Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Dziwny świst (turbo lub coś innego) ??


mcm

Rekomendowane odpowiedzi

Sytuacja jest taka

jade normalnie, i kiedy probuje np wyprzedzić samochód, wciskam pedał gazu do dechy, wtedy pojawia się dziwny "metaliczno - powietrzny" świst (i nie jest to charakterystyczny świst turbiny) słyszalny w kabinie a dobiegający spod maski (w okolicach turbiny) wydaje mi się że od jakiegoś czasu się nasila, dzieje się tak na każdym biegu gdy wcisnę pedał gazu do oporu, samochód chodzi normalnie logi nic nie wykazują, przyspiesza elegancko, ale ten świst jest denerwujacy ??

czy może to być nieszczelność dolotu za turbiną ??

czy może być słychać wałek turbiny ??

miał ktoś taki przypadek :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej dziura w dolocie. trzeba bardzo dokladnie ogladac wszystkie elementy. poszperaj bylo juz na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wiskoza CI padła i kręci się razem z obr silnika wiatrak. Wtedy słychać świst wiatru :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej dziura w dolocie. trzeba bardzo dokladnie ogladac wszystkie elementy. poszperaj bylo juz na ten temat.

ale napisal ze w logach nic nie widac niepokojacego ....

pomysł z wiskoza wart jest sprawdzenia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wisko sprawdzone, nie chałasuje, turbo jakby miało dziure to na postoju też by dawało i wąż dolotowy niw był by taki twardy jak jest teraz przy dodawaniu gazu, a słychać ten dzwięk tylko jak się jedzie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie świszczało tak ze wyglądać to mogło na nieszczelnośc w dolocie a okazało sie uszkodzenie fizyczne wirnika.jakbym wczesniej sprawdził wirnik uniknał bym niespodzianki na drodze. Nawet male uszkodzenie jednej z lopatek ssących moze powodować dziwny dzwiek (świst) przy wiekszych predkosciach wirnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tylko podczas jazdy ?? na postoju po dodaniu gazu chyba też powinno być słychać ?? a tak BTW co ci sie stało na drodze ??

PS.

łopatki od strony zimnej nie dawno przeglądałem i wydawały się OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tylko podczas jazdy ?? na postoju po dodaniu gazu chyba też powinno być słychać ?? a tak BTW co ci sie stało na drodze ??

PS.

łopatki od strony zimnej nie dawno przeglądałem i wydawały się OK

rozlecialo sie łozysko w turbinie i wirnik latał w kazda strone. wywalilo uszczelniacze olej w uklad i po turbinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tylko podczas jazdy ?? na postoju po dodaniu gazu chyba też powinno być słychać ??

Nic nie będzie słychać na postoju, choćbyś pałował do odcinki.

czyli co, to może być wirnik i słychać go tylko podczas jazdy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale tylko podczas jazdy ?? na postoju po dodaniu gazu chyba też powinno być słychać ??

Nic nie będzie słychać na postoju, choćbyś pałował do odcinki.

czyli co, to może być wirnik i słychać go tylko podczas jazdy ??

Dziura w dolocie albo wyszczerbiona łopatka. Osobiście obstawiam opcję nr 1 i zalecam macanie gumowych rur ... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sęk właśnie, że rurki nowe w całym układzie turbo, turbina przynajmniej od strony zimnej OK, muszę jeszcze zajrzeć od strony ciepłej ale dzwięk jest dziwny na postoju nic nie słychać, a podczas jazdy im mocniej wcisniesz gaz tym bardziej się nasila, na każdym biegu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sęk właśnie, że rurki nowe w całym układzie turbo, turbina przynajmniej od strony zimnej OK, muszę jeszcze zajrzeć od strony ciepłej ale dzwięk jest dziwny na postoju nic nie słychać, a podczas jazdy im mocniej wcisniesz gaz tym bardziej się nasila, na każdym biegu ??

No ciekawa sprawa. Daj znac jak dojdziesz przyczyne.

U mnie bylo slychac tylko powyzej 3 tys obrotow swist. Wirnik byl zmasakrowany, jakby ktos pilnikiem przytarl łopatki. Dziwek tego świstu sugerowal nieszczelnosc w ukladzie.

Na postoju nie bedzie nic slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym sęk właśnie, że rurki nowe w całym układzie turbo, turbina przynajmniej od strony zimnej OK, muszę jeszcze zajrzeć od strony ciepłej ale dzwięk jest dziwny na postoju nic nie słychać, a podczas jazdy im mocniej wcisniesz gaz tym bardziej się nasila, na każdym biegu ??

Wirnik byl zmasakrowany, jakby ktos pilnikiem przytarl łopatki.

wirnik ciepłej czy zimnej strony ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to chodzi że oglądałem wirnik zimnej strony, był OK i nie był mokry (od oleju) to chyba dobrze, chyba wyjmę turbo i obejrzę dokładnie bo chyba to jednak będzie coś z turbinką ( PS proszę o jakieś rady jak postępować z turbo przy demontażu czy na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?? co wyczyścić po wyjęciu ??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może Ty szukasz problemu, którego tak naprawde nie ma? :mysli: Bez urazy, ale odnosze takie wrażenie czytając ten temat i Twoje posty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świstu nie było a jest więc problem też jest :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świst turbiny w 1.9 jest czymś normalnym wiec i problemu nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak !, a jak zaczął się pojawiać niedawno i się nasila to też nie jest problem, to jest noramlne, poczytaj temat od początku

PS jakie ty masz normy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...