Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFC] Trzęsie autem, szarpanie przy ruszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z moją B6. Od jakiegoś około roku auto czasami szarpało przy ruszaniu. Problem w tej chwili już się nasilił. Szarpanie najbardziej jest odczuwalne przy rozgrzanym aucie- korek. Doszedł do tego jeszcze jeden problem. Auto przechodzi czasem w taką fazę dziwnej pracy silnika a raczej odczuwalnego stukania w silniku, które rośnie wraz z obrotami zarówno na jałowym jak i na biegu. Auto potrafi przejechać 200 km przy normalnej pracy po czym 200km przy odczuwalnym stukaniu- dziwnej pracy. Dodam jeszcze, że auto podczas tej dziwnej pracy delikatnie się trzęsie.

Proszę o pomoc.

Czy to sprzęgło, dwumas?

Może wałki?

Poduszka?

Z góry dziękuje.

Opublikowano

wrozka albo zaczynasz od logow, ktore dadza wskazowki co dalej....

nie napisales czy bylo tak zawsze czy stopniowo sie pokicklo czy nagle... jaka to skrzynia biegow (zakladam ze manual) czy jest roznica czy na sprzegle czy bez czy na luzie czy na biego itp itd

Opublikowano

dwumas sprawdz tak ze rozpedz woz do 3 do 2500obr i pusc wszystkie pedaly jak ci szarpnie to dwumas. co do trzesienia to sprawdz czy silnik ci lapie 90stopni pozniej na vagu sprawdz jak wyglada sprawa korekcji wtryskow oraz kat synchronizacji walka rozrzadu powinien byl blisko zera tak jak korekcja wtryskow opis masz na forum a na koniec zrob logi i wrzuc je. powodow moze byc wiele

Opublikowano

jak szarpie przy ruszaniu to tez moze byc wina łozyska oporowegoo......

Opublikowano

Dzięki za odp.

Błedy:

00542 - Needle lift Sensor (G80)- ten błąd był odkąd mam auto

01375 - Valves for engine mounting- pojawił się kilka miesięcy temu, z tym, że znajomemu też ten błąd pokazuje i jest ok.

skrzynia manual

stopniowo pogłębia się szarpanie

coraz częściej silnik pracuje w dziwny sposób- na wysokich obrotach dość głośno to słychać, ale czasem prawie wcale nie słychać i wtedy też nie trzęsie budą

Opublikowano

00542

kod błędu : 00542 (co odpowiada OBD kody 17653 , 17654 i 17655 )

com Wpływ czujnika wtryskiwacza Needle (G80)

du Geber für Nadelhub (G80)

i Igła Czujnik podnoszenia (G80)

Więcej informacji na temat kodów błędów. Przerywany

Możliwe objawy:

Malfunction Indicator (MIL) jest ON

Diesel sadzy całkiem jak przyspieszyć

Możliwe przyczyny:

Zwarcia, przerwy lub biały rozdarty części przewodu i złącza do / z igły Czujnik uderzeniowy Wtryskiwacz (G80)

Poziom paliwa za niski

Air w paliwie

Wpływ czujnika wtryskiwacza Needle (G80) wadliwe

Możliwe rozwiązania:

Sprawdź / naprawa wszystkich kabli i złączy do / z igły Czujnik uderzeniowy Wtryskiwacz (G80)

Sprawdź poziom paliwa

Sprawdź, czy powietrze w paliwie

Sprawdź / wymień dyszę czujnik skoku iglicy (G80)

Więcej informacji:

Korzystanie z iglicy czujnik skoku (G80), początek wtrysku i ułożone w kąt wyprzedzenia wtrysku nie jest dobre, to samochód naprawdę pali. Możliwe jest również, że dym inną przyczynę.

01375

Kod błędu : 01375

com Regelsolenoide montażu silnika, cylindrów 1 i 2

du Wywietrzyć für Motorlagerung Stufe 1

i Zawory do montażu silnika: Etap 1: wyjście nie będzie przełącznika lub Short to B +

Więcej informacji na temat kodów błędów. Przerywany

Możliwe objawy:

Elektryczno-hydrauliczne mocowania silnika są stałe twarde

Możliwe przyczyny:

Regelsolenoide mocowanie silnika

Okablowanie i / lub połączeń do / z Regelsolenoide montażu silnika

Możliwe rozwiązania:

Sprawdź / wymień Regelsolenoide montażu silnika

Sprawdź / okablowanie naprawy i połączenia do / z RegelSolenoide montażu silnika

SORRY ZA BLEDY ALE TO Z TLUMACZA GOOGLE

Opublikowano

witam mam podobny problem z moja A4 1.9 tdi skrzynia automat, niezaleznie czy auto rozgrzane czy nie wrzucam bieg i autem trzesie, przechodzi w dziwne wibracje, przy zmianie biegu dalej to samo P R N D ciagle szarpie nawet coraz gorzej, wkoncu gdy dodałem gazu auto ruszyło przychamowałem i szarpanie ustało - dzieje sie tak od 3-ch dni, byłem na kompie 0-ro błedów - moze poradzicie gdzie szukac albo co sprawdzic

Opublikowano

miałem podobny objaw u siebie w b6, okazało się że miałem zatarte łożysko na sprzęgle. Przy ruszaniu strasznie szarpało, jak ruszyłem problemu nie było. Pojawiało się wyłacznie przy ruszaniu

Opublikowano

podobny problem do mojego - jakie sa koszta naprawy takiego łożyska

Opublikowano

załatwiał mi to znajomy mechanik, z tego co pamiętam to coś koło 130 zł. Nie pamiętam symbolu :/

Opublikowano

Ja się raczej już szykowałem na wymianę całego sprzęgła plus dwumas, u mnie niepokojąca jest jeszcze ta trzęsiawka w aucie. Dzięki koledzy za porady. W dalszym ciągu jednak nie mam pewności co może być przyczyną...

Opublikowano

najlepiej to podjedź do jakiegoś mechanika znajomego niech Ci obluka wszystko

Opublikowano

Nie chcę martwić autora ale u mnie po identycznych objawach które tu opisywałem zakończyło się wymianą po kolei:

poduszek silnika, poduszki/łapy skrzyni biegów (nie pomogło) aż wreszczie wymianę kompletu koła dwumasowego ze sprzęgłem, po tych zabiegach w aucie nastała cisza i ziknął problem rwania na ciepłym oraz ucichły wszelkie inne dźwięki związane z drganiami.

Przebieg jaki wytrzymał dwumas to ok 220 tyś.

Wysłane z mojego Transformer TF101G za pomocą Tapatalk

Opublikowano

autem nadal trzęsie, bardzo odczuwalne na jałowym biegu a także przy ruszaniu, jakby sprzęgło nierówno łapało. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o poradę choć coraz bardziej skłaniam się ku dwumasowi ze sprzęgłem. Niestety droga operacja.

Opublikowano

Witam wszystkich podpinajac sie pod temat to w moim a4b5 1.9 afn na zimnym jest spokój ale jak tylko sie zagrzeje to na biegu jałowym zaczyna trzęś i tylko na tym biegu jak dodam gazu na 1000obr.to się uspakaja może macie jakieś pomysły co to morze być dwumasu nie słychać

Opublikowano

Witam

Nabylem swoje auto 2 miesiace temu. Od poczatku przy odpaleniu i zgaszeniu auta zatelepie budą zawsze i pedal sprzegla bierze przy samej gorze. Ale kolega mnie uspokoil ze dieslem moze tak zatelepac a ja pomyslalem ze moze ewentualnie poduszki a sprzeglo podobno w a4 jest hydrauliczne i ten typ tak ma wiec nie zawracalem sobie glowy. Ale od jakiegos tygodnia zuwazylem ze jak zagrzeje dobrze auto to przy cofaniu skacze mi auto tak jakbym mial je zaraz zadusic. Dzieje sie tak tylko przy ruszaniu jak juz puszcze sprzeglo to jest ok. i jak rano do niego wsiadam to nie ma tego objawu. Czy ktos wie co to moze byc czy to poduszki silnika badz skrzyni czy sprzeglo a moze sprzeglo i dwumas. Jak sprawdzic dwumas? Nie słychac zadnych niepokojacych dzwiekow przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla a moze jest ktos z Rzeszowa kto to przerabial i rzuci okiem na moje? Mam zamiar zrobic trase ok 300 km i nie wiem czy moge jechac smialo czy mam pilnie sie tym zajac?

---------- Post dopisany at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany at 19:18 ----------

Witam

Nabylem swoje auto 2 miesiace temu. Od poczatku przy odpaleniu i zgaszeniu auta zatelepie budą zawsze i pedal sprzegla bierze przy samej gorze. Ale kolega mnie uspokoil ze dieslem moze tak zatelepac a ja pomyslalem ze moze ewentualnie poduszki a sprzeglo podobno w a4 jest hydrauliczne i ten typ tak ma wiec nie zawracalem sobie glowy. Ale od jakiegos tygodnia zuwazylem ze jak zagrzeje dobrze auto to przy cofaniu skacze mi auto tak jakbym mial je zaraz zadusic. Dzieje sie tak tylko przy ruszaniu jak juz puszcze sprzeglo to jest ok. i jak rano do niego wsiadam to nie ma tego objawu. Czy ktos wie co to moze byc czy to poduszki silnika badz skrzyni czy sprzeglo a moze sprzeglo i dwumas. Jak sprawdzic dwumas? Nie słychac zadnych niepokojacych dzwiekow przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla a moze jest ktos z Rzeszowa kto to przerabial i rzuci okiem na moje? Mam zamiar zrobic trase ok 300 km i nie wiem czy moge jechac smialo czy mam pilnie sie tym zajac?

Opublikowano

Opiszę swoja przygodę. Od kupna w marcu 2011 miałem delikatny problem ale nie jeździłem dużo w mieście i mi to aż tak nie przeszkadzało. Teraz dużo jeżdżę po mieście, no i problem również się nasilił :facepalm:

Pacjent: AFN Avant

Problem: Szarpanie autem na rozgrzanym silniku przy próbie startu z 1-ego biegu (w korkach, w mieście, na podjazdach pod górę)

Opis: W samochodzie dochodziło do trzęsień budą w momencie ruszania z jedynki po rozgrzaniu auta. Podkreślę, że problem występował jedynie na dobrze rozgrzanym silniku. Stawiałem na dwumasę ale...

Dochodzenie: Krok po kroku

- sprawdziłem poduchy - na oko OK, przy gwałtownym dodawaniu gazu nie szarpało, przy odpalaniu i gaszeniu również nic

- sprawdziłem dwumasę - żyje, ma się dobrze, niesłyszalna

- sprawdziłem układ wtryskowy - przezwojony, ustawione wtryski, uszczelniona i ustawiona pompa, nastawnik OK

- sprawdziłem logi - OK

Diagnoza: Mordęga została rozwiązana wraz ze zmianą kompletnego sprzęgła na LUK. Prawdopodobnie było to łożysko ale że i tarcza już też miała spore znaki zużycia to i to wymieniłem w komplecie z dociskiem.

Efekt: Zero szarpania z jedynki, super właściwości jezdne, banan na mordzie :a4fan:

Koszty: Sprzęgło kompletne LUK, robocizna - idzie się zamknąć w 800zł

Opublikowano

Panowie ja się do tematu podepnę także. Od jakiegoś czasu mam taki problem że strasznie długo trzeba trzymać sprzęgło przy ruszaniu. Jest to trochę uciążliwe w mieście. Żadnych innych objaw samochód nie ma. Dodam że silnik to AVF przebieg 215 tysięcy

Opublikowano

Zgaśnie:kwasny: Już tak długo latam i innych problemów nie ma. Nic nie trzaska sprzęgło się nie ślizgneło ani razu jeszcze a już pół roku autem śmigam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...