Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] DTC - który odpowiada za aku?


puniek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio auto zjada mi cały aku w 3-4h postoju. Nie wiem od czego zacząć poszukiwania dla tego na początek sprawdziłem jakie mam błędy:

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 909 518

Component: 1.8L R4/5VT G 0001

Coding: 0011501

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Readiness: 0110 1101

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04275

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30

35-00 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

37-10 - Faulty - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 0712

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF

27-00 - Implausible Signal

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279

Component: int. Lastmodul RDW 0510

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 N

Component: Lenksáulenmodul 0611

Coding: 00041

Shop #: WSC 00672

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 H

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D22

Coding: 00000

Shop #: WSC 19411

WAUZZZ8E92A101534 AUZ6Z0A0202336

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 AD

Component: Komfortgerát T85 0315

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

5 Faults Found:

01561 - Left Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

00932 - Electric Window Motor: Drivers Side (V147)

62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent

00943 - Heated Exterior Mirror: Driver Side (Z4)

57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)

37-00 - Faulty

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

37-00 - Faulty

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186

Component: concert II GRO 0006

Coding: 00203

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

00857 - CD Changer Unit (R41)

49-10 - No Communications - Intermittent

00858 - Connection: Radio ZF Output to Antenna Amplifier

36-10 - Open Circuit - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Może ma ktoś jakiś pomysł czy któryś z powyższych błędów może mieć związek z rozładowywaniem aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00943 to błąd przepalenia maty grzewczej w lusterku może tak jakieś małe zwarcie. Widze że ASR nie działa uszkodzony czujnik skrętu ale to nie od tego napewno masz jakieś błędy na module komfortu oraz na klimatroniku ale po wyłączeniu zapłonu chyba nie powinno być napięcia na matach grzewczych klimatroniku jedynie na module może być napięcie bo otwierasz lub zamykasz auto mimo że zgaszone i szybami też można sie bawić pilotem. Może tam coś nie tak, jakieś zwarcie. Bo błędów tam niemało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego najlepiej przydałby się miernik cęgowy

otwierasz maskę, kluczykiem zamykasz auto następnie miernik cęgowy zakładasz na przewodzie plusowym przy akumulatorze i obserwujesz co się dzieje

przez pierwsze 40 sek po zamknięciu auta pobór prądu powinien wynosić ok 2-4A po tych 40 sek amperaż powinien spaść do 0,4A czyli 40mA

jeżeli okaże się że pobór prądu z aku wynosi ciągle np 4A wtedy wyjmujesz wszystkie bezpieczniki i wkładasz je po kolei zamykając za każdym razem auto i obserwując miernik, przy którymś bezp. (obwodzie) ujawni ci się winowajca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej opisał,z tym że otwierasz drzwi kierowcy i pokrywę silnika zamykasz ręcznie same zamki(drzwi i macha otwarte)zamykasz teraz kluczem auto,odpinasz aku.klema+ podłączasz miernik odpowiednio ustawiony i patrzysz jaki jest pobór prądu,na sprawnej instalacji jest to 0.02A do 0.05A i teraz masz niby auto zamknięte ale masz dostęp do bezpieczników wyciągaj je pojedynczo i obserwuj wskazania na mierniku a na pewno znajdziesz przyczynę i jeszcze jedno czy aku. masz sprawny?bo jak tak to pobór musi bardzo duży.Kolego krzycho78 0.4A to stanowczo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pogoda pozwoliła mi na szybko dokonać kilku pomiarów. Jedna rzecz mnie nie pokoi, po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników miernik wskazywał pobór 0,015A i raz na dwie sekundy skakał na chwilę do 0,008A. Czy to normalne? Czy gdzieś jeszcze jest jakaś "ukryta" tabliczka z bezpiecznikami?

bez1s.jpgbez2b.jpg

Po włożeniu bezpieczników na górną część tabliczki z bezpiecznikami pobór wzrósł do 0,062A z cyklicznymi chwilowymi skokami do 0.055A.

gorau.jpggora1r.jpggora2x.jpg

Po włożeniu bezpieczników z dwóch pierwszych rzędów drugiej części tabliczki pobór wzrósł do 0,072A z cyklicznymi skokami do 0,059A.

dolo.jpgdol1f.jpgdol2s.jpg

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie dalej szukać lub ewentualnie która, część tabliczki może odpowiadać za "zjadanie aku"?

p.s.: Miałem zamiar kontynuować poszukiwania ale niestety zaczęło się robić coraz ciemniej a drobny deszczyk nie rozpieszczał :P

p.p.s.: Aku roczny Varta Silver czy jakoś tak, sprawdzałem na innym aku i to samo tak wiec myślę, że można go wykluczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...