DJDAR3K Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 Witam, mam A4 z silnikiem 1.6 ADP, obecnie jezdze na aluskach 205/55/R16 maly przeskok od standardu 195/65/R15 roznicy nie odczulem moze deczko lepiej sie prowadzi ;-) teraz zastanawiam sie czy na lato nie zmienic na felgi gdzies w granicach 215-225/45/R17 i nurtuje mnie pytanie czy mi sie to oplaci, bo nie chce wydac kasy na felgi + opony a pozniej sie zdziwie i bede to musial sprzedac.. jezdzi ktos na takich z takim silnikiem ? wiadomo 1.6 to strasznie malo do tego autka i tutaj jeszcze takie felgi, sprawdzlaem na kalkulatorach i wychodzi prawie -0.02% roznicy czyli praktycznie bez zmian, a szerokosc ? strasznie przytrzyma ja przy przyspieszaniu ? Pozdrawiam wszystkich posiadaczy CCCO !!
wustyle Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 byl watek, nie pamietam juz gdzie, kolega zalozyl 18-tki i bodajze profil 235 - silnik mocny a narzekal ze auto nie jedzie
audiii a4 Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 ja miałem opony 225/50/16 silnik 1,8 i teraz zmieniam na 205 bo 225 są za szerokie słabe przyspieszenie było itp. ale za to na zakrętach ładnie trzymało :>
DJDAR3K Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Opublikowano 25 Marca 2008 czyli lans albo przyspieszenie, ja chyba zostane przy 16", ale czekam na dalsze odpowiedzi forumowiczow ;-)
wustyle Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 jak kupisz S4 to bedziesz mial i jedno i drugie
Nowak_zg Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 ja po przesiadce z 205/55R16 na 225/45R17 duzej roznicy w osiagach nie odczulem ( 1.9 tdi AFN 119.3KM ) wiec chyba tragedii nie bedzie ..... i tak 1.6 to nie auto do scigania wiec chyba mozesz zakladac ;p bo wyglad sie poprawi znacznie
DJDAR3K Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Opublikowano 25 Marca 2008 S4 to pewno nie jeden by chcial miec ;-) Nowak_zg - u Ciebie nie duza roznica ale to raczej ze wzgledu na osiagi twojej niuni 119.3KM 253Nm robi napewno swoje ;-)
Gość gugas Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 1.6 to i tak nie jest maszyna do latania, więc jeśli jest Ci to obojętne, że będzie jeszcze wolniej, ale za to ładnie będzie wyglądał to zakładaj 17"
DJDAR3K Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Opublikowano 25 Marca 2008 gugas - no nie do konca jest mi obojetne, bo zolwia mam, slimaka nie chce pewnie jak bys mnie przewiozl swoja to dlugo bym nie chcial wysiasc
Gość gugas Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 gugas - no nie do konca jest mi obojetne, bo zolwia mam, slimaka nie chce pewnie jak bys mnie przewiozl swoja to dlugo bym nie chcial wysiasc Więc zostań przy 16" i zainwestuj ew. w ładniejsza 16" ORI, bo nie wiem czy masz ORI U mnie przejście z 17" na 18" też poczułem, deczko wolniej się toczy P.S. Mój też jest jak żółw
wojtusania Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 Przy wyborze dochodzi jeszcze aspekt optyczny - i nie oszukujmy sie wszyscy do audi a4 zeby dobrze wygladala musi byc takie minimum z liczba 17. A do 17stki nie zalozymy przeciez 205tki -a przynajmniej 225/45/17. Wiadomo gorszy komfort, wiecej pali i glosniejsza..... wszystko zalezy od tego kto co lubi -bo po co obnizamy zawieszenie? zmieniamy na 17 czy 18" , kupujemy audi a nie daewoo -dlatego ze nam sie ten samochod podoba i chcemy zeby jeszcze bardziej sie podobal i do tego niech nikt mi nie powie ze wezsze opony sa lepsze od szerszych , szczegolnie po zakretach i pozamiejskich "odcinkach specjalnych" po prostu im wieksze i szersze tym bardziej "sportowe", podobnie z zawieszeniem im nizsze i twardsze tym bardziej sportowe (oczywiscie wszystko z umiarem) dla mnie akurat audi na 16stkach bylo za miekki, na 17stce jest bardzo dobrze, teraz sie przesiadam na 18" i sie okaze czy dla mnie to za duzo!!! Dostosujmy wiec felunek pod siebie
Gość gugas Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 Wojtusania nie wiem jaki masz zawias... ale u mnie przy gwincie na 225/40R18 po zmianie z 225/45R17 jeździ się bajka Felga 8" i na koleinach nosi tak samo jak na 17" 7.5" Komfort jazdy ten sam. Jedyna różnica to opory toczenia przy ruszaniu, ale bez większego bólu
wojtusania Opublikowano 25 Marca 2008 Opublikowano 25 Marca 2008 zawias ori s-line czyli -20mm , nizej nie chce bo mi przyroda nie pozwala, a dokladniej kolki drwniane pod domem, teraz wchodzi na styk
Aydaho Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 teraz zastanawiam sie czy na lato nie zmienic na felgi gdzies w granicach 215-225/45/R17 oj 225 zabije V kompletnie .. gdybyś miał Nm jak w dieslach to tak ale w benzynie mozesz mieć problem. 205 to chyba najlepsza opcja
Aydaho Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 IMO mają - benzyna 1,6 na 225 R 17 na pewno odczuje to bardziej niż 1,9 131km
Aydaho Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Bo mniejsza moc.... i silnik bez turbo, czyli mniej równy przebieg momentu no to cały czas tłumacze - skoro słabszy silnik, mniejszy Nm to 225 będzie za dużo ... EOT
DJDAR3K Opublikowano 28 Marca 2008 Autor Opublikowano 28 Marca 2008 Witam, widze ze pare szkol na ten temat jest, jedne teoretyczne pozniej na chlopski rozum itd, ja pytalem osobiscie kolegi z forum ktory jezdzi z tym samym silnikiem ktory zalozyl kapcie 225/45 R17 i stwierdza ze roznica jest w jezdzie owszem dziury chopki itd inaczej auto reaguje - twardsze, zakrety - bajka, co do mocy mowil ze praktycznie nie odczul a przeskoczyl z 195/655 R15 wlasnie do 17 takze solidna zmiana a efekt tak jak napisalem, Pozdrawiam
kazuyaet Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Plusy-wygląd, hamulce no i możliwość założenia wiekszych tarcz:) Minusy-opór toczenia i powietrza co za tym idzie wieksze spalanie a masz 1.6 to raczej przy zakupie na to zwracałeś uwage, manewry cieżej sie kreci np. na parkingu, no i jeszce zwóc uwage jak ci sie w koleinach bedzie trzymał No i zależy jak szybko po dziurach jeżdzisz
Iverson Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 napewno mniej bedziesz odczuwał dziury na szerokości 225 niż na 195
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się