Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Ciśnienie oleju w 1z


Grzesiekkbc

Recommended Posts

Witam

Koledzy mam pytanie o ciśnienie oleju. Ile powinno ono wynosić w silniku 1z?

Pytam bo jestem ledwo co po wymianie rozrządu, popychaczy, uszczelniaczy i wałka rozrządu. Zrobiłem 1000km i popychacze znowu klepią i silnik zaczyna się znowu wieszać. Popychacze dałem INA. Proszę o odpowiedź bo mam ten manometr tylko nie wiem ile powinien on wskazywać.

Link to comment
Share on other sites

jaki masz zalany olej ????

Link to comment
Share on other sites

Olej nieciekawy, jajie cisnienie masz teraz ?

Link to comment
Share on other sites

tylko nie wiem ile powinien on wskazywać.

od 3 do 5 barów przy 3 tys. ob/min :wink4:

63559795.th.png

Link to comment
Share on other sites

ciśnienie włączenia - 0,75-1,05Bar

Kontrolna prędkość obrotowa:

przy 2000rpm - co najmniej 2bar

powyżej 3000rpm - najwyżej 7Bar

Taki ładny zestaw i go zalałes takim szlamem... jak juz zapodałes nowe hydro to sie smaiło leje 5w40 lepiej dodac pare zlotowek i zalac go motulem lub Valvoline albo jeszcze czyms innym...

a po za tym skad pewnosc ze to hydro klepie a nie np wtryskiwacz klepie...??

Link to comment
Share on other sites

Nie klepie a wiesza się silnik do tego momentu że gaśnie. Po tym nie idzie go odpalić bo nie chce kręcić. Czekam chwilę aż mu przejdzie i odpalam go. Oliwe dałem taką bo mi olej brał i chciałem zobaczyć czy mu przeszło czy nie. Przy następnej daję 5w40.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 11:48_________________________________________________Dzięki koledzy, jutro sprawdzę co się dzieje u mnie. Jak by się okazało że cisnienie mam za wysokie to misa w dół i pompa do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

najpierw porządnie pompę przeczyść i smoka-potem sprawdź ciśnienie :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzić nie zaszkodzi przed, zawsze to taniej niż od razu rwać misę. [br]Dopisany: 06 Styczeń 2012, 22:03_________________________________________________Koledzy sprawdziłem ciśnienie i mam na wolnych 3 bary natomiast przy 3000obr brakło skali bo zegar był do 6 barów a pokazało chyba więcej niż 7 barów, czyli przy prędkości obrotowej na trasie jadąc średnio 140km/h to silnik chyba kwiczy z nadciśnienia. Co robić? Misa w dół i co dalej? Pompa nowa czy da się starą jakoś naprawić?

Link to comment
Share on other sites

W układzie smarowania znajduje się zaworek bezpieczeństwa, który puszcza zbyt wysokie ciśnienie oleju na dodatkowy "tor". Na forum audi 80 chłopak wymieniał ten zaworek, gdzieś w okolicy podstawki filtra oleju on był.

Jak znajdę to powklejam zdjęcia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem :) [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

No ok, czekam na foto bo jeśli to będzie powodem tego to jesteś mistrzem :) [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 12:59_________________________________________________http://www.audi80.pl/1z-b4-uszkodzona-panewka-glowna-niskie-cisnienie-oleju-vt39793,60.htm tutaj jest coś o zaworku ciśnienia, czyżby to ten mam sprawdzić?

Dokładnie to ten temat, nawet widać, że brałem udział w tej rozmowie :naughty:

Poczytaj sobie o układzie smarowania z tej strony:

8b4cef8c133fb855.jpg

Chodzi mi o zawór nadciśnieniowy, musi być gdzieś w pompie oleju albo w jej pobliżu.

Link to comment
Share on other sites

Czyli pompa oleju (smok) do wymiany tak? Nie ma co szukać w tej podstawie filtra oleju? Kolejne pytanie da się to naprawić czy nowa pompa? oraz ile może kosztować wymiana tego wszystkiego bo nie chce zapłacić jak za woły.[br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 17:29_________________________________________________Koledzy pomóżcie, gdzie szukać tego zaworu?

Link to comment
Share on other sites

Zawór o którym mowa znajduje się w pompie oleju a pompa jak wiadomo w misce olejowej.Zdemontować ją nie jest łatwo z powodu umieszczenia silnika(przeszkadza kołyska). Zanim jednak zaczniesz ją demontować Przeprowadź jeszcze raz próbę na rozłączonym układzie dolotowym.Miałem identyczny przypadek w silniku AVF (golf IV) problemem okazała się turbina.Po zwiększeniu obrotów na postoju do 3000-3500obr. silnik zawieszał się i nie dało się go uruchomić przez kilkanaście sekund.Po odkręceniu opaski i zdjęciu rury z kolektora ssącego problem znikał. Co ciekawe,podczas jazdy nie wchodził w tryb awaryjny...

Link to comment
Share on other sites

Czyli mówisz żeby odpiąć węża od kolektora ale nie muszę już podpinać zegara do sprawdzania ciśnienia oleju tak? Pytam bo nie mam go już - oddałem. [br]Dopisany: 11 Styczeń 2012, 21:37_________________________________________________Tyle że ja wymieniłem turbo bo myślałem że to jego wina i dalej to samo mam a w logach turbina daje dobre ciśnienie.

Link to comment
Share on other sites

Nie twierdzę,że u Ciebie na bank to.W moim przypadku tak było więc podałem Ci tylko pomysł...

Link to comment
Share on other sites

zawór jest w pompie i z nim nic nie zrobisz. wymień pompę na nowa i problem się zakończy.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co się orientuje,to golf IV pompę napędzaną ma łańcuchem więc na bank ci nie podejdzie. Bodajże golf III miał taką pompę ale tam będa już kosmiczne przebiegi więc i zużycie znaczne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...