Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Ciśnienie oleju w 1z


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Koledzy mam pytanie o ciśnienie oleju. Ile powinno ono wynosić w silniku 1z?

Pytam bo jestem ledwo co po wymianie rozrządu, popychaczy, uszczelniaczy i wałka rozrządu. Zrobiłem 1000km i popychacze znowu klepią i silnik zaczyna się znowu wieszać. Popychacze dałem INA. Proszę o odpowiedź bo mam ten manometr tylko nie wiem ile powinien on wskazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nieciekawy, jajie cisnienie masz teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie włączenia - 0,75-1,05Bar

Kontrolna prędkość obrotowa:

przy 2000rpm - co najmniej 2bar

powyżej 3000rpm - najwyżej 7Bar

Taki ładny zestaw i go zalałes takim szlamem... jak juz zapodałes nowe hydro to sie smaiło leje 5w40 lepiej dodac pare zlotowek i zalac go motulem lub Valvoline albo jeszcze czyms innym...

a po za tym skad pewnosc ze to hydro klepie a nie np wtryskiwacz klepie...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie klepie a wiesza się silnik do tego momentu że gaśnie. Po tym nie idzie go odpalić bo nie chce kręcić. Czekam chwilę aż mu przejdzie i odpalam go. Oliwe dałem taką bo mi olej brał i chciałem zobaczyć czy mu przeszło czy nie. Przy następnej daję 5w40.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 11:48_________________________________________________Dzięki koledzy, jutro sprawdzę co się dzieje u mnie. Jak by się okazało że cisnienie mam za wysokie to misa w dół i pompa do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić nie zaszkodzi przed, zawsze to taniej niż od razu rwać misę. [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 22:03_________________________________________________Koledzy sprawdziłem ciśnienie i mam na wolnych 3 bary natomiast przy 3000obr brakło skali bo zegar był do 6 barów a pokazało chyba więcej niż 7 barów, czyli przy prędkości obrotowej na trasie jadąc średnio 140km/h to silnik chyba kwiczy z nadciśnienia. Co robić? Misa w dół i co dalej? Pompa nowa czy da się starą jakoś naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W układzie smarowania znajduje się zaworek bezpieczeństwa, który puszcza zbyt wysokie ciśnienie oleju na dodatkowy "tor". Na forum audi 80 chłopak wymieniał ten zaworek, gdzieś w okolicy podstawki filtra oleju on był.

Jak znajdę to powklejam zdjęcia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem :) [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem :) [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić?

Dokładnie to ten temat, nawet widać, że brałem udział w tej rozmowie :naughty:

Poczytaj sobie o układzie smarowania z tej strony:

8b4cef8c133fb855.jpg

Chodzi mi o zawór nadciśnieniowy, musi być gdzieś w pompie oleju albo w jej pobliżu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompa oleju (smok) do wymiany tak? Nie ma co szukać w tej podstawie filtra oleju? Kolejne pytanie da się to naprawić czy nowa pompa? oraz ile może kosztować wymiana tego wszystkiego bo nie chce zapłacić jak za woły.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 17:29_________________________________________________Koledzy pomóżcie, gdzie szukać tego zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór o którym mowa znajduje się w pompie oleju a pompa jak wiadomo w misce olejowej.Zdemontować ją nie jest łatwo z powodu umieszczenia silnika(przeszkadza kołyska). Zanim jednak zaczniesz ją demontować Przeprowadź jeszcze raz próbę na rozłączonym układzie dolotowym.Miałem identyczny przypadek w silniku AVF (golf IV) problemem okazała się turbina.Po zwiększeniu obrotów na postoju do 3000-3500obr. silnik zawieszał się i nie dało się go uruchomić przez kilkanaście sekund.Po odkręceniu opaski i zdjęciu rury z kolektora ssącego problem znikał. Co ciekawe,podczas jazdy nie wchodził w tryb awaryjny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz żeby odpiąć węża od kolektora ale nie muszę już podpinać zegara do sprawdzania ciśnienia oleju tak? Pytam bo nie mam go już - oddałem. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 21:37_________________________________________________Tyle że ja wymieniłem turbo bo myślałem że to jego wina i dalej to samo mam a w logach turbina daje dobre ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę,że u Ciebie na bank to.W moim przypadku tak było więc podałem Ci tylko pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór jest w pompie i z nim nic nie zrobisz. wymień pompę na nowa i problem się zakończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje,to golf IV pompę napędzaną ma łańcuchem więc na bank ci nie podejdzie. Bodajże golf III miał taką pompę ale tam będa już kosmiczne przebiegi więc i zużycie znaczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...