Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Wymiana uszczelki pokrywy zaworów AWX


marcin9680

Recommended Posts

Panowie a czy ktos moze mi udzielic informacji dot. wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow ale w A4 TDi AWXe

Chodzi o to , ze w ciagu 5 miesiecy juz mam zalozona druga uszczelke i w ciaz olej kapie , leci , saczy sie itd. z pod uszczelki w tylnym lewym rogu silnika.

W maju wymienialem w ASO szklanki , wszystkie czesci byly moje i dalem im rowniez nowa uszczelke Erling , po przejechaniu 1700 km z polski do UK ubylo dosc sporo oleju i tym samym zazygana byla cala lewa strona silnika , kolektor ssacy , wydechowy itd.

Postanowilem wymienic uszczelke jeszcze raz lecz tym razem poszla nowa ORI i tez nie stety ale olej dalej sie saczy i to dosc znacznie , wlasnie dzisiaj wymienilem olej i filtry i mialem okazje zajzec pod spod auta i dokladnie obejzec i znalesc miejsce ktoredy olej ubywa. Po dokladnych ogledzinach okazuje sie ze nadal olej cieknie z lewego tylnego naroznika silnika.

Szanowni koledzy czy to prawda , ze przy wymianie uszczelki pokrywy zaworow w silniku TDi o oznaczeniu AWX , AVF nalezy dodatkowo uzyc silikonu - uszcelniacza :mysli: w pewnych miejscach przylegania uszczelki do glowicy ???

Jezeli tak to jakie sa te miejsca i ile owego uszczelniacza nalezy uzyc ?

Bardzo prosze o wszelka pomoc i porady i bardzo przepraszam jezeli zadalem owe pytania w zlym watku.

Dziekuje i pozdrawaim :hi:

Link to comment
Share on other sites

Możesz zrobić dokładnie według porad powyżej. podstawa to dokładnie odtłuścić acetonem (czyt. zmywacz do paznokci :decayed:)

No i dokręcanie śrub kluczem dynamometrycznym na krzyż (10 Nm!!!). Jak zdejmiesz pokrywe to połóż ją na równej powieszni, żeby sprawdzić czy jest równa. Pokrywy są z alu i potrafią się odkształcić więc wtedy trzeba splanować ją troche jak jest krzywa.

Link to comment
Share on other sites

Sprobuje jeszcze raz wymienic i zobacze co bedzie dalej. Jedna uwaga (nic zlosliwie) a mianowicie w TDi bynajmniej w moim AWXe pokrywa zaworow jest ze sztucznego tworzywa - plastikowa i dlatego wlasnie gdzies slyszalem (ale nie wiem gdzie i od kogo) ze w pewnych miejscach przylegania uszczelki trzeba nalozyc jeszcze uszczelncz aby zapobiec nie powolanym wyciekom oleju. Dodatkowo wymienie chyba jeszcze wszystkie sruby mocujace pokrywe aby miec pewnosc , ze dobrze dociagna pokrywe z uszczelka do glowicy. Dzieki za porade.

:hi:

Link to comment
Share on other sites

pokrywa jest z tworzywa sztucznego który sie potrafi zdeformowac - składanie silnika na starych uszczelkach ratując się silikonem dla oszczędności jest wymysłem polaka ,który się okazał ratunkiem... w/g technologii w tym momencie jeśli uszczelka nie pomaga, pokrywa kwalifikuje się do wymiany...

Link to comment
Share on other sites

w moim ajm mechanik probowal juz wszystkich opcji. W ciagu miesiaca poszly 3 uszczelki, rozne pasty, silicony itd, efekt jest taki ze zaraz wezme sikierke i rozwale te auto w drobny mak, bo juz naprawde brak sil do tego g.... wszystko wskazywalo ze z glowicy leci ale po rozebraniu kolektora wydychowego ewidentnie widac ze leci z pokrywy. Życzę powodzenia

Link to comment
Share on other sites

w moim ajm mechanik probowal juz wszystkich opcji. W ciagu miesiaca poszly 3 uszczelki, rozne pasty, silicony itd, efekt jest taki ze zaraz wezme sikierke i rozwale te auto w drobny mak, bo juz naprawde brak sil do tego g.... wszystko wskazywalo ze z glowicy leci ale po rozebraniu kolektora wydychowego ewidentnie widac ze leci z pokrywy. Życzę powodzenia

Zmień mechanika

Mi też mechanicy zmieniali aż w końcu sam się wziąłem i jest git :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Sprobuje wymienic jeszcze raz uszczelke ale zaaplikuje owy uszczelniacz na miescu styku uszczelki , z tego co sie doczytalem z pozyczonej ksiazki HAYNESa typu "sam naprawiam" ale wydawanej w Angli to jednak trzeba dodatkowo uzyc uszczelniacza (postaram sie wytlumaczyc mniej fachowym jezykiem)

Mianowicie owy uszczelniacz nalezy nalozyc na glowicy w przedniej i tylnej jej czesci czyli miejscu osadzenia czy tez lozyskowania walka rozrzadu.

Z tego co pamietam po zdiagnozowaniu po raz pierwszy saczenia sie oleju z pod uszcelki i zdjeciu pokrywy to w ASO tez nie nakladali zadnego uszczelniacza (po wymianie szklanek) bo nic nie musialem skrobac przed zalozeniem nowej uszcelki.

Pozyjemy i zobczymy co z tego wyniknie , trzeba sie zaopatrzyc w nowa ORI uszczelke , nowe srubki mocujace , klucz dynanometryczny jest i ogien. Jak to nie pomoze to trzeba bedzie znalesc nowa pokrywe.

Jak juz przeprowadze owa operacje i wszystko bedzie git to napewno sie podziele spostrzezeniami dot. uzycia dodatkowego uszczelniacza.

Pozdrawiam. :hi:

Link to comment
Share on other sites

pamiętaj też o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub..ostatnio jak zmieniałem u siebie szklanki to miałem taki schemat wydrukowałem z esi tronic .

Link to comment
Share on other sites

też mam awx i to samo lało na potęgę , 2 uszczelki erlinga i po kilku dniach znowu mokro, miałem drugi silnik avf przełożyłem pokrywe do swojego i jeszcze raz erling nie pomogło , kupiłem ori uszczelke i założyłem starą nową pokrywę avf z silnika o małym przebiegu i od czerwca mam święty spokój.

Link to comment
Share on other sites

U mnie mechanik właśnie użył owego uszczelniacza który pod wpływem oleju można było lekko przesuwając palcem ściągnąć :kwasny:

Link to comment
Share on other sites

Wspomne tylko , ze do momentu ruszenia pokrywy zaworow do wymiany szklanek nigdy nie mialem zadnego wycieku oleju (a jezdze juz autem 5 lat i nakrecilem tym autkiem juz 300tys km po za tym co najezdzil poprzedni wlasciciel) , silniczek byl suchy z kazdej strony a po wymianie szklanek w ASO zaczely sie dziac cuda nie widy.

Za dwa tygodnie bede wymienial rozrzad , wszystkie paski napedzajace , napinacz paska alternatora oraz uszczelke pod kolektorem ssacym to i wymienie uszczelke pokrywy zaworow i zobacze co dalej z tym ustrojstwem bedzie :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Problemem w przypadku sączenia się oleju z pod pokrywy jest w 90% jej nieznaczne wykrzywienie-uszczelki raczej w tedy nic nie pomogą.Trzeba na wstępie położyć pokrywę na bardzo równej powierzchni i określić jej wykrzywienie.Jeżeli takie zaobserwujesz,niezbędne jest w tedy wyrównanie całej powierzchni poprzez splanowanie(wyrównanie).

Delikatnie dokręcamy z zachowaniem kolejności i zasad(gdyż to w tedy dochodzi do wykrzywienia),plus ODPOWIEDNIA uszczelka i wszystko w tedy będzie ok!

Wystrzegamy się silikonów oraz gum w tubie!!!!Gdyż takowe po kontakcie z olejem silnikowym puchną i po dostaniu się do środka silnika,jego kanałów,mogą narobić dużego kłopotu!!!

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

z tym wyciekiem to może też być egr jeśli chodzi o tamto miejsce. Ja ściągałem 3 razy pokrywe zaworów w ciągu roku i mam starą ori uszczelke inie cieknie

Link to comment
Share on other sites

Po zdjeciu pokrywy zobzcze co i jak z ta pokrywa i bede cos myslal co dalej :wallbash:

Co do zaworu EGR to akurat to nie w tym miejscu cieknie , u mnie EGR jest odlczony i zaslepiony , kilka razy w ubieglym roku go zdejmowalem i jest sucho w srodku a definitywnie cieknie z pod pokrywy zaworow z tylnego , lewego naroznika na odcinku powiedzmy od pierwszej do trzeciej sruby mocujacej pokrywe.

Wszystko zamowione co potrzeba teraz tylko czekam na czesci i trzeba troche czasu znalesc i bede dzialal z tym cholerstwem.

Jak juz wymienie co trzeba i wyciekow nie bedzie to dam znac co zrobilem aby bylo przydatne dla innych.

Pozdrawaim :hi:

Link to comment
Share on other sites

Witam.Czy ma ktoś schemat w jakiej kolejności należy dokręcać śruby pokrywy w AWX? Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witam.Czy ma ktoś schemat w jakiej kolejności należy dokręcać śruby pokrywy w AWX? Pozdro

Nie znalazlam dokladnie schematu do AWX, ale mysle ze kolejnosc postepowania moze byc podobna.

Jesli nie to prosze o poprawienie.

W opisie bylo napisane ze kolejnosc odkrecania jest odwrotna.

Moze sie przyda.

b1dp18uc.jpg

PS. moment dokręcenia tych śrub to 10Nm

Link to comment
Share on other sites

Sprobuje wymienic jeszcze raz uszczelke ale zaaplikuje owy uszczelniacz na miescu styku uszczelki , z tego co sie doczytalem z pozyczonej ksiazki HAYNESa typu "sam naprawiam" ale wydawanej w Angli to jednak trzeba dodatkowo uzyc uszczelniacza (postaram sie wytlumaczyc mniej fachowym jezykiem)

Mianowicie owy uszczelniacz nalezy nalozyc na glowicy w przedniej i tylnej jej czesci czyli miejscu osadzenia czy tez lozyskowania walka rozrzadu.

Kolego dobrze doczytales a owy uszczelniacz to nie silicon tylko specjalny klej ktory sie daje po obu stronach glowicy tak jak na zdjeciu, nalezy pamietac aby tego kleju nie dawac duzo tylko minimalnie przy samych rogach. Nie jest to wymysl jakiegos mechanika nieudacznika lecz patent stosowany w fabrykach silnikow VW.

13232589932928_A.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...