naruciak Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Witam, szwagierka zakupiła audi a4 b5 5V Silnik 1.8 ADR + LPG II gen , parę tygodni po zakupie pojawiło się kilka problemów które mam nadzieje pomożecie nam rozwiązać. Auto podobno stało Pół roku wiec został zalany cały bak paliwa wraz ze środkiem do czyszczenia wtryskiwaczy i przejechane 200KM na benzynie. Problemy : 1. Na zimnym silniku , i tylko na benzynie po odpaleniu i wciśnięciu do połowy lud do samego końca pedału gazu , nie wkręca się na obroty ,układ wydechowy brzmi tak jakby się dławił , zupełnie jakbym zatkał szczelnie układ wydechowy , po paru sekundach następuje nagle jakby przetkanie i obroty lecą do góry , po zejściu poniżej 3 tys sytuacja się ponawia, na LPG sytuacja nie występuje. Przedstawiam filmik który został nagrany na zimnym silniku, ze względu na niska jakość dźwięku nie będzie dobrze słychać odgłosów silnika, Filmik jest tak nagrany że od 1 sekundy następuje wciśniecie pedału maksymalnie do podłogi ,odpuszczenie całkowite pedału jak dojdzie do 3 tys i ponowne szybkie wciśniecie pedału do podłogi , powinno to jako tako zobrazować problem. http://gil.lukasz.wrzuta.pl/film/3HZU1sWf2Wz/audi_a4_b5 Mechanik stawia na Wtryskiwacze ?? Jaki jest koszt używek lub nowych?? 2. Komputer pokazuje błędy - wtryskiwaczy, czujnika temperatury i sondy lambda. Ale.... błędy te jak zostaną skasowane nie powracają jeśli jeżdżę na benzynie, po przejściu na gaz wracają także tu będzie prawdopodobnie problem ze źle wpięta instalacja gazową 3.Zauważyłem ze mam 7 cm dziurę w rurze pomiędzy tłumikiem środkowym a końcowym. 4. Zauważyliśmy ze za silnikiem jest jakaś nie wpięta wtyczka, która nie mamy pojęcia do czego jest i gdzie ją wpiąc. Poniżej zdjęcia : 5.Do czego słuzy to "coś" ?? z tego co wyszukałem w internecie jak cyka to znaczy ze działa poprawnie, prawda to?? 6. Gdzie znajdę w tym silniku czujnik temperatury?? Może jakieś zdjęcie?? 7. Zauważyłem ze jeden z przewodów do listwy wtryskiwaczy jest nie oryginalny i jakby węższy , chodzi o średnice, czy to normalne oraz czy wpięcie tych przewodów na odwrót może mieć jakieś konsekwencje?? Poniżej zdjecia 8. Po sprawdzeniu wszystkich bezpieczników okazało się że obieg wewnętrzny nie ma bezpiecznika, po wpięciu odpowiedniego dalej nie działa obieg wewnętrzny, pojawia dopiero po tym jak przytrzymam ten przycisk lecz wyłącza się po odpuszczeniu przycisku Zostało wymienione, sprawdzone : na używkę (oryginalną) pompa paliwa bo stara padła, nowy filtr paliwa (poprawiło się lecz dalej się dławi ), nowy filtr powietrza, sprawdzony został układ dolotowy czy nie ma jakiś nieszczelności, kompletny rozrząd i paski klinowe, Komputer instalacji gazowej, podczas jego regulacji nie wykryto problemów z Lambdą Świece sprawdzone, trochę przegrzane ale nie wypalone, prawdopodobnie ze wzgl. na LPG Kable sprawdzone po ciemku, nie mają przebicia, jak się je sprawdza miernikiem?? Czy da się sprawdzić miernikiem Czy nie jest uszkodzony przepływomierz??
MATIUS Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 czujnik temp masz zaraz obok tej wtyczki pokazałeś są dwa rodzaje 4 Pinowy i w tedy jest jeden czujnik obok w krućcu jest zaślepka albo dwa czujniki obok siebie na 2 pin może ta wtyczka jest od jednego z niego może ktoś wstawiłci czujnik 4 pinowy nieiwem sam sprawdź Przewody paliwowe ktoś napewno je ruszał bo są nie orginane opaski zaciskowe (tzn u ciebei skręcane) i na moje oko były wymianiane to na obudowie filtra powietrza to zawór odpowietrzania zbiornika Paliwa powinien cykać co jakiś czas albo stale... tak zwany evap... Na moje oko trzba się zainteresować tym czujnikiem temp... kolego on daje sygnał do kompa i na zegar i jest odpwoiedzialny za ssanie na zimnym silniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się