Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z odpaleniem gdy zimny i ciepły silnik


szybran10

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet wiem o jakim badziewiu mowa :-)

Z mojego pacjenta:

f585842421a27f32.jpg

80969903ec192792.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcja też nic nie da.

Ja w swoim AFN już się poddałem, mam te same objawy. I tak jak kolega wyżej już sprawdziłem wszystko co możliwe i nic nie znalazłem. Dawkę startową też zmieniałem. Te wszystkie operacje co piszecie też wykonałem i nie mam pojęcia co jest.

Czekam aż poprostu coś rypnie. Nie zamierzam wymienić połowy silnika i trafić na usterkę na końcu.

---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:31 ----------

Tam kolega napisał że pompka, ale gdyby była pompka to czy ustawienie dawki startowej ma maksa nie powinno wyeliminować problemu. U mnie przy dawce na full odpala jak odpalał, ale za to dochodziło czarne kopcenie podczas odpalania, więc dawka paliwa zbyt duża. Wróciłem do ustawień normalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o zmianę dawki w VAGU, tylko modyfikację mapy dawki startowej. To pomoże na 100%. Ale to może zrobić ktoś, kto zajmuje się chiptuningiem. Zwykły VAG to za mało, trzeba pomieszać w zawartości pamięci sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.dzisiaj nastąpił przełom ale nie wiem czy mogę się już cieszyć-od początku.czytałem wszystkie posty z mojego problemu i jeden z kolegów napisał żebym odłączył czujnik temp.ściągnąłem pokrywę silnika i znalazłem -górny przewód który idzie od głowicy do chłodnicy.odłączyłem,przekręcam kluczyk ale świece nie gasną.próbuję odpalić a autko od strzała bez świec zapala jak złoto.po kilku próbach ideał.podłączyłem czujnik i kicha trzeba pokręcić.i moje pytanie czy znalazłem przyczynę? po każdym odpaleniu bez czujnika autko wchodziło na wyższe obroty tak na 1500 ale po chwili spadały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyważaj otwartych drzwi, tylko poszukaj renomowanego tunera w twojej okolicy i umów się na modyfikację dawki startowej.

Twój test tylko potwierdził, że mapa startowa dla ciepłego silnika nie odpowiada już stanowi zużycia twojej pompy. Jak odłączasz czujnik, to ECU myśli, że silnik jest zimny i grzeje świece i dawka jest dla zimnego silnika i dlatego ładnie zapala.

Taka modyfikacja powinna kosztować 300-400zł i zapomnisz o problemie. Jakbyś podnosił moc, to przeważnie modyfikacja dawki jest gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz 3 opcje zakoduj go na automat(darmo).Zmiana mapy w ecu(napewno od 200 w gore) a za 400 mozesz kupic dobra pompe.Dodam tyle ze jak zmienisz mape moze i bedzie palil ale podczas pracy silnika nie bedzie spelniac ona swoich parametrow glownie mowie o mocy.

A co do przyczyna to zajechana pompa wtryskowa.I zadne swiece,katy i inne bajery.Za duzo przerobilem takich przypadkow a i tak konczylo sie wymiana pompy.Nawet robilem takie experymenty dawka na 1.8 a kat wtrysku na 120 i to samo.Jak pompa jest zajechana to wszystkie te rzeczy pomoga jak umarlemu kadzidlo.

Jak na zimnym lepiej pali a na cieplym zle.To tylko i wylacznie tego przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EEE tam. Dawka VAGIEM zmieniana to za mało. Tysiące tych aut jeździ z modyfikowaną mapą i doskonale sobie radzą. Kodowanie na automat to też półśrodek. Dostanie dwumasa po doopie.

Nie wiem, czemu jesteście tacy oporni do zastosowania się do rad ludzi, którzy na tym zjedli zęby.

Poczytajcie forum MASTERSA, OBD, czy inne, gdzie udzielają się tęgie głowy od tuningu, to zobaczycie.

Wymiana czujnika dobrego na nowy nic nie da.

Czy auto oprócz trudniejszego rozruchu na ciepło jest słabsze? Więcej pali? Jak nie, to szukaj tunera i ciesz się jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widze ze masz wiedze tylko polowiczna

Kodowanie na automat to dwumas dostaje

Czekawie w takim razie co tuner mu zrobi zeby odpalal od dotkniecia,wtedy nie dostaje dwumas??

Zaplaci tunerowi tyle co za pompe,a pompa i tak nie bedzie taka sama jak ta w 100% sprawna,ktora pali bez kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dajesz gwarancję, że pompa za 300-400zł będzie lepsza od tej w aucie? Do tego robota z wymianą pompy też kosztuje. Dla mnie to wygląda na kiepski interes.

Gdyby to było takie proste, to te pompy nie kosztowałyby takich śmiesznych pieniędzy, bo po prostu byłyby poszukiwane przez tysiące użytkowników mających problem z paleniem na ciepło.

Ja nie jestem tunerem, ale zgłębiałem ten temat, miałem kilka aut z VP, znam ich bolączki.

Naprawdę namawiam na lekturę forów o tematyce chiptuningu TDI, wiele się można dowiedzieć i nauczyć nie niszcząc żadnego silnika. Nie tylko o podnoszeniu mocy, ale o typowych usterkach.

Doradziłem koledze proste i bardzo skuteczne rozwiązanie, a ty chcesz na siłę skomplikować mu życie. PO CO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 400zł mozna kupic idealna pompe wtryskowa.W dziale sprzedam czesto sa.Od forumowiczow to pewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to dalej będzie stara pompa i jak za chwilę będzie to samo, to co? Szukać kolejnej, czy lepiej zażegnać problem na zawsze?

Chyba ty nie wiesz do końca na czym polega zmiana mapy dawki startowej. A wystarczy troszkę poszukać, poczytać. Nie koniecznie po polsku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niewiem a ty wiesz,jak przerobisz tyle TDI co ja to mozemy gadac.Klopoty z odpalaniem pompy nie biora sie z dnia na dzien(moga sie wziasc jezeli ktos do baku wleje cos innego niz ON,wtedy sie pompa przytrze).Dlatego napisalem ze najlepiej kupic z forum czesto sa bo ktos zmienia na 11 lub cos podobnego.I mozna kupic naprawde dobra pompe.

PS mialem zajechane pompy ktorym nie pomogla zmiana mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa, której nie pomoże mapa raczej nie będzie nadawać się do użytku i będzie miała więcej wad.

Przecież jak się pojedzie na modyfikację mapy i nie pomoże(od razu będzie widać), to za taką usługę nikt nie weźmie grosza. Więc ryzykiem jest tylko koszt paliwa na dojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Watpie zeby za darmo tuner wlutowal drugie kosci.I dlubal w ecu.Ale proponuje zakonczyc OT.Wlasciciel zrobi jak uwaza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.autko totalnie ciężko pali.postawiłem ją w garażu.pompę wtryskową już kupiłem i czekam aż przyjdzie ale swoją drogą zerkne jeszcze do rozrusznika bo coś jakby słabiej kręcił.odezwę się na przyszły tydzień po wymianie pompy i podziele się wrażeniami co do rezultatu.dziękuję wszystkim forumowiczom za bardzo przydatne informacje ( można na was liczyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik to też może być dobry trop.

Właśnie zimą mam problemy z odpalaniem i szukając rozwiązania znalazłem info że pompa podaje paliwo dopiero jak obroty są większe niż 200 ob/min. U mnie niestety w zimę więcej jak 150 nie mogę uzyskać i odpala za 5-10 razem (tak przy -20).

Tak czy inaczej może być to plotka i fajnie by było gdyby ktoś potwierdził lub zaprzeczył tą informację, bo ja u siebie zwalam problem właśnie na rozrusznik.

A w twoim przypadku ciekawy jestem co się okaże uszkodzone.

PS u mnie jak pompa padła to przestał odpalać. Nie ważne czy zimny czy ciepły (tylko z plaka odpalał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomoże w pompie szuka się usterki jak wszystko inne jest sprawdzone.

TDI musi mieć 100% sprawny rozrusznik, bo inaczej będzie jak kolega wyżej opisał.

Regeneracja rozrusznika nie jest droga a może bardzo uprościć życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...