Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Trwałosć wałków rozrządu w V6 TDI, AFB, AKN, AKE, AYM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

gratki sukcesu :naughty:

Opublikowano

Witam

Moze nie mam V6 ale zamiarem jest zapodać taki silnik. I wydaje mi sie i tylko mi i z mojego inżynierskiego punktu widzenia ze te silniki załatwiło to ze wymiany były co 30 tyś oleju. Ja u siebie co 10 tys wymieniam i az strach koło tego przechodzić jak wylatuje z silnika. Nie wyobrażam sobie oleju po 30 tyś. To tyle.

Pozdro

ZC

Opublikowano
Witam

Moze nie mam V6 ale zamiarem jest zapodać taki silnik. I wydaje mi sie i tylko mi i z mojego inżynierskiego punktu widzenia ze te silniki załatwiło to ze wymiany były co 30 tyś oleju. Ja u siebie co 10 tys wymieniam i az strach koło tego przechodzić jak wylatuje z silnika. Nie wyobrażam sobie oleju po 30 tyś. To tyle.

Pozdro

ZC

nic nowego nie powiedziałeś, wszyscy wiemy że te silniki longlife zabija, niestety taka była norma w serwisach i tak niemcy jeździli, nikt z nas na to wpływu nie ma,.

ale za to w serwisie teoretycznie napisane jest żeby przy rozrządzie tj120 tys, zrobic kompletna hydraulikę,.

jak wałki i hydraulika sa juz podjechane, to zadna wymiana co 10 tys im nie pomoże, wałki utwardzane sa powierzchniowo, wiec jak sa podtarte, to długo nie pośmogają

pozdr

Opublikowano
Witam

Moze nie mam V6 ale zamiarem jest zapodać taki silnik. I wydaje mi sie i tylko mi i z mojego inżynierskiego punktu widzenia ze te silniki załatwiło to ze wymiany były co 30 tyś oleju. Ja u siebie co 10 tys wymieniam i az strach koło tego przechodzić jak wylatuje z silnika. Nie wyobrażam sobie oleju po 30 tyś. To tyle.

Pozdro

ZC

nic nowego nie powiedziałeś, wszyscy wiemy że te silniki longlife zabija, niestety taka była norma w serwisach i tak niemcy jeździli, nikt z nas na to wpływu nie ma,.

ale za to w serwisie teoretycznie napisane jest żeby przy rozrządzie tj120 tys, zrobic kompletna hydraulikę,.

jak wałki i hydraulika sa juz podjechane, to zadna wymiana co 10 tys im nie pomoże, wałki utwardzane sa powierzchniowo, wiec jak sa podtarte, to długo nie pośmogają

pozdr

ciekaw jestem ile silników miało je wtedy wymienione :mysli:

może jest to jakiś model ........ co 30 k olej ,a z założenia co 120k hydraulika z rozrządem :whistling:

Opublikowano

panowie powiedzcie czy stan walka rozrzadu moze decydowac o stanie silnika?

tzn.zurzyty walek oznacza silnik szrot czy jest to poprostu jak kazdy element ktory ma prawo sie zuzyc i nalerzy go wymienic ,pytam poniewarz ktos po ogledzinach mojego walka (zdjecia)ocenil silnik jako .szrot. i nie wiem czy powinienem brac sobie to do serca.

acha i jeszcze jedno zauwarzylem ze jeden chydroszto sjest przebarwiony - wina moze byc wadliwy walek ?

z gory dzieki za ew.odpowiedzi.

Opublikowano

wałki w tych silnikach się wyciarają, z róznych przyczyn, i przy dużym przebiegu, ja wymieniłem i silnik śmiga,

moze mechanik niema pojęcia o tym silniku, przeczytaj cały wątek i inne o 2.5 v6, tak samo dużo zwolenników i tak samo dużo przeciwników.

Opublikowano

Ale wydaje mi sie ze dotyczy sie to każdych walkow nie tylko tych w V kach.

Opublikowano

w v'kach szczególnie są narażone i podatne :wink:....a zużywają się wszystkie w każdych silnikach

Opublikowano
w v'kach szczególnie są narażone i podatne :wink:....a zużywają się wszystkie w każdych silnikach

czyli nie musi oznaczac to ze silnik jest kiepskiej kondycji jesli walek kfalifikuje sie do wymiany.

a pytanko jeszcze jedno odbarwiona jedna szklanka moze byc wina walka ?

Opublikowano

najpierw pada hydraulika...potem dostaje po d*pie wałek ;)

pokrywy zaworów musisz zdjąć....najlepiej jak zamiast Ciebie zrobi to ktoś kto wie co to 2,5 :wink:

Opublikowano
w v'kach szczególnie są narażone i podatne :wink:....a zużywają się wszystkie w każdych silnikach

czyli nie musi oznaczac to ze silnik jest kiepskiej kondycji jesli walek kfalifikuje sie do wymiany.

a pytanko jeszcze jedno odbarwiona jedna szklanka moze byc wina walka ?

co masz na mysli mówiąc ''kolokwialnie'' szklanka, w 2.5 v6 niema takowych szklanek jak w zwykłym silniku 8 zaworowym np oplu,które właśnie tak wyglądają.

są dzwigienki, pestki i hydropopychacze które akurat w tym silniku nie wyglądają jak ''szklanki''

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...