Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Pasek rozrzadu, rolki czy wymienić ?


PaPaY
 Share

Recommended Posts

Witam,

Stałem sie miesiąc temu posiadaczem mojej drugiej A4, mam pytanie odnosnie paska rozrządu rolek (napinajacej i prowadzacej), otóż mam f-re od handalrza, którey sprowadził mojąA4 z fracncji, że niby pasek jest świeżo wymieniony, bo w styczniu br. co radzicie ? mimo wszytsko wymienić ? nie jestem przkonany jakos do tej wymiany, zdjełęm pokrywe i na pasku widze po zewnetrznej stronie napisy, nie są wytarte, a wiaodomo żęby zobaczyć co sie dzieje po wewnętrznej stronei paska musiałbym zdjąć zderzak, co radzicie ? jest jakaś mośliwość szybka spraedzenia tego paska ??

poZDRo!

* używaj proszę, właściwgo prefixu - zgodnie z regulaminem forum (prefix uzupełniony) [Musashi]

Link to comment
Share on other sites

Jak nie masz 100% pewności to wymień, na tym sie nie powinno oszczedzać.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko powinno być wymienione - pasek, rolki, pompa wody, paski wielorowkowe, przy okazji termostat, śruby mocujące niektóre elementy.

Koszt tych elementów w AFN nie jest drogi więc możesz wymienić - handlarz też mógł otrzymać nieprawdziwe info, a i sam nie do końca mógł być prawdomówny - to tylko założenie.

Wniosek: chcesz mieć spokój - wymień wszystko.

Link to comment
Share on other sites

jeżeli napisy nie są wytarte, najprawdopodobnej pasek jest w miare nowy. one również się wycierają przez rolki. jednak nie masz pewnosci czy wymieniono napinacz. wiec lepiej wydac "pare groszy" niz gruba kase na naprawe glowna silnika lub silnik. po wymianie sprawdz kat wtrysku VAG-iem. zdarza sie, ze po wymianie jest nieprawidlowo ustawiony.

Link to comment
Share on other sites

Dokladnie zewnętrzna część paska przetasza sie przez napinacz i jak był pasek zjeżdżony to by napisów pewnie nie było. Elementy mechaniczne będzie trudno ocenić bez rozebrania ale jak sprowadziłeś to pewnie zmienisz olej i poprosił bym mechanik by jeszcze zdjął osłone rozrządu i rzucił okiem. Tak poza tym to myślę że możesz śmiało jeździć. Za jakiś czas 2-3 miesiące ponownie zdejmij osłone i sprawdź pasek jak zaoberwujesz coś niepokojącego z paskiem to znak że zmieniony był tylko pasek a części mechaniczne moga być stare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...