymieniłem przepustnice i problem na pewien czas znikł. Jakiś czas temu miałem założony stożkowy filtr powietrza, ale zrobiłem na nim ok.500km i go zdjąłem. Czy mój problem może być związany z zabrudzoną przepływką powietrza? Jak można ją wyczyścić w warunkach domowych?

* uzupełnij proszę profil - lukaszr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to chciałeś nieco podrasować swój samochód i założyłeś stożkowy filtr powietrza. To jest dobry pomysł, ale należy pamiętać że zaraz za filtrem powietrza znaduje się czujnik przepływu powietrza zwany przepływomierzem. Jest on odpowiedzialny miedzyinnymi za właściwy dobór mieszanki. Jeżeli jest on zabrudzony to praca silnika ulega pogorszeniu, może wystąpić brak mocy lub także falowanie obrotów. Jedynym wyjściem jest kupno nowego sensora i to oryginalnego, wszelkie czyszczenia są tylko wyjściem doraźnym. Wybór jest prosty albo chcesz mieć sprawny samochód, albo będzie miał zupełnie inne parametry np. przyśpieszenie do setki w około 12 sekund itp.

Także wracając do filtra stożkowego, musi on być sprawny tzn. nie przepuszczać brudów, które mogą się osadzać na tym czujniku. Czujnik możesz wymienić sam a adaptacja następuje samoczynnie po włączeniu wtyczki - takie charakterystyczne terkotanie. Pamiętaj, że samochody sportowe są ciągle rozbierane i składane na nowo, czyszczone i ciągle kontrolowane, co w normalnych warunkach jest po prostu niemożliwe.

Może jeszcze słowo o przepustnicy, która jest za przepływomierzem. Przeczyszczenie tego urządzenia daje efekty pozytywne, należy także pamiętać o oczyszczeniu tego króćca, który się łączy za pomocą cienkiej rureczki z układem zasilającym. Zapchany króciec powoduje duże spalanie benzyny, u mnie występowała różnica około 3 litrów - osiągi były dobre.

Jeżeli samochód (twój jest turbo) jest sprawny to powinieneś osiągać setkę w około 8 sekund. Można wziąć poprawkę około 1 sekundy na wiek samochodu. Jeżeli zbiera się do setki powyżej 9 sekund i po dłuższych regulacjach nie ma efektu to znaczy, że gaz zniszczył silnik i będzie coraz gorzej. Ale bądźmy dobrej myśli.

Powrót do nastawów fabrycznych to odrębny temat i czasami wymaga interfejsu VAG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposob wyczyscic w moim silniku,przeplywomierz?tak czy inaczej potrzebne mi sa wskazowki,jesli jest zabrudzony,moze da sie go wyczyscic,a jesli nie ,to kupie nowy i sam zamontuje,ale chcialbym wiedziec jak sie za to zabrac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym to psiknac, WD40 moze byc,czy uzyc czegos innego?jak zdejme dolot,to mam taka siatke,czy sitko,nie mam bezposredniego dostepu do czujnika,ale czyms pod cisnieniem daloby rade,jak to zdejme,mam przepustnice i bez odkrecania moglbym ja wyczyscic,ale wiesz jak to jest,niby latwy dostep ,ale cos moze zostac,a jak sie go wyjmuje na zewnatrz?

czyli rozumiem tak,wyczyscic przeplywke,przepustnice i zrobic tak,jak napisal mstan?

ostatnio zdjalem dolot i tylko pobieznie przeczyscilem przepustnice ,bylo troche syfu oleistego,brazowego,nie wiem ,czy na tym wezyku,ktory wychodzi z silnika i laczy sie z dolotem(chyba odma)powinna byc uszczelka,nie mialem jej ,jak kupilem auto,ale wydaje mi sie ,ze powinna byc,bo mam tam plame oleju,potencjalny wycieki troche od tego moglo sie osadzic na przepustnicy,wygladala tak,jakby nikt nie czyscil jej od nowosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...