Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] felgi 17" do mojej niuni - duza strata w osiagach ? testowaliscie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam A4 z silnikiem 1.6 ADP, obecnie jezdze na aluskach 205/55/R16 maly przeskok od standardu 195/65/R15 roznicy nie odczulem moze deczko lepiej sie prowadzi ;-)

teraz zastanawiam sie czy na lato nie zmienic na felgi gdzies w granicach 215-225/45/R17

i nurtuje mnie pytanie czy mi sie to oplaci, bo nie chce wydac kasy na felgi + opony a pozniej sie zdziwie i bede to musial sprzedac..

jezdzi ktos na takich z takim silnikiem ? wiadomo 1.6 to strasznie malo do tego autka i tutaj jeszcze takie felgi,

sprawdzlaem na kalkulatorach i wychodzi prawie -0.02% roznicy czyli praktycznie bez zmian, a szerokosc ? strasznie przytrzyma ja przy przyspieszaniu ?

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy CCCO !!

Opublikowano

ja miałem opony 225/50/16 silnik 1,8 i teraz zmieniam na 205 bo 225 są za szerokie słabe przyspieszenie było itp. ale za to na zakrętach ładnie trzymało :>

Opublikowano

czyli lans albo przyspieszenie, ja chyba zostane przy 16", ale czekam na dalsze odpowiedzi forumowiczow ;-)

Opublikowano

ja po przesiadce z 205/55R16 na 225/45R17

duzej roznicy w osiagach nie odczulem ( 1.9 tdi AFN 119.3KM )

wiec chyba tragedii nie bedzie ..... i tak 1.6 to nie auto do scigania wiec chyba mozesz zakladac ;p bo wyglad sie poprawi znacznie

Opublikowano

S4 to pewno nie jeden by chcial miec ;-)

Nowak_zg - u Ciebie nie duza roznica ale to raczej ze wzgledu na osiagi twojej niuni 119.3KM 253Nm robi napewno swoje ;-)

Opublikowano

1.6 to i tak nie jest maszyna do latania, więc jeśli jest Ci to obojętne, że będzie jeszcze wolniej, ale za to ładnie będzie wyglądał to zakładaj 17" :P

Opublikowano

gugas - no nie do konca jest mi obojetne, bo zolwia mam, slimaka nie chce :D pewnie jak bys mnie przewiozl swoja to dlugo bym nie chcial wysiasc :D

Opublikowano

gugas - no nie do konca jest mi obojetne, bo zolwia mam, slimaka nie chce :D pewnie jak bys mnie przewiozl swoja to dlugo bym nie chcial wysiasc :D

Więc zostań przy 16" :) i zainwestuj ew. w ładniejsza 16" ORI, bo nie wiem czy masz ORI :P

U mnie przejście z 17" na 18" też poczułem, deczko wolniej się toczy :)

P.S. Mój też jest jak żółw :decayed:

Opublikowano

Przy wyborze dochodzi jeszcze aspekt optyczny - i nie oszukujmy sie wszyscy do audi a4 zeby dobrze wygladala musi byc takie minimum z liczba 17. A do 17stki nie zalozymy przeciez 205tki -a przynajmniej 225/45/17.

Wiadomo gorszy komfort, wiecej pali i glosniejsza.....

wszystko zalezy od tego kto co lubi -bo po co obnizamy zawieszenie? zmieniamy na 17 czy 18" , kupujemy audi a nie daewoo

-dlatego ze nam sie ten samochod podoba i chcemy zeby jeszcze bardziej sie podobal

i do tego niech nikt mi nie powie ze wezsze opony sa lepsze od szerszych , szczegolnie po zakretach i pozamiejskich "odcinkach specjalnych"

po prostu im wieksze i szersze tym bardziej "sportowe", podobnie z zawieszeniem im nizsze i twardsze tym bardziej sportowe

(oczywiscie wszystko z umiarem)

dla mnie akurat audi na 16stkach bylo za miekki, na 17stce jest bardzo dobrze, teraz sie przesiadam na 18" i sie okaze czy dla mnie to za duzo!!!

Dostosujmy wiec felunek pod siebie

Opublikowano

Wojtusania nie wiem jaki masz zawias... ale u mnie przy gwincie na 225/40R18 po zmianie z 225/45R17 jeździ się bajka :D Felga 8" i na koleinach nosi tak samo jak na 17" 7.5" :) Komfort jazdy ten sam. Jedyna różnica to opory toczenia przy ruszaniu, ale bez większego bólu :D

Opublikowano

zawias ori s-line czyli -20mm , nizej nie chce bo mi przyroda nie pozwala, a dokladniej kolki drwniane pod domem, teraz wchodzi na styk

Opublikowano

Robicie OT :kox:

Opublikowano

teraz zastanawiam sie czy na lato nie zmienic na felgi gdzies w granicach 215-225/45/R17

oj 225 zabije V kompletnie .. gdybyś miał Nm jak w dieslach to tak ale w benzynie mozesz mieć problem.

205 to chyba najlepsza opcja

Opublikowano

IMO mają - benzyna 1,6 na 225 R 17 na pewno odczuje to bardziej niż 1,9 131km

Opublikowano

Bo mniejsza moc.... i silnik bez turbo, czyli mniej równy przebieg momentu

no to cały czas tłumacze - skoro słabszy silnik, mniejszy Nm to 225 będzie za dużo ... :hi:

EOT

Opublikowano

Witam,

widze ze pare szkol na ten temat jest, jedne teoretyczne pozniej na chlopski rozum itd,

ja pytalem osobiscie kolegi z forum ktory jezdzi z tym samym silnikiem ktory zalozyl kapcie 225/45 R17 i stwierdza ze roznica jest w jezdzie owszem dziury chopki itd inaczej auto reaguje - twardsze, zakrety - bajka, co do mocy mowil ze praktycznie nie odczul a przeskoczyl z 195/655 R15 wlasnie do 17 takze solidna zmiana a efekt tak jak napisalem,

Pozdrawiam

Opublikowano

Plusy-wygląd, hamulce no i możliwość założenia wiekszych tarcz:)

Minusy-opór toczenia i powietrza co za tym idzie wieksze spalanie a masz 1.6 to raczej przy zakupie na to zwracałeś uwage,

manewry cieżej sie kreci np. na parkingu, no i jeszce zwóc uwage jak ci sie w koleinach bedzie trzymał

No i zależy jak szybko po dziurach jeżdzisz :)

Opublikowano

napewno mniej bedziesz odczuwał dziury na szerokości 225 niż na 195

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...